Kvinna iFokus

Kvinna

Etiketterden-kvinnliga-kroppenfysisk-hälsa
Läst 341 ggr
[lero0505]
0

Tips för snabb viktminskning?

Hej är det någon som har tips på hur man går ner i vikt fort? Alltså gärna måltidsersättningar, samt saker man kan äta, träningsövningar, krämer som drar åt huden osv osv. Ge mig era bästa tips 😃

Sindri
6

Vad är målet med att "gå ner i vikt"? Mindre siffra på vågen? Smalare midja? Känna dig mer hälsosam?

Om du har följt med någorlunda i media de sista åren så har du sett att så gott som samtliga "experter" är ense om att det inte finns några quick fix när det gäller vikt och hälsa.

Det misstag som många gör är att svälta sig genom att ära mindre, köpa dyra "ersättningsprodukter". I några fall tappar man några kilon, (vätska) men kroppen utlöser då alarmläge och bestämmer sig för att inte släppa ifrån sig ett uns fett. Fett är nämligen det viktigaste bränslet för att hålla igång kroppen, med sånt som andning, hjärtslag, hjärna etc.
För även om du tycker att du har överflödigt fett, så tycker inte kroppen det. Kroppen vet inte vad som är en lagon fettreserv, för den vet inte när den får tillgång till riktig mat igen.

Om du fortsätter att svälta så är det musklerna som ryker sedan. Då orkar du inte träna, så inga träningstips i världen kan hjälpa dig.

Någon gång måste du börja äta "normalt" igen, då går du snabbt upp alla ev. kilon du blivit av med, plus lite till, för kroppen är rätt ängslig nu.
Sådär kan du hålla på livet ut - det kallas för jojobantning och är ett bra sätt att göra kroppen riktigt ängslig över tillgång på föda, sabba naturliga processer i kroppen och må allmänt dåligt.

Vill du få en hälsosam, fast kropp så börja läsa på lite om näringsämnen, hormoner, tarmhälsa, sömn och vettig träning etc.
Du skall träna, för att få kondiitn och styrka, din kropp är värd det, men du tränar inte för att gå ner i vikt. Tuff styrketräning kan omvandla fett till muskler - och då går du upp i vikt fast du får en snyggare och slankare kropp. Så stirra dig inte blind på vågen.

Medan du googlar dig fram och kanske lånar några böcker på biblioteket börja med att skippa det mesta i kolhydratväg som godis, pasta, bröd, för mycket frukt etc. Då har du tagit ditt första steg till ett mer hälsosamt liv.

Lycka till!

• Redigerat 2021-01-19 09:12 av Sindri
Buala
0

Håller med ovanstående. Ofta när du har en pt så vill de veta va som är målet. Tyvärr så är de svårt att ge råd då olika sätt är olika för alla. Vissa fixar de genom att ta bort gluten. Gluten samlar vätska och ger i många fall uppblåst mage. Socker är ju oxå väldigt bra att sluta med . Dock svårt om man är som mig en godisråtta Hahahq
Att gå promenader dagligen på ca 40 min sätter igång tarmarna och förbränningen. För många behöves de inte mer än de. För ju mer du rör dig och dricker mycket vatten så förlorar du vätska . Som ofta är de som får en att känna sig svälld och i oform. Dessa är några enkla standar saker för många . Att skippa socker de för stor skillnad. Men är oxå ett vanligt beroende. Gluten gör mer skada än nytta och många blir som sagt uppsvällda och även känner sig lätt retliga. Om man vill skynda den lite så kan man köpa vätskedrivande: som jag samlar på mig otroligt mycket vätska speciellt innan mensen. O de får hela mig att säkert öka 3 storlekar. Finns många olika typer av bra vätskedrivande tabletter. Och de är inte skadligt för kroppen va jag förstår. Lycka till :) och hoppas på ett nöjt resultat.

Dianabuala

Buala
0

#2: tillägg… kyckling och ris är nått nästan alla tränade äter för viktminskning. Tråkigt men effektivt. Äta flera små portioner med promenader och ta bort sötsuget. De tar ca 3 veckor att bli av med det. Vissa får abstinens. Men du kommer se resultat i både välmående och hur hunden blir friskare över hela kroppen. Och när du väl blivit av med de så kommer ditt sug att försvinna. Med resultat ökar viljan till bättre resultat boostar ditt självförtroende vilket är helt underbart tycker jag. Alla förtjänar ett bra självförtroende och få vara sitt bästa jag.

Dianabuala

Fridaaaa
0
  • Det är inte bra att gå ner fort
  • Finns inga krämer för huden, det är inget du kan påverka.>Dock bäst att gå ner sakta.

Räkna KCAL: men ligg inte under 1200 kcal
Promenader är alltid bra
Jogga
Hemmaövningar
Simning
Gymmet

Som några exempel

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.