Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettkillsnack
Läst 206 ggr
homesick2018
0

Åsidosatt

Min sambo vill aldrig hitta på något med bara mig utan om vi ska göra något så bjuder han alltid in sin bästa kompis utan mitt godkännande. Sen om vi ska hitta på något måste jag alltid tjata för att han inte har lust. Jag har frågat om han inte tycker det är kul att umgås själv med mig men då säger han att han tycker det är roligare när det är fler. Han tycker det är jätteviktigt att han ska ha egentid med sin bästa kompis och de två reser bort ihop och går på restaurang osv, men tydligen är inte vår relation lika viktig. Bästa kompisen är en kille för övrigt.
Vad borde jag göra? Känner mig extremt åsidosatt.

Sindri
5

Kanske hitta någon som är mer intresserad av att umgås och göra saker med dig.
Jag skulle hellre leva ensam och ha ett eget liv än bo ihop med någon som han.

Fridaaaa
4

Hur länge har ni varit tillsammans?
Har det alltid varit så?

Tjata = bara negativt, så rekommenderar jag inte att göra.
Bästa är att sitta ner, prata och diskutera

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

homesick2018
0

#2: Jag använde fel ord, tjatar inte på honom men frågar jag om vi ska göra något så kommer han med ursäkter till att inte göra det. Vi har varit tillsammans i 3 år och det blev så när vi flyttade ihop

[Devya]
2

Det där låter ju inte alls bra. Ens partner ska ju vilja umgås med en. Min man och jag vill gärna umgås speciellt nu då vi har barn. Tyvärr har vi dock inte sådana möjligheter, så det blir oftast att han umgås med hans vänner och jag med mina, så att någon av oss alltid är hemma och passar på barnen. Men om vi skulle haft möjlighet så skulle vi även prioritera oss själva som par.

I mina öron låter det faktiskt som om han inte tycker att det är roligt att umgås med dig och därför alltid drar in någon annan för att det ska bli roligare. Det ska RÄCKA med dig, han ska inte behöva dra in någon annan för att ni ska ha det trevligt. Det här låter så otroligt konstigt. Jag har faktiskt inte hört talas om något sådant här tidigare, vad jag nu kan minnas.

Nej, det här skulle jag inte accepterat. Jag skulle verkligen känna att jag hade valt fel person om han inte ens kan umgås med mig på tumis. Det är bara konstigt och inte längre ett förhållande i mina ögon, men så tänker jag.

Karmatarerskanise
0

Har för mig jag läst detta tidigare, en annan tråd kanske?

Där framgick det att ni bor ihop, och givet också umgås hemma.

Har du kommit någon vart i det hela?

Gör ni 2 aldrig något tillsammans som par, utan hans kompis är med alltid?
Och åker din partner iväg med sin vän för egentid, medan ni 2 aldrig har gjort det?

Varför är ni tillsammans när han prioriterar en annan människa och föredrar att umgås med den. Det ser ju ut som att dom är paret egentligen och du finns för syns skull när han inte vill visa att han inte är straight.

Var inte hans förklädnad. Är ni ett par ska du behandlas som en av de viktigaste i hans liv som han gärna umgås med själv och gärna åker till hotell med.

Du borde aldrig ha accepterat det. Våga vara någons allt.