Dusch!
Hur många gånger i veckan duschar ni? Duschar ni varje dag?
3 gånger oftast, ibland får jag inte till det så det blir mer sällan.
Jag duschar i snitt varannan dag, så ca 3-4 gånger i veckan. Ibland oftare och ibland mer sällan. Det beror på vad jag gör, hur varmt det är osv.
//Jessie
Duschar oftast var tredje till var fjärde dag, så drygt 2 gånger i veckan. Kan tvätta delar av kroppen mellan om det behövs.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Duschar kroppen varje dag och håret 2ggr i veckan..
Duschar kroppen varje dag, duschar och tvättar håret en gång i veckan.
/Surpan
Varje dag. Håret var 3e
Som hästmännniska i princip varje dag, så vidare jag inte bara ska vara hemma och inte orkar. Håret tvättas cirka en gång i veckan.
2-3 gånger i veckan. :)
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
2-3 gånger i veckan tror jag. Håret betydligt mer sällan😛
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
2-3 gånger i veckan, men beror även på vad jag gör just den veckan. När det är mer träning och stallbesök så blir det oftare.
Duschar varje kväll. Tvättar hår ca 2 ggr/vecka. Bor på landet, jobbar med lera, ved, odlingar och annat fysiskt arbete på dagarna.
Lite olika. Nu under vintern blir det kanske 2-3 ggr i veckan (vaskar av mig däremellan), under varm sommar blir det ju i princip varje dag.
Håret tvättar jag 1 gång i veckan.
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
I stort sett varje dag jag har ett svettigt jobb fast håret tvättar jag bara 1gång i veckan
Varannan dag typ. Tvättar håret 2 ggr i veckan, ibland mer om jag blivit extremt svettig i hårbotten på gymmet.
Brukar bli när jag har tränat vilket är ca 3-4 gånger i veckan. Då tvättar jag både kropp och hår. Sen så har jag ett aktivt jobb, men brukar inte bli så farligt svettig nu när det är kallt ute så brukar inte alltid bry mig om att duscha efter jobbet. Blir jag väldigt svettig duschar jag kroppen bara.
Oftast varje dag
Ingen sportmänniska öht slutat med hästlivet då jag sålde mina hästar. Jag badar 2-3 gånger i veckan tvättar håret var 3 dag hygentvätt dagligen.
Varannan eller var tredje dag. Jag brukade duscha varje dag men fick då Svamp, tyvärr. Så läkaren skällde i princip ut mig och hade en stor föreläsning om hur dåligt det är att duscha varje dag.😆 Om man måste duscha varje dag så måste man se till att återfukta huden på rätt sätt så att man inte får problem. Jag rekommenderar starkt Ceridal olja. Det hjälpte mig då jag tränade 5 dagar i streck och helt enkelt var tvungen att duscha efteråt. Nu är det väl också individuellt och knappast får alla som duschar varje dag, samma problem som jag fick men det lönar sig att ta hand om sin hud.
Normalt blir det 2-3 gånger i veckan.
Just nu duschar jag varje dag. Ammar så bebi kladdar och kräks lite på en. Sen är det den stunden jag får andas och vara själv. Tvättar håret för numer en gång i veckan. Innan varannan till var tredje dag
Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…
Duschar varje dag, på kvällen. Håret tvättas två ggr/vecka.
/Christina
Varierar men ofta bara 1-2 gånger i veckan.
Sommaren däremot blir det dagligen eller flera gånger om dagen (dock bara avspolning och inte intvålning) eftersom jag badar i havet ofta (och vill skölja av mig saltet).
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
2-3 ggr per vecka. Bäst för min hud och för håret
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Varannan dag. En gång till två gånger i veckan har jag schampo i håret.
Tidigare några gånger i veckan, men sedan jag träffade min man varje dag. Han bastar varje kväll, så jag vill ju inte vara sämre! Badar ofta, men de dagar jag inte gör det blir det dusch. Hatar att basta däremot, så där får han vara själv! Tvättar håret var tredje dag.