Abort..
Jag ska igenom gå min första "riktiga" abort om ca 1 vecka, anledning till citat tecken är för att jag har endast gjort abort då jag har fått misslyckad graviditet, nu känns det mer på allvar.( svårt o förklara varför). Varför jag vart gravid var ett typiskt slarv, erkänner på en gång. Finns det fler som gjort abort, OM, hur kändes allt efteråt? Hur helade ni er själva? Kan tilllägga att jag har 2 barn sen innan. Är snart 27. Kram och tack på förhand.
I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truth
jag var ju bara 17år så när jag skulle göra min var det inte mitt val så det tog jäääääte lång tid för mej att läka men tiden läker alla sår jag kan nu i backspegeln se att detta var det bästa för mej och för fostret i min situation och vet du redan nu att det är det bästa för dej och detta foster så tror jag att du kommer läk fort <3
Själva aborten var hemsk då det gjorde så ont och slog ut mig totalt. Angående det psykiska hade jag inga problem som helst. Jag var väldigt lättad och inte alls ledsen. Så jag behövde aldrig "hela" mig själv då jag var säker på att det var det rätta beslutet för mig. Den enda som var ledsen och grät var min mamma då hon fick reda på det medans jag själv var lättad och glad för att det var över. Jag antar det känns annorlunda om man har barn från tidigare. Om du inte heller är säker på ditt beslut så kan det säkert kännas bra mycket svårare men om det här är vad du vill så tror jag att det kanske inte tar så länge innan du har lagt den största sorgen bakom dig. Det är dock väldigt individuellt så det är svårt att säga hur man kan komma att reagera och hur länge det tar innan man har kommit över en abort.
Jag tar en av mina före-detta kompisar som ett förslag. Hon vart gravid och gjorde abort men tog det väldigt enkelt, ingreppet gjorde dock lite ont. Det jag har upplevt (Inte i världens största mängd dock) att många är emot abort, och att de som blir gravida och väljer att göra det blir kallade det ena och det andra. Jag hoppas verkligen inte du får uppleva detta, du kanske inte kommer gå ut med det överhuvudtaget, men så du vet att det finns folk med väldigt starka åsikter som gärna hoppar på andra. Men lyssna inte på dem då.
Men jag förstår att det kanske känns lite mer psykiskt nu när du har barn och så, men jag säger lycka till <3 :)!
Mvh Linn
Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien
Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon
Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com
Since 2016
Jag tyckte inte en medicinsk abort var "något speciellt" alls efter vi bestämt oss. Jag tyckte mitt missfall (som jag fick samma medicin till) var mycket värre. Vet i mitt hjärta att vi gjorde rätt val den gången och det ha såklart underlättat. Jag fick ett piller på sjukhus och sedan cytotec att ta hem. Hade inte värst ont, blödde mycket första dagen men sen väldigt lite några dagar.
#4 Fick cytotec vid mitt missfall som inte ville lämna mig för ca 5 år sen. Det var ju hemskt o se allt trilla ut .. Men nu känns det värre när jag egentligen inte vill göra abort, men måste tyvärr pga omständigheter.. :/ .
I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truth
#5 för mig var de inte som att allt trilla ut utan mer klumpar och blod. (Ursäkta detaljer) men jag tror det också var mycket på grund av hur rätt vårt beslut kändes. Vid missfallet så var det tyngre och gjorde mer ont. Tog längre tid att läka själen efter det. Förstår att det är tungt om det är andra omständigheter runt om som är det som gör att du måste ta detta beslut. :/
Gjorde en kirurgisk abort för några år sedan, det gick smidigare än vad jag trodde. Hade varken ont efteråt och blödde som vanlig mens. Det kändes rätt för oss att göra aborten då vi inte alls var redo för barn vid den tidpunkten men det är klart man tänker på det ibland… vem det skulle vara och hur vårt liv hade sett ut idag. Men man går vidare… Förstår att det är jättejobbigt speciellt när du egentligen vill behålla, stor kram till dig!
~mikkan
Har ingen erfarenhet av abort. Men jag hoppas det går bra och smärtfritt för dig. Hoppas du har stöd nu när du ska genomgå något så jobbigt. 🌺
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
lycka till! hur menar du att detinte var ditt var för att du var 17?