Makeover : Före - Efter
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag räkneexempel att jag kan se hur många snuttar dom helst av den hör typen av program.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
För gammal för långt hår???
/Maria
#1: Du får tänka att videon kommer från ett konservativt land med många konstiga synpunker om vad som passar vem och när.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Men jag har även hört bland min omgivning att när man blir äldre kan man inte ha långt hår. O detta sagt av en kvinna bara några år äldre än mig. Jag är 37
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#2: Det där tankesättet existerar även inom norden och på många ställen i Europa, det har åtminstone fått erfara. Även jag själv har haft tanken på att jag måste klippa håret kort sen då jag blir äldre! Min mamma har samma åsikter så jag har antagligen fått det därifrån, hmm..
Sen betyder det förstås inte att jag håller med men jag har de där tankarna i bakhuvudet.
Jag har fått frågan om jag har långt hår bara för att se ung ut?????
/Maria
#5: Lite lustigt det där. :) Kort hår får mig att se yngre ut (nästan barnslig) medans långt hår gör att jag ser äldre ut. Så det är ju snarare individuellt än något annat!
Framförallt vad man trivs med tycker jag.
Två gånger har jag klippt håret kort. Det var inför en resa vi skulle snorkla. Andra gången var när jag tappat hår efter strålning.
Nu är det såpass långt att jag kan sätta upp en knut.
/Maria
#7: Det är just det där sista som är så bra med långt hår tycker jag. Att man kan snurra upp det i en knut och så ser det snyggt ut även om det skulle vara aningen otvättat eller så…
Och så slipper man springa till frissan stup i kvarten! 😁 Perfekt i corona-tider! Oavsett ålder…
Ja, det är märkligt att makeover alltid innefattar att klippa av kvinnor håret! Det gör mig en smula upprörd.
Som den kvinnan på en film som hade ett otroligt vackert, lockigt hårsvall, ett hår jag nästan kunde dö för.
Jag har sett flera äldre kvinnor med långt hår och har man ett fint hår är det väldigt vackert att ha det utsläppt. För att inte tala om fina håruppsättningar. Av någon konstig anledning kommer jag bara på poeterna Kristina Lugn, Maria Wine och Katarina Frostensson. Och så förstås fotomodellen Ingmari Lamy
https://www.talents-models.com/en/women/173-ingmari-lamy/
Det finns en kvinna i USA som också har långt, vitt hår och är väldigt vacker.
Stå upp för ert långa hår, kvinnor 💪