Är jag äcklig?
Så jag har jättemycket ångest väljer att skriva här eftersom jag inte har någon att prata med. Jag känner mig så äcklig och konstig för jag var så kissnödig idag när jag väntade på tåget jag kunde verkligen inte hålla mig så jag hukade på perrongen. Jag skäms jättemycket nu och mår så dåligt har ni någonsin gjort något sånt? Vill bara höra någon annans perspektiv jag hoppas att jag la detta i rätt forum om inte ber jag om ursäkt snälla moderator flytta det rätt i sådana fall.
Du är inte mer äcklig än du själv dömmer dig till att vara.
Själv har jag (på fyllan) stått och pissat inför en hela hornstulls T-baneperrong. Ångest?! Ja visst. Men…. jag dömmer inte mig själv lika hårt som du verkar göra.☺👍
Nej, du var kissenödig. Det är okej, du är en människa. Alla blir kissenödiga och det var säkert akut :) En enstaka händelse definierar inte dig, det är ett ständigt mönster som gör det.
Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!
Det har hänt mig flera gånger att jag kissat på mig.
Äckligt: Nej
Mänskligt: Ja
Ett gott skratt förlänger livet
#0: det är ganska äckligt att pissa på en perrong. Man kan gå utanför eller på toalett som finns på en del stationer. På perrongen går massa människor och är redan skräpigt och illaluktande pga människor skräpar ner. Stanken av piss är tyvärr inte ovanlig heller. Så man kan välja bättre plats.
Blir man tagen för att pissa på allmän plats på det viset får man böter.
Och även om det var folktomt när du gjorde det finns det kameror.
#3: det är skillnad på att pissa på sig och på att välja att tömma blåsan på en perrong.
Nu vet jag inte om ts har medicinskt problem och av den anledningen måste kissa direkt den blir nödig. Men vanligtvis känner man av det långt innan det är akut och därför bör välja lämpligare plats innan det blir så akut att man sätter sig på en perrong.
Jag tycker det är oerhört äckligt att stå på stationer var det stinker piss, eller ännu värre man råkar trampa i det. Mänskliga kroppsvätskor och avföring behöver man inte dela med sig av, tack :)
Med det sagt, och ditt inlägg ts så tror jag du tänker på att gå på bättre plats innan det blir så akut i framtiden. Du verkar ju själv tycka att det inte var så lämpligt:)
Det gör inte dig till en hemsk människa eller definierar dig. Misstag gör vi alla. Så länge man lär sig av dom så är det inget att gå och tänka på vidare. Det är gjort och avslutat.
#5 Man behöver inte ha mediaska problem för att kissa på sig det, olyckor kan hända när som helst och tåg väntar inte på en person som är på toaletter!
#7: och inget hindrar en från att gå innan det är för sent, som på väg till station. Normalt sett kissar inte friska vuxna personer på sig. En väldigt onykter person ja. Men det är inte olyckor som händer när som helst för vanliga personer.
Det är ingen olycka att man väljer att strunta i att tömma blåsan när man blir nödig.
Att kissa på sig som vuxen utan medicinsk förklaring är inte normalt. Då känner man när man blir nödig och klarar hålla sig en stund. Man hinner hitta lämplig plats.
Har man svårt att hålla tätt är det alltså något medicinskt, man kan inte knipa tillräckligt.
Om man inte känner qtt man behöver pissa är det medicinskt.
#8 Nej det behöver inte vara medicinskt.
Det är inte alla som lär sig knip övningar.
Det är i samma kategori som att vissa har det svårare att lär sig att läsa.
#9 Inkontinens är ett medicinskt tillstånd.
/Maria
#10 Ja det vet jag men alla har inte Inkontinens som råkar kissa på sig och det finns fortfarande de som har svårt att hålla tätt även utan att ha inkontinens.
Urin är ju steril, åtminstone under produktionsfasen i kroppen och när den lämnar urinblåsan. Finns ju vissa som dagligen dricker sin urin och det är ju självfallet helt ofarligt.
Om det sedan är äckligt att kissa på offentlig plats är väl upp till den enskildes moral att avgöra. Är man kissnödig är det SJÄLVFALLET bättre att dra ner kalsongerna/trosorna och bara låta vätskan gå än att kissa på sig.
Personligen reagerar jag nog betydligt mer NEGATIVT på onyktra alkoholpåverkade individer på offentlig plats än vad jag reagerar på urinerande personer.
Bor man på Öland, solen och vindarnas ö, så skapade jag några sidor som visar vår vackra ö med hjälp av några bilder.
Oland4ever.com
Oland4ever.eu
OlandTurist.com
OlandsTuristguide.eu
#11: att ha svårt att hålla tätt är inkontinens…
#13: Du verkar ha mycket erfarenhet och åsikter om det här att kissa. Så lär gärna oss andra.
#14: bara att läsa.
Nina, du tycks missa det faktum att det kan vara psykologiskt. Man kan vara helt fysiskt frisk men ha problem psykiskt då det kommer till sådana här grejer.
Min svärfar är helt fysiskt frisk men lyckas ALLTID bli skitnödig då han och hans son ska ut och gå. Han går på toaletten innan de ska iväg men ALLTJÄMT så blir han skitnödig typ 25 min efter att de har börjat på med deras promenad. Det han gör är att han går och skiter i buskarna för han kan inte hålla sig! Han har försökt tidigare och då har han skitit på sig. Det här är helt och hållet psykologiskt, vilket även läkarna har konstaterat. Det sitter i huvudet på honom. Han börjar stressa upp sig och sen kan han helt enkelt inte hålla sig.
Jag kan fullständigt förstå att det finns de som har samma problem då det gäller det här med kissandet.
Visst, det är äckligt då folk går omkring och kissar och skiter! Absolut, men jag tycker absolut inte att det automatiskt gör de här människorna äckliga. Jag är lite mer öppensinnad än så. Kan man faktiskt inte hålla sig så kan det vara antingen ett fysiskt eller ett psykiskt problem. Människor i allmänhet vill ju faktiskt inte gå och kissa/skita här och där, utan de brukar föredra en toalett.
#16: jag har inte kallat någon människa äcklig.
#17: Nej, men du tycks totalt ignorera det faktum att det kan vara psykologiskt och istället fokuserar du mest på fysiska aspekter. Så du missade hela poängen med mitt inlägg.
Sen var min sista kommenterar menad till ts specifikt.
Helt ärligt, hellre att jag ser någon sätta sig på perongen med rumpan bar än kissar i tåg-sätet eller buss-stolen. Bättre att få undan byxor och underkläder än att sitta i sitt kiss och dessutom lämna över sätet till nästa person. Dessutom luktar nerkissade tåg och bussar rätt vidrigt, så hellre göra det på perongen.
Det jag inte fattar är alla som kissar UTANFÖR toalettstolen. De bemödar sig med att gå in på en toalett, men väl där inne är det som om de inte vet vad en toalett är och hur man använder den. Nerpissade golv, toasitsar och handfat. DET är äckligt. Hellre kissa utomhus då och inte ens bemöda sig med att gå på toaletten.
Nej, du är inte äcklig. Om man KAN välja att gå och kissa på en toalett men vägrar göra det av någon anledning så är man inte heller äcklig, däremot blir det väldigt förvirrande.
Jag har en blåsa med eget liv ibland. Jag kan genuint sitta och vara kissnödig i mitt eget hem i timmar utan att nåt händer, och för att jag inte "orkar" gå på toaletten. Sen vid andra tillfällen kissar jag innan jag ska ut på promenad och fem minuter senare känns det som om jag kommer kissa ner mig. Jag går ut med boendestöd (vet inte om det heter samma i andra kommuner) en gång i veckan och ibland måste jag ge dem hundens koppel och säga att jag måste springa in i en buske och kissa. Och då har det gått kanske 20 min sen jag senast var på toaletten.
KAN man välja att kissa på en toalett eller en buske eller liknande så ska man såklart göra så. Men ibland kan det bara hoppa på en från ingenstans. Och som någon nämnde så föredrar jag att någon kissat på en perrong än att de kissat på ett säte.
Sen är det ju också så att om man kissar någonstans man inte "borde" och alkohol inte är inblandat så mår man förmodligen redan rejält dåligt och skäms rejält så man behöver inte höra från andra hur äckligt det är. Man vet redan att det inte är vad man "borde" göra. Livet blir inte gladare för att andra förklarar hur äcklig och vidrig man är.
Du är inte äcklig, ts. Ibland tar sig blåsan ett eget liv och vad ska man då göra? Är det trevligare att kissa på sig och sen sätta sig på ett säte med kissiga byxor?
Naturligtvis ska man ALLTID försöka ta sig till ett passande ställe för att göra sina behov, men ibland… ja shit happens. Jag var ute med min hund en gång när jag kände min mage totalcrascha. Jag sprang in i en skogsdunge och sket, för vad annars skulle jag göra? Bajsa på mig? Jag torkade mig med underkläderna och sen gick vi hem. Kändes hemskt men återigen, vad skulle jag göra då? Ibland kan man inte hålla sig.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
My god……😩
Jag är en person som alltid måste ha tenaskydd på mig. Varje morgon är hemsk.
Innan jag började med min medicin så hade jag nyckelhålsproblem. Då använde jag inte skydd för det kändes inte som något för mig. Kändes som att de var för andra med större problem. Nu vet jag bättre.
Har nu två sorter en för natt och en för dag. Klarar mig inte utan.
Men jag får skylla mig själv nu. Väljer att ta en medicin med den biverkningen. En medicin som jag måste ha.
Jag kan tycka att det inte är så trevligt men jag vet hur det är. Känn dig inte äcklig. Det var oundvikligt. Bättre där än på en sittplats i fordonet.
Jag vet hur det är, det kommer från ingenstans och bara forsar ut. Händer det ofta så ha skydd.
Mvh
Mig
Ni tjejer måste sluta med att vara så fruktansvärt hårda mot varandra!
För vad ni inte verkar förstå är att det tillsist alltid drabbar oss grabbar ❤☺