Cellförändringar
Har fått veta att jag har cellförändringar. Är givetvis väldigt orolig nu. Fick veta detta via brev och min journal så jag sitter ju här med hur många frågor som helst men hoppas på att få tag i dom imorgon. Lär få ta bort dom så snabbt som möjligt.
Men nu undrar jag, någon mer som haft cellförändringar? Hur gick det för er efteråt, såg det bra ut då? Vad hade ni för typ? Mår ni bra idag? Ja, berätta gärna er historia.
Ber om ursäkt fall jag skrivit osammanhängande, men tankarna snurrar runt i huvudet.
2010 fick jag reda på att jag hade svåra cellförändringar. En konisering gjordes hösten 2010. En till i februari 2011. fortfarande cellförändringar vilket ledde till att de opererade bort min livmoder i maj 2011. Det blev bråttom då de skickat mina cellförändringar till ett expertlabb. När de fick svar därifrån blev jag opererad fem dagar senare. Sedan dess har jag inte haft cellförändringar och lever och har hälsan. Det är 11 år sedan min livmoderoperation.
Med detta sagt, så blir det för det mesta bra. Så jag håller tummarna för att allt går bra!
”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”
Jag har tagit bort cellförändringar via konisering och det räckte allt borta så jag tänker inte ens på det
Jag gjorde en konisering efter cellförändringar för några år sedan. Det var inga problem att göra ingreppet och har varit bra efteråt. Hade låggradiga cellförändringar som egentligen eventuellt hade kunnat läka ut själv (ofta gör låggradiga cellförändringar det och man behandlar inte alltid) men pga historiken i släkten valde vi konisering.