Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1204 ggr
Anonym
Anonym
0

Inte våt?

Blir galen snart! Var hos Umo på föreläsning idag. Då säger en barnmorska där att fysiska tecken på att en kvinna är kåt är att hon blir våt. Att en frisk, ung kvinna aldrig behöver extra glidmedel sa hon? Till min fråga då, jag är tonåring, frisk vad jag vet, oskuld. Men till grejen då, jag kan vara kåt och smeka mig till orgasm utan att jag blir särskilt våt, är det något fel på mig? Under ägglossning kan jag dock bli så våt att det rinner. Hjälp

[Devya]
2

Din kropp kanske inte hade tillräckligt med tid för att bli uppvärmd. Man kan faktiskt vara kåt utan att vara våt, det tar en stund innan kroppen hinner registrera allt. I sådana fall borde man ta mer tid på sig, om man ska ha penetration sex, så att det inte gör ont. Vissa blir inte heller jättevåt. Det är nog individuellt men betyder inte att något är fel. Jag upplever att jag blir bra mycket våtare med partner än om jag är ensam. Det låter inte alls som om något är fel på dig så jag tycker att du kan vara lugn. :)

Karmatarerskanise
0

Du blir våt så det rinner men tycker inte du blir våt?

Anonym
Anonym
1

#2 det är bara under ägglossning. Ingen annan tid på månaden.

Karmatarerskanise
0

Näringen mer förspel eller glidmedel

Katti
3

Vi har mest lust kring ägglossningen, det har naturen sett till! 

Man behöver inte alls vara våt så att det rinner, jag skulle tro att din "våthet" är fullt normal och helt tillräcklig!

sp0ngeb0b
0

Jag blir inte speciellt våt heller. Är liksom helt torrt på utsidan, men blir lite vått på insidan så att säga, så om man inte ska använda glidmedel på mig vid penetrationssex får man stoppa in fingrarna så att det våta hänger med ut. Annars är det saliv eller glidmedel som gäller. Har alltid varit så vad jag minns, och jag har haft sex i ca 5 år. Dock skaffade jag hormonella preventivmedel ganska snabbt efter att jag började ha sex, vilket jag säkert kan tänka mig kan påverka sådant. Sen tror jag att jag blir torrare där nere på vintern med, eftersom alla andra slemhinnor också blir torra då på grund av kylan.

224
0

Äsch, hitta rätt sexpartner, rätt kemi och ge upphetsningen tillräckligt med tid så blir ni garanterat våta. Det sker inte på ett fingerknäpp, alltid.

Karmatarerskanise
0

#7 Det är inte alls garanterat. En del blir inte tillräckligt våta, det är ren fakta.

OlgaMaria
1

Det varierar enormt hur pass våt man blir beroende på vart man är i menscykeln och ifall man tar p-medel (de brukar göra en torrare). Våtheten är absolut inte i exakt korrelation med hur kåt man är utan en massa andra faktorer spelar in också.

Men jag tror det stämmer att en frisk ung kvinna som inte tar p-medel aldrig ska behöva ta glidmedel ifall hon känner sig upphetsad och vill ha sex. Ifall hon ändå är torr tror jag det beror på en näringsbrist eller annan obalans. Jag hade behov av glidmedel ibland när jag var yngre då jag åt sämre mat, samt i samband med graviditet och månaderna efter förlossning. De senaste 10 åren har jag ätit åt LCHF-hållet och behöver aldrig glidmedel.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

OlgaMaria
1

Och till TS. Tror också att du blir lagom våt. Att bli så våt så att det rinner sker vanligen bara vid ägglossning och är inte nödvändigt eller önskvärt att det blir så jämt. Man behöver inte bli jättevåt för att det ska vara trevligt att ha sex. Fuktig inne i slidan räcker gott och väl. Det är skönt att vara lagom våt. Kan bli så att det knappt känns något om man är supervåt.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus