Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettsingellivet
Läst 1087 ggr
Buala
4

Snygg.

Jag läser om och om igen artiklar om hur man blir snyggare. De märks tydligt hur ytliga denna generation är.
De står man ska träna, äta bra, mån om utseendet mm.
Men ingenstans står de att humor eller att ha bra självkänsla är viktiga punkter.
Jag vet att jag ser väldigt bra ut och de är till sina för och nackdelar. Mycket nackdelar när de gäller att träffa någon.
Jag har bra självkänsla och behöver inte lägga all fokus på hur jag ser ut. Använder lite smink och klär aldrig upp mig i klänning eller utmanande kläder. Samhället är så skevt nu. För att för mig är tex humor en grej som är väldigt tilldragande. Inte att du har dyra skor eller spenderar timmar framför spegeln. Visst att vara snygg är ytligheten men den som är snygg för mig är naturligt snygg. Ingen som sminkar sig snygg eller köper snygga kläder. Ytlighet är oattraktivt för mig. Självkänsla och humor är viktiga egenskaper. Vara sig själv. Att man ska ta hand om sig själv i träning eller omvårdnad av hud tex är ju en självklarhet för att må bättre och inte vara ofräsch. Som att borsta tänderna .
De är som att alla kan köpa sig snygg. De är väl en sanning nu då de finns mycket du kan ändra i utseende för att bli ”naturligt snygg” och de är helt okej för de som gör de. Dömmer ingen.
Dagens samhälle är så skevt och ytligt. Plötsligt är en personlighet inte viktiga. Vilket borde vara de viktigaste. För en sjukt snygg kille utan personlighet är så otroligt oattraktivt. För i slutändan borde väl ändå de som betyder. Att man ska kunna gilla personen.
Dock vet jag av egen erfarenhet att tex killar blir kära i ett utseende. Där all fokus blir på hur man ser ut. Inte hur man är. De enda samtalen går ut på är komplimanger o chockad över att de får chansen .
Dessa killar blir de dock ett stort NEJ på. Men en kille med fina ögon , (som är en svaghet. ) och humor och gärna pondus. De toppar listan. Och visst är de så att ytligheten är de första man ser. O sanningen är ju att man tar ju inte nån man anser inte vara attraktiv och ger chansen. De har vi lärt oss via tinder 😂
Hårt men så är de. Men va tycker ni ? Har jag fel ?
Va anser ni vara attraktivt på tjej/kille.
Är för snygga tjejer skrämmande?
Skulle ni ta någon bara för dess utseende?

Dianabuala

Irmelina
18

#0. Bara det att du skriver "Jag vet att jag ser väldigt bra ut" får mig att tycka att du verkar vara rätt ytlig, stöddig och dryg,

Hur snygg jag än skulle anse mig själv vara skulle jag aldrig få för mig att uttrycka det, varken i tal eller skrift på det sättet som du gör.

Buala
8

Detta var ju inget som skulle provocera någon. Jag har bra självkänsla och självförtroende och det kommer jag aldrig att skämmas för. Jag ville inget annat än att diskutera utan tjafs. Att du sen har din förutfattade mening och stör dig på att jag själv tycker jag är snygg. De ligger ju hos dig. Jag tycker fler borde kunna vara nöjda med sitt utseende utan att de ska få sånna kommentarer.
Jag ville prata om hur ytligheten är idag. Och bara för jag tycker jag ser bra ut så är jag inte ytlig för det.
Det är synd att tjejer ska trycka ner varandra än att höja varandra. Tyvärr så ser man alltfler som är lika dömande som du.

Dianabuala

Sindri
10

#1: Denna förb-de jantelag. Varför skall man inte få uttrycka att man själv tycker man ser bra ut?
Det kanske är en av orsakerna till dessa hemska utseendekomplex som väldigt många (speciellt sårbara tonåringar) går omkring med.
Tänk om alla vore nöjda med sitt utseende. Då skulle vi kunna ägna oss åt viktigare saker och inte behöva vara så ytliga.
TS, jag tycker det är befriande med någon som inte är så osäker och nedgraderar sig själv. Bry dig inte om vad #1 skriver.

Buala
4

#3: Tack. Trodde inte att detta inlägg skulle provocerande. Tråkigt att man inte kan se budskapet jag ville få fram.
Jag störde mig så mycket på de jag läste och tycker de är illa hur folk blir hjärntvättade. Mina yngre systrar lider av dålig självkänsla och va jag ser så är de ett större problem bland yngre.
Borde inte ett självkänsla och självförtroende vara grunden till ett hälsosamt psyke. Att vara nöjd med sitt utseende för att kunna ge mer av sin personlighet. Att må bra med sig själv och inte känna att man behöver någon eller uppmärksamhet för att må bra. Att trivas med sig själv och sin ensamhet är ju jätte bra. Att man älskar sig själv. För mig är de så att hur ska någon älska dig om du inte älskar dig själv .
Många runt mig är trasiga i själen och lever i giftiga och förstörda förhållanden. Som formar de att tro de är kärlek. Allt fler lever och mår psykiskt dåligt. Av olika anledningar. Och de är så tragiskt att samhället ser ut så idag. Men istället att uppmuntra ett friskt välmående peppa folk att be om hjälp än att se de som en skam. Att de är deras psyke som identifierar dom.

Dianabuala

Buala
2

Sen vill jag säga att de som dömer och antar hur en annan person är. Säger så mycket mer om dom. Om man inte som vuxen person kan se ett innehåll av va som skrivs och döma personen med påhopp. Att vara så trångsynt. Jag må inte beskriva och förklara på bästa sätt. Men jag gjorde mitt bästa att förklara o få fram budskapet . Om man då fokuserar på de små onödiga detaljer att hata på. Ni kvinnor som dömmer och hatar på andra kvinnor är inte kvinnor.
De är otroligt barnsligt fjortis beteende. Jag vet att många reagera på mitt inlägg som provocerande. Även detta jag skriver nu. Jag tänker inte be om ursäkt för mig själv. Det enda jag kan säga är att jag gjorde mitt bästa att få fram ett budskap sen att flera inte kan se de. Synd tycker jag. Kvinnor borde stötta andra kvinnor. Människor borde stötta andra människor. För ingen vet va den andra går igen eller har gått igen. Va den andra person kanske kämpar med dagligen. För mig är de en självklarhet att inte döma någon annan för vem är jag att döma? Vem är du att döma ? Orden ni gärna slänger runt er , hur vet du om hur mycket den skadar ? Jag själv bryr mig inte om orden som sägs utan själva handlingen . Jag är van att få dessa förutfattade meningar om mig. Och de som gör mig mest ledsen är att vuxna människor kan vara så oförskämda och trångsynta. Och speciellt att förnedra andra människor.. väx upp och inse att varken du eller jag är perfekt. Du hade nog inte klarat att få dessa Elaka kommenterar.

Dianabuala

_Fisken
4

Utseendet är nåt som triggar direkt. Jag blir därmed intresserad för att se om det finns mer innanför detta "skal". Ibland hittar jag en trivsam personlighet. Ibland är det tomt - från min sida sett.
Nästa steg är mer detaljer. Alla dessa delar är viktiga för att nåt ska funka - för mig. Men utseendet är första urskillningen.
Sen vet jag att en kropp är bara en farkost för en själ och även om farkosten ser mindre fysiskt attraktiv ut (för mig) så kan den bära en mycket vacker själ.

_Fisken
2

En annan sak; Vägen till bra självkänsla kanske går för många via träning, äta bra, mån om utseendet mm. Jag vet ju hur viktigt det är för vissa av mina närstående att sminka sig före utgång.
Har jag fel?

Buala
2

Självkänsla existerar inte länge de är samma som självförtroende. Jag har själv frågat många om de vet skillnaden och de ser inte ens att de är en skillnad. För de är som robotar som lever sina perfekta liv. Känslor som psykisohällsa botas med medicin av olika slag . När man ser igenom o studerar dessa människor så blir jg otroligt imponerad. De har utbildning, bra jobb tränade välskötta kroppar, duktiga på laga mat och driftiga . Mammor som tränar, jobbar, städar , lagar mat , bakar , mån om sitt utseende och på de hela har en riklig vänskapskrets. De köper hus tidigt och är ekonomiska. De är allmänbildade och de är den enda intelligens som räknas. De är som en helt ny extrem art. Den skiljer sig så kraftigt från bara några år tillbaka. De jag skriver ska inte tas för alla . De är en viss grup jag pratar om och av egna erfarenheter och andras o studerande av dom se mönster. Vi har nog en sån person nära eller som man följer . För de är inspirerande . För många och de flesta drömmer om att vara som dom. Fan även jag gör de . Vilken super människa man skulle vara. De flesta i min ålder lyckas med jobb, barn och träning . Sen är dagen och rutiner satta. O då är man duktig för många. Antingen är man en bullmamma eller inte. De var liksom som nått man önska man var. De skiljer sig så kraftigt mellan generationerna.

Dianabuala

_Fisken
0

"Självkänsla existerar inte länge de är samma som självförtroende. "
Hade ju varit skönt om så är fallet för jag kan inte heller riktigt särskilja dem. Känner mig lite dum faktiskt.

Buala
0

#9: alltfler vet inte skillnaden så du är inte ensam. Men de är ganska enkelt förklarat. Självkänsla är att älska sig själv eller acceptera sina brister . Att kunna vara sig själv helt enkelt. Ett självförtroende ses ofta på de tjejer som lägger ner timmar för att se bra ut och de är fullt medvetna om de. Men allt är för andra och få bekräftelse. Inget är för sig själv . De som bara har självförtroende är ytliga. Men att besitta båda är den som är fri. Att känna sig vacker utan smink , inte behöva någon utan de väljer sin partner. De som trivs i sin ensamhet och inte är i behov att hävda sig , hämmas som inte tar åt sig av andras kommentarer och klär sig i de dom vill. De har ofta mycket humor och dominanta i naturen. Humor är ett tecken på intelligens och trygghet. För de som är avslappnade är dom som tar livet lättare. O de är barnsliga , skäms inte för deras sätt och ber inte om ursäkt. Självförtroende är oftast de som dominerar för den gör dig modig . Som är en grund till att lyckas. Självkänsla är grunden till lyckligt och glädje . Första ingrediensen till ett välmående. Men eftersom ens mående kan vara nått man kämpar med hela livet eller de som inte orkar. För att kunna utvecklas så må man finna sin självkänsla. Genom förlåta , acceptera förstå och viljan att förändras. De är svåra saker att fullfölja. Vilket gör att de som vet skillnaden är de som måste finna den och har funnit den. När man har de är de som enkelt att förklara men de är då man förstår innebörden av de.

Dianabuala

oh-la
9

#10, nja, egentligen är väl begreppen förklarande för hur en person uppfattar sig själv ur olika perspektiv. Självkänsla är din egen känsla, eller uppskattning av dig själv. självförtroende är ditt eget förtroende för din egen förmåga. Ingen av dessa är i sig själv dåliga. De är en skala för självuppskattning med fokus på två olika saker. Självkänslan mäter hur du ser på dig själv, vem du är. Självkännedom helt enkelt. Självförtroende handlar om hur du uppskattar din förmåga att prestera, exempelvis på en arbetsplats eller i skolan. En person med lågt självförtrående kan inför en uppgift säga till sig själv att detta är jag inte duktig/smart/snabb nog för att klara.
du kan ha för mycket av båda dessa skattningar, precis som du kan ha för lite.

För egen del anser jag mig ha god självkänsla och gott självförtroende. Jag ser bra ut och är smart. Jag arbetar med avancerad kundkap och är en av ganska få i Sverige som kan mitt fält. Jag tjänar bra, är gift med en framgångsrik man, har barn och hus och hund. Människor skrämmer inte mig, snygga som fula. Det gäller både utseende och personlighet. personer som lever på enbart sitt utseende tappar snabbt när man försöker prata eller diskutera, som att sticka hål på en ballong. Utseende är inget mått för framgång och det krävs mer för att imponera på mig.
Med det sagt är inte utseende utan betydelse för mig. Jag vet vad jag tycker är attraktivt och det är en blandning av intelligens och utseende. Jag behöver ha någon att stånga huvudet emot, annars tröttnar jag.
Jag är pragmatisk och analytisk och det gör snarare att folk är rädda för mig i vissa sammanhang, även om jag egentligen är både snäll och mjuk.

Buala
1

#11: man har bra självinsikt och medvetenhet. I min förklaring så var den kanske ganska enkel riktad men vi menar lika . O förklaringen av personen man blir är väldigt bra. Jag själv är obrydd orädd och trygg i mig själv. Min styrka ses dom dominant. Drama och intriger är inget av mitt intresse. Behovet att hävda sig , hämnas eller få bekräftelse existerar inte. Jag är stolt över mig själv de är huvudsaken . Man ses som annorlunda och egen. Men bra annorlunda. Har kämpat för att känna mig stolt och nöjd . För jag fick hantera mycket rädsla för att acceptera, bli självmedveten och få självinsikt. Att förlåta de som är är ledsna. Är svårt . Men nödvändigt. Har vissa brister kvar att arbeta med men jag skäms inte och är fullt medveten om mitt mående.

Dianabuala

Irmelina
12

#2 Det är sättet du uttryckte dig på jag reagerar på. Jättebra att ha bra självkänsla och självförtroende. Jag hade inte reagerat om du sagt:

"Jag är nöjd med mitt utseende"

Så skulle jag ha sagt

Men

"Jag VET att jag ser VÄLDIGT BRA ut"

Det tycker jag verkligen låter drygt. Som att du verkligen vill framhäva hur SNYGG du är.

Buala
3

#13: förstår va du menar men om man ska haka upp sig på hur man förfinar saken för de ska accepteras bättre. Kan man inte ta orden som dom är. Att jag ska behöva förfina för att andra inte ska reagera men att få påhopp och elakheter ses som okej. Om mina ord inte skadar någon finns de ingen anledning att förnöja andra för att inte få hat. Då blir hatet plötsligt ett okej beteende. Regerar man så mycket och fokuserar på en mening av allt jag skrev så letar man anledningar att kunna vara elak. Jag tänker aldrig be om ursäkt för att jag tycker jag är snygg . Och som vuxen människa kräva de av någon är i min värd så sjukt. Se problemet i hatet inte i personen som blir utsatta.
Hade jag skrivit på sådant sätt att jag ser ner på andra eller kommenterar andras utseende så skulle jag vara samma skitmänniska som hatar. Kan man inte bete sig bra eller ha nå bra att säga så kan man hålla de för sig själv. Väldigt enkelt. Respektera varandras olikheter, döm ingen , eller nedvärdera . Ingen besitter den rättigheten hur man än har uttryckt sina ord. Och anser man detta provocerande så kan personen skrolla vidare o fortsätta med sitt negativa tankesätt.

Dianabuala

Buala
2

#13: hur du tolkar är ditt problem. Har man så svårt för andra tjejer och deras självförtroende så är de fortfarande ditt problem inte mitt. Hur du valt att säga är irrelevant där allt redan är skrivet. Ge ett råd för att sen staffa med fula onödiga kommentarer. Blir man så provocerad av andra tjejer och en mening i ett långt inlägg så är de otroligt trist att känna behovet att vara elak mot någon som tycker olika och inte faller inom ramen. Håll dina åsikter för dig själv om du inte kan vara vuxen och bete sig . För erat beteendet är så otroligt omoget och idiotiskt. Kan du inte acceptera andras olikheter så var glad att du inte är så.för jag är otroligt glad att jag inte är som dig.

Dianabuala

Maria
10

Var någonstans i denna tråd finns "hat" ?
Jag ser bara diskussion och olika åsikter.

/Maria

Buala
3

I första kommentaren ser du hatet och onödiga kommentarer. Att diskutera och ha olika åsikter är normalt och man accepterar att man är olika. Men börjar man med förutfattade meningar och spydiga kommentarer så är för mig de inte en diskussion längre för den går åt två håll. Denna med henne är en väg. O att kräva att sin åsikt är viktigare än min. Så är ledet slut för problemet är att jag inte tycker som henne . Blir man trångsynt och tar en menig av ett inlägg och använder de som virke för att få beteende sig hur man vill.
Ne jag går inte med på de. Att vara elak är ett aktivt val att inte vilja acceptera är ett val. Va hon väljer att skriva är ett val. Och sånt beteende finns inte i diskussion. Och jag kommer aldrig att ursäkta mig när jag inte gjort nått fel. Inte skadat eller förlöjligat någon eller nått. Jag begär inte att hon ska förstå mig men jag förtjänar inte påhopp. För man tänker olika .

Dianabuala

Maria
12

#1 Skriver att "du verkar vara"… Det är ju inget påhopp eller elakhet utan en möjlighet för dig att bemöta. Bevisa att "du inte är"…

Det är ju inget hat. Jösses vilket sätt att missbruka ett ord.

/Maria

Syntium
3

Det att den här generationen skulle vara extra ytlig vet jag inte riktigt om jag håller med om. Så har det väl "alltid" varit, men att det kanske blir mer tydligt med sociala medier och internet.
Personligen tycker jag att man kan se bra ut på många sätt. Ta nån som är klassiskt snygg, har de rätta kläderna, frisyren, sminket och allt… För mig måste det finnas mer som fångar. Det är nåt med utstrålningen, kroppspråket mer som fångar mitt intresse i så fall. Det ger den initiala nyfikenheten och så lär man känna personen och upptäcker att "oj, jag vill veta mer om hen" eller hen har en jättehärlig humor.
Vad jag försöker svamla fram är att "vacker" är ganska godtyckligt. Att vara snygg kanske mer något en fotomodell behöver tänka på.
Ugh, känns som jag inte får fram det jag vill säga 😖

"I'm too old for this shit."

Buala
2

#18: att kalla någon stöddig och dryg är för mig onödiga kommentarer. Om man velat ge råd för framtiden så skickar man de onödiga kommentarerna.
Men om du tycker att hon skrev helt rätt så tycker vi oxå olika . För de där är inte okej för mig. Men att försöka få mig att ursäkta mig för mina val av ord men inte se sitt eget agerande så är det en engångs väg . Du hon eller någon annan kan kräva att jag ska göra en förändring när personen själv har dålig attityd. Dina åsikter är inte viktigtare äb mina . De är olika o så får det vara. Jag kräver ingen förståelse för den vill inte ens ses. Ni anser att jag ska förstå er och tycka som er samtidigt som ni bara inte kan acceptera jag är jag du är du dina värderingar är annorlunda än mina o de är inge fel för mig. Men kan man verkligen inte se va som går fel i sättet att tilltar andra så är de nått som inte stämmer. För jag har lärt mig att respektera andra behandla andra väl och döm ingen . Även att jag är stark och nöjd med mig själv. Jag är snygg , sexig , vacker o de skäms jag inte för. De är något alla kvinnor borde tycka om sig själv.

Dianabuala

Buala
2

#19: har du helt rätt i. Nu är ju den nya generationen ganska unga. O mitt skäl med inlägget är de flertal artiklar jag läste som var så skeva. Där uppmuntrades dyra kläder, tränad kropp och mängder med smink eller olika typer av skönhetsbehandlingar. Vilket jag stöttar. Men ingenstans stod de om de du anser är snygg , vacker . Stod inget om att ska du en trygg självkänsla exempel. O vi som läser har ju samma åsikter när de kommer till attraktion. Att ingen har samma åsikt som de artiklar. O de var de jag ville veta va andra har för åsikter och tankar. Vi alla är olika och de är ju bra tycker jag. Om man vidgar vyerna o tar in de andra skriver så kan man även kanske lära sig nått. :)

Dianabuala

sp0ngeb0b
2

Det är väl lite "förbjudet" att anse att man själv ser bra ut. Eller åtminstone att uttrycka det. Men jag tycker bara det är bra, alla borde uppskatta sitt utseende mer. Hellre det än att sitta och tycka att man är ful, det tjänar ingenting till! Vet inte om jag själv skulle benämna mig som snygg men jag väljer att fokusera på de delar av mig själv som jag gillar och strunta i resten. Och framförallt struntar jag i vad andra anser om sina kroppar, varför ska man bry sig om det? Jättebra att #0 är nöjd med sin kropp. Skitbra för hen.

Vad gäller din ursprungliga fråga håller jag fullständigt med om att det är tråkigt att så mycket kretsar kring utseendet. Kan inte ens relatera till det, jag är i princip helt oförmögen att fatta tycke för någon endast på grund av utseendet. Har av den anledningen haft svårt att använda dejtingsidor som främst baseras på foton (såsom t.ex. Tinder). Jag kan swajpa en massa och hitta personer som ser bra ut, men jag kan inte förmå mig att trycka gilla på någon som inte verkar väldigt intressant utifrån beskrivningen. Alla jag har haft en relation, flirt eller liknande med har jag träffat IRL, genom vänner eller liknande, och oftast lärt känna ganska bra innan något romantiskt har inletts. Visst, klart utseende spelar liten roll, man vill ju vara fysiskt attraherad till personen. Men jag tycker att jag blir attraherad av utsidan när jag blir attraherad av insidan. Nu till exempel när jag ser tillbaka på mina ex kan jag undra lite hur jag kunde tycka att de var så förbannat snygga när det begavs, men det var ju för att jag hade känslor för dem då som jag inte har nu. Andra kanske har lättare för att falla för utseendet men jag tycker som du att det är tråkigt att så mycket kretsar kring utseendet. Skulle inte säga att jag bryr mig nämnvärt om mitt eget utseende heller, jag tar hand om min kropp för att den ska må bra, har kläder som är bekväma och klipper mitt hår så som jag gillar det men använder aldrig några speciella produkter eller smink. Kan tycka det är kul ibland att klä mig i en fin vardagsklänning men skulle aldrig ha på mig högklackade skor till exempel. Men vissa tycker ju det är kul att fixa med sitt utseende, alla har olika intressen. Jag gillar att göra det fint i mitt hem och min trädgård, andra gillar att göra sig själva fina. :)

Buala
0

#22: Exakt! Skönt att du faktiskt läste inlägget och förstod mitt budskap.

De med dejtandet. Och Tinder! Hahha
Jag får huvudvärk av de. Är ganska introvert och för kräsen. Att hitta en kemi är sjukt svårt.
Eller bara humor är svårt att hitta.
Tinder är en köttmarknad, desperation bland många och de flesta killar där är bara ute efter en sak. De värsta är att de inte ens är tydliga att de enbart vill en sak. De spelar spel och ger förhoppningar. Vilket sårar många tjejer, som tillslut tappar hoppet.

Har många gånger funderat vart är den bästa stället att hitta någon. För krogen är ett nej , dejting appen må man bara ha flyt på.
Gymet ? Men där är alla upptagna med sitt. Jobbet är nog en vanlig plats att flörta på. Beroende på va för jobb så klart.

Även om vi alla är ytliga mer eller mindre så är ju personkemin som betyder.
Man kan vara jätte ytlig eller ha jätte bra självförtroende att känna sig snygg, sexig, vacker och tycka själva att de är ett kap. Att känna så är ju ett sjukt bra verktyg på många olika sätt.

Men bara för man är så ,säger inte nått negativt om personen. Tycka att man är snygg utan att se ner på andra och vara ödmjuk.
För man gör ett aktivt val när man är elak , översittare eller bitch. Och de kan man vara utan att vara nöjd med sitt utseende.

Tänk om alla tjejer alltid var så hjälpsamma och höja varandra som de är på krog toan.
De sprudlar med komplimanger. Ingen är svartsjuk. De hjälper okända tjejer spy och må bra utan att tveka. Detta är min erfarenhet.
Och jag älskar hur energin är på damernas.
Men om man är bitter så har man aldrig upplevt de tyvärr.

Dianabuala

[Urskog]
3

Det absolut viktigaste är hur vi trivs med oss själva. Jag är 55 och bryr mig om hur jag ser ut men för mig handlar det främst om att jag mår bra inifrån vilket även syns på utsidan. Visst intresse i kläder det har jag haft med mig sedan min tidiga ungdom men det är inte kläder som styr det är hela inre biten är vi i balans så syns det utåt.

Oavsett vilken klädstil en människa har mår hon eller han bra inom sig så lyser det en trygg och lugn energi kring personen och en säkerhet infinner sig.

Jag förstår att många unga idag mår väldigt dåligt för det har blivit såna krav, du ska ha allt tekniskt och hänga med i sociala medier för att synas. Träna, banta, fixa med konstgjorda saker så som ingrepp både i ansiktet och kroppen nåt som är så onaturligt som det bara någonsin kan bli men en del tjänar pengar på det här på andras bekostnad och reklamen gör att många ställer höga krav på sig och kan dom inte leva upp till det kan sjukdomar som anorexi med mera bli en konsekvens som istället förstör en människas liv.

Kravet från samhället kring det här är fruktansvärt och visst fanns det när jag växte upp men inte alls i en sån stor omfattning som det gör idag med dator och internet vi hade bara tidningar som kom nån gång i veckan som veckorevyn en tidning jag aldrig läste för jag var aldrig brydd i vad dom sa och fann min egen stil en strikt sådan med mycket kavajer, skjortor och blusar som än idag är vad jag bär men inte för att reklamen säger något sånt utan för att jag själv trivs och mår bra med det.

Smink ja ett litet tunt lager puder och en dutt mascara sen lite cerat sällan sällan läppstift vilket jag mer hade som ung . Frisyr, maskinklipper mig sen 30 år tillbaka och det är så otroligt enkelt, bekvämt och ser städat och ordentligt ut något som för mig känns bra.

Jag har alltid gått på min egen känsla med sånt här och aldrig för att andra skulle tycka bu eller bä det är hela vägen jag själv som trivs sen om andra tycker om det eller inte har inget värde alls för mig för det är jag som ska trivas i kläderna jag bär och då spelar det ingen roll om jag har kavaj och byxor eller en urtvättad mysdress det viktiga är att vi själva mår bra inifrån och ut då har vi balans när vi inte låter oss påverkas och styras av reklam, sociala medier och vad andra tycker och tänker.

Idag har det blivit så oerhört höga krav på ungdomen speciellt som påverkas av det här, jag personligen påverkas inte av det, har faktiskt inte ens tv kanaler varken på datorn eller i vanliga tv-n så någon reklam ser jag aldrig och har blockerat reklamen på internet och jag gör än idag som när jag var ung följer mitt eget inre vad trivs jag med, vad får mig att må bra och utgår från det då blir det också rätt för är det något människor unga som gamla måste släppa så är det vad andra tycker och anser och bara vara sig då först kan man känna lugn, ro och harmoni med sig själv.

Att våga säga man själv är snygg och ser bra ut ser jag inget fel i men det mottas inte alltid så väl för det kommer alltid att finnas avund och känner sig en människa det minsta i underläge åker avund snabbt fram.

Avund förgör, det äter upp oss inifrån och ut så det är något människor måste släppa som en början på en personlig resa och utveckling att inse vi ser olika ut, vi har olika förutsättningar men alla är vackra på sitt sätt.

Själv känner jag aldrig avund med andra tvärtom jag blir glad och uppskattar när det går bra för mina medmänniskor eller om dom ser bra ut och bär fina kläder jag tycker sånt är fantastiskt roligt och möter vi avundsjukan i vår vardag så ska vi sträcka på oss för då har vi något som andra vill ha men vi ska inte vara märkvärdiga på deras bekostnad tvärtom vi ska vara helt naturliga och välkomna dom in i våra liv.

Karmatarerskanise
3

#1: Ja fy för att uttrycka något positivt om sitt utseende i Sverige. Här får man inte tycka man är snygg och berätta det för då är man dryg och stöddig… seriöst?

Det enda dryga här är din kommentar.

_Fisken
4

#25: Jag tappar hakan över att det kan bli sånt flöde av kommentar om en sån sak som att nån uttrycker sig positivt om sig själv. Förvånande eller?

[Devya]
4

#26: Nja, tyvärr inte så förvånande. Tjejer som är osäkra och elaka tenderar att kasta ut onödiga kommentarer såsom den personen gjorde. Och ja, det är oftast tjejer som skriver på det där viset. Jag personligen är så trött på människor som tycker att man ska sätta upp en fasad och visa falsk ödmjukhet så att ingen blir osäker på sig själv och känner sig hotad.