Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 663 ggr
Lollan01
5/2/20, 7:22 PM

Jaydess hormonspiral

Hej, det är så här att jag ska sätta in en jaydess hormonspiral nästa vecka och har lite frågor till er som har/haft den. (Är 19 år) Allt man läser i trådar om spiralenr så negativt, och samtidigt som jag vet att allas upplevelse är individuell så kan jag inte hålla mig från att bli orolig. Först och främst har jag haft problem med finnar under hela min tonårstid, det är mycket bättre nu men är rädd att det ska blossa upp igen. Hur blev det för er? Har också hört folk som fått ökad kroppsbehåring, kanske inte världens undergång men undrar endå om det är vanligt? Sist undrar jag bara hur det varit för er med mensvärk? Har det blivit bättre?

Annons:
Lia
5/2/20, 7:57 PM
#1

Jag hade min i ett år, inga ökade besvär av finnar eller behåring. Egentligen hade jag vara en biverkning, men det var också därför jag slutade med den. Jag blödde nämligen 3 veckor varje månad, så det var i princip konstant i ett år… Så det gick inte mer. Sen var det inte så himla roligt att sätta in eller ta ut den heller. Värken blev inte direkt bättre heller. Men som du sa, det är individuellt, de flesta blir till och med av med mensen. Jag hade bara otur tror jag.

Upp till toppen
Annons: