Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 696 ggr
[Mia-45]
0

Cerazette

Hej

Kan man få yrsel som biverkning av Cerazette?
Kan inte hitta detta som en symtom när man läser på FASS. 

Det verkar så mysko att detta började precis i samband med att jag började med dessa piller. 
Spänningshuvudvärk första veckan och sedan yrsel som sitter i. 
Nån som äter dessa? Och hur mår ni?
Jag kommer nu att sluta med de.

Karmatarerskanise
0

Från fass.se

"Rapportering av biverkningar: Om du får biverkningar, tala med läkare, apotekspersonal eller sjuksköterska. Detta gäller även biverkningar som inte nämns i denna information."

Pyttelite
0

Vad händer om du gör ett uppehåll i medicineringen? 

Känner du fortfarande yrsel eller är det "som vanligt"? 

Det är mycket individuellt hur man påverkas av ett läkemedel och du kanske är mycket känslig för just det preparatet.

Det kanske finns andra likvärdiga produkter men utan dom biverkningar som du får.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Zadeira
0

Jag har haft Cerazette i snart 15 år och har aldrig haft en enda biverkning. Som nämt är det mycket olika hur man reagerar och det du beskriver kan mycket väl ha samband med medicinering även om det inte står i listan på kända biverkningar. Prata med din läkare/barnmorska så att den vet.

[Mia-45]
0

Slutade ta dessa igårkväll. Känner en VISS förbättring. Saken är den med att jag är sjukskriven halvtid pga stress. Tror att dessa piller spätt på hur jäkla dåligt jag mår/har mått. 
Ska inte ta dessa mer nu utan jag får vara utan och sen ta en diskution med min läkare.