Dusch olja
Nu när vintern är här eller ja de har den ju varit ett tag men jag är så himla torr! Använder typ tvål med olja i men funderar på att köpa duscholja. Någon som använder det? Har provat? Hjälper det mot torrheten och vilken rekommenderar ni?
Jag använder vanlig olivolja när min hud blir torr. Har haft enorma problem med torr hud förut och olivolja är det som fungerat bäst för mig. Kunde gå från att smörja in mig två gånger om dagen och ändå ha torr hud till att smörja in mig med olja en gång i veckan.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Jag gillar också olivolja, men tycker den känns lite kladdig. Arganolja är en "torrare" olja, men fungerar fint för mig vintertid. Kakaosmör och sheasmör är också bra. Ibland tycker jag det verkar som om kroppen vill ha omväxling, en olja fungerar bättre ett tag, sedan en annan.
Smörjer ni efter dusch t ex? Avskyr dock om det ligget kvar olja på huden vill att den ska sjunka in direkt. Gör dom det eller kan man torka av lite efter ett tag? Hur gör ni?
Just arganolja tycker jag sugs upp snabbt av huden och lämnar inte en oljig hinna.
Weleda har en del fin kroppsoljor med olika saker som granatäpple, havtorn etc.
Jag har torr hud med atopiska eksem. Jag använder eucerins duscholja. Rekommenderar den. :)
/Surpan
#5 har också eksem men det funkar bra o blir inte irriterat av något innehåll? Hålls eksem i skick?
#6 jag använder den som heter Ato-control och tycker den funkar bra (de har två). Inga reaktioner. Kombinerar med deras Ato-control lotion som är den enda hudkräm en som fungerar på riktigt på mina svåraste eksem. Andra hudkrämer gör lätt eksemen för vätskande/instängda vilket irriterar eller inte tillräckligt med fukt, bara fett. Denna återfuktar utan att irritera såren. :)
/Surpan
#7 åh då ska jag absolut testa.