Styla träningstights
Jag vet, jag vet. Att ha träningstights till vardags är ett "big nono". Men nu är det så att jag ska föda barn inom kort och letar efter lite kläder att ha efter förlossningen.
Efter min förra förlossning så tyckte jag att det var knepigt med vad man skulle ha för byxor på sig, jeans kom man inte i, mjukisbyxor känns för slappt.. Dessutom skulle jag denna gång behöva någonting mjukt men tåligt för att kunna gå promenader och leka med min äldre son utomhus. Så jag köpte ett par träningstights.
Nu vet jag inte riktigt vad man ska ha på sig till dessa? Jag behöver lite inspiration från er! Några idéer? 🙂
/Surpan
Jag lever typ i träningstights, det är ju det skönaste som finns 😃
Men jag brukar försöka ha en ganska sportig stil överlag så jag matchar tightsen med snygga sneakers och t.ex en adidaströja, jag skulle inte matcha det med t.ex en fin blus eller vinterboots utan försöka hålla stilen ganska enhetligt.
Varför skulle det vara big no no att bära träningstights till vardags? Det är helt klart en smaksak. :) Jag har massa träningstights som jag använder till vardags. Aldrig någon som klagat. :P
Ha vad du vill till. T-shirt och kofta, stickad tröja. Ja, vad du vill som sagt. :)
#1 Tack för tips! Jag är inte så supersportig direkt men någon snygg sweatshirt eller nått kanske blir bra till! 👍
#2 Ingen aning, jag har det inte själv men tycker man hör det hela tiden. Antar att det ser slappt ut, typ som mjukisbyxor? Men jag ska ju inte direkt ha det på ett kontor, haha. Så jag bryr mig inte. 🙂
/Surpan
Jag tycker träningskläder är samma som ha på sig mysbyxor. Finns tajts till det kan man ha allt möjligt klänning tunika blus topp man kan ha tajts till vardags elker fint. Jag har inte helt fastnat för tajts har 2 par jätte sköna. När jag fick barn så vart det första veckorna första mammabyxor man skaffade dom mindre för jag var ganska öm efter snittet. Men när det lagt sig så vart det mer klänning jeans hemna mysbyxor. Jag gick snabbt ner till min vanliga kropp var så glad när favorit jeansen satt bra 😋
Brukar ha lite längre tröjor till träningsbyxor, till exempel stickade tröjor i lite "oversize" stil, eller bara linnen/t-shirts som går ner till mitten av rumpan ungefär. Tycker det ser mer vardag ut då, jämfört med tajta kläder då det lätt ser ut som man ska träna istället 🙂 Vilket i och för sig inte gör något, men du fattar.