Frisyr nertill
Jag tycker att det är supersvårt det där med hår nertill och vet inte alls hur jag ska vara friserad. Jag bryr mig inte om vad min partner tycker utan det är av egen anledning som jag tycker det är svårt… Dels har jag stora inre blygläppar som får skav/kli om håret blir för långt, dels tycker jag att om man friserar för mycket ser det bara knasigt ut. I nuläget rakar jag bort allt men trivs egentligen inte med det heller då jag kan tycka att jag inte känner mig riktigt vuxen med det.
Alltså det är supersvårt tycker jag! Vad är bekvämt för er?
Både jag och mitt underliv trivs bäst med antingen ordentligt snaggat (inte rakat) eller vildväxande urskog.
// Harley
Rakat eller trimmat
Tycker det känns fräschare, speicellt vid mens (OBs! MIN UPPLEVELsE!) och snyggare :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Trimmat. Rakar jag bort håret där så tycker jag det ser bara fult ut. Samma då det börjar växa ut och man får en ful "skägg-stubb". 🙈 Jag vill dessutom inte riskera att få innåtväxt hår eller fula röda prickar. Sådant ser så ofräscht ut att rakning är helt enkelt inte för mig.
Ni som trimmar, vad använder ni er av? Vilken trimmer?
Jag går loss med en vanlig sax som endast används för detta ändamål.
Testade en kroppshårs-trimmer jag och exmaken använde för att trimma håret på knoppen med men holy moly det gjorde jag bara ett par gånger och ångrade mig varje "klippning". Att bli naggad i nedre delarna av en elak trimmer är inte att rekommendera. Håller mig till min sax. 😃
// Harley
Jag hade en period då jag trimmade det men trivs egentligen bäst när det är rakat. Fräschaste känslan tycker jag och så är det snyggt och lent! Tycker inte alls det ser knasigt ut när man är van vid det. Alla ser olika ut där nere och även om inte alla rakar så är det väldigt många som gör det så det är inget konstigt att vara rakad. Åldern sitter inte i håret och jag känner mig inte mindre vuxen för att jag är rakad. Min förra kille tyckte det var sexigt när jag hade lite hår kvar ibland och var rakad ibland. Han gillade variationen. Sedan jag träffade min nuvarande så har jag alltid varit rakad och han har knappt sagt något om det mer än att det är nice, typ :-)
Jag skulle kunna tänka mig att ha någon sorts frisyr igen men nertill vid läpparna kommer jag nog alltid att raka, bl p g a allt som kan fastna där som sagt och den ofräscha känslan jag får av hår därnere ö h t.
Jag har en trimmer från Veet jag använder. Kommer aldrig gå tillbaka till rakning, fick bara massa komplikationer. Men vill heller inte låta det växa vilt😃
Jag kör med epilatorn, men så har jag extremt hög smärttröskel också! Det krävs en teknik som man nog bara kan lära av sina misstag, men när man gör rätt går det lätt, snabbt och blir bra! Funkar inte med alla epilatorer dock, jag har provat flera och bara en funkar bra för mig.
Jag tycker helrakat eller rakat med en liten tofs kvar känns bäst, och området blir känsligare på ett bra sätt utan hår. Vid mens kör jag i stort sett alltid helrakat, tycker det är enklare att hålla rent och jag slipper blodklumpar som fastnar i håret. I övrigt har jag ibland ingen lust att raka och då får det växa. Blir det väldigt vildvuxet brukar det börja klia, så då tar jag bort det värsta med en sax om jag fortfarande inte har lust att raka.
Sen tycker jag nog inte mitt underliv är snyggt oavsett frisyr, men inte fult heller. Det bara är.
//Jessie
Jag föredrar slätrakat, men eftersom det blir stubb efter någon sekund (känns det som) så trimmar jag det oftast med maskin.
Rakning med hyvel tar ju tid för ett bra resultat och växer ut stubb på några timmar så jag har med åldern blivit lat. Maskinen lämnar ju stubb men lite längre sådan som inte är lika rivig som när det växer ut från roten. Och det går på ett par minuter istället för 10. Mindre irritation också.
Har testat låta det växa fritt men det trivdes jag inte alls med.
Jag började raka mig för att oralsex skulle kräva färre tandpetare ;) sedan insåg jag att det var mer bekvämt för mig också.
Allt möjligt utom helrakat eftersom jag tycker det är fult. Annars beror det på tid/lust och ork.