killvän som är för på
Har en killvän som är för på han skriver till mig hela dagarna
skickar meddelanden bilder osv
när jag säger jag inte kan svara för jag har så mycket fortsätter han ändå, istället för att avvakta tills jag kan
när vi väl har en konversation håller han med mig om allt jag säger, har inga egna åsikter
han pratar om att tjejer bara vill ha killar som är elaka, får lite "nice guy syndrom" såna killar som tror dem är schysta och på ngt sätt har rätt till en bara för det.
kanske stör mig i onödan, jag är gift och vill inte att han ska ha känslor har tagit upp med honom att jag bara vill ha vän han har sagt han vill det med
men han överröser med komplimanger och saker känns bara inte genuint, känner mig kvävd. har sagt det och han lyssnar inte.
vill inte säga upp vänskapen till 100% för jag känner mig elak, och för han ändå vart ngn som lyssnat eller hjälpt då och då. fattar att vissa kanske inte fattar vad jag klagar på, men jag vill bara ha en genuin vän detta känns för mixat.
har ni känt er kvävd av en vän ngn gång?
Klart han håller med dig om allt - tycker det verkar som om han verkligen vill vara mer än vän. Eller så har han inga andra vänner alls.
Jag har haft flera sådan "vänner" under min ungdom. Det kom alltid fram att de visst ville vara mer än vän.
Sätt en gräns - "jag är gärna vän med dig, men inte så intensivt". Du har ett förhållande som du vill vårda i första hand. Sluta framförallt att svara på meddelanden stup i kvarten. En gång om dan kan räcka.
Om nu killen verkligne vill vara din vän så respekterar han det, annars så tappar ni kanske tyvärr kontakten, men då var det ändå ingen äkta vän.
Jag tänker inte ge dig ett råd, eller ens peka dig i någon riktning. Men min åsikt, och gissning är att er relation kommer sluta i katastrof. Med honom i offerkofta, antingen förbannad eller väldigt ledsen, medan du står där och känner dig skyldig helt i onödan. I vilket fall låter det som en fruktansvärt jobbigt situation. Ta åt dig av det jag skrev på valfritt sätt.
Lycka till!
That body doesn´t have a Monado anymore, who knows how much life it´s got in it?
Undvik inte att säga upp kontakten om den enda anledningen att inte göra det är att du känner dig elak. Du har redan gett honom chanser att bättra sitt beteende, att ge dig mer utrymme och han respekterar inte dina ord.
Det är väldigt mycket "nice guy"-vibbar runt honom och han hoppas säkert på att du ska lämna din partner för honom om han bara överöser dig med tillräckligt många komplimanger och tränger sig in tillräckligt mycket i ditt liv.
Vad är han för vän om han inte respekterar dig? Offra inte ditt välmående för att vara snäll mot någon som inte respekterar dig. Att han gjort något bra för dig förut betyder inte att han har rätt att kväva dig nu.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.