Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 2354 ggr
homesick2018
0

Intimhygien

Hur sköter ni eran intimhygien? Känns som att alla säger olika, vissa säger att man bara ska tvätta underlivet med vatten, och andra att man ska ha olja eller intimtvål. Vilket är egentligen bäst?

Calcifer
2

För min del beror det på tiden på året. När det inte är så varmt ute räcker det med vatten för min del. När det är så här varmt ute sköljer jag med vatten dagligen och använder intimtvål 2-3 dagar i veckan, eftersom jag svettas så mycket.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Herveaux
0

Jag tvättar mig enbart med vatten. Funkar fint för mig.

// Harley

Fridaaaa
0

Använder intimtvål ibland, ibland inte. Som #1 säger så lite beroende på årstid

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

emeliiiiieee
0

använder alltid intimtvål när det är såhär varmt och jag svettas. På svalare dagar bara vatten.

Maria
4

Jag duschar och använder vanlig duschcreme till hela kroppen. Även intimt🙂

/Maria

Grace2009
0

Jag använder också bara vatten.

Tant Grön
1

Har alltid använt tvål eller duschcreme varje dag.

Scorpio97
0

Jag använder bara vatten och smörjer med lite olja ibland. Tvättar dagligen. Jag vill helst använda så få produkter som möjligt och för mig fungerar det bra. Använde dock vanlig tvål (lactacyl) i flera år innan utan problem. Min syster får Svamp mer eller mindre direkt när hon har tvål intimt. 

Blir det rent och allt verkar "må bra" kan man nog fortsätta som man brukar. Får man Svamp ofta, det kliar, blir torrt eller luktar illa kanske man ska fundera över sina tvättrutiner dock. För då kan det vara att man antingen tvättar för ofta/mycket eller att det inte blir tillräckligt rent.

//Jessie

[Devya]
0

Endast vatten och jag har aldrig haft några infektioner, Svamp eller dylikt så jag tror starkt på att endast vatten är tillräckligt fö mig. :)

Maria
1

Jag har heller aldrig haft några infektioner trots duschcreme och tvål i hela mitt liv.

/Maria

[Tuulikki]
0

Bara vatten oftast. Ibland intimtvål (särskilt nu på sommaren då jag blir tokvarm), men helst bara vatten då mitt underliv mår bäst utan produkter.

[Devya]
1

#10 Då är det det som fungerar för dig. :) Tror starkt på att man ska köra på med det som fungerar för en själv.

vendelay
0

Vatten och oftast en slags intimolja, vanlig tvål gör mig uttorkad och jag får sprickor och problem. Intimtvål gillar jag inte riktigt, vet ej varför. Olja är bäst för mig.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Karmatarerskanise
0

Duschcremen jag har till resten av kroppen.

Gaara
0

Använder vatten. Om jag inte fått en intimtvål då. Har hänt att jag fått prover på sån förr. Fungerar vilket som. Förr i tiden när jag var yngre använde jag vanlig duschcreme. Aldrig haft några problem där nere oavsett vad jag tvättat med.

tk1971
1

Det var ju en rätt personlig fråga. Ok, personligen tycker jag att vatten räcker alldeles utmärkt. För det mesta.