Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: i-hemmet
LĂ€st 987 ggr
Kirnzy
8

Otursdag!

Gud, vilken otursdag jag har haft idag, allt har gĂ„tt fel! đŸ€Šâ€â™‚ KĂ€nner för att dela med mig, kanske blir dagens skratt för vissa.. :)

Dagen började sÄklart med att jag försov mig (har aldrig hÀnt innan..)

NÀr jag kom hem frÄn skolan sÄ började jag laga mat (min favoritmat ocksÄ). Efter jag tog ut maten ur ugnen sÄ fick jag ett meddelande, tog upp mobilen, tappade mobilen, försökte fÄnga den men istÀllet rÄkade jag smÀlla ner handen pÄ kanten pÄ glasformen som hade varit inne en timme i ugnen (och lyckades inte fÄnga telefonen heller). Glasformen gick sjÀlvklart sönder och Äkte Àven ner i marken, med hÀlften av maten rakt över min telefon. Samtidigt blödde min hand som sjutton och brÀndes ocksÄ. VÀnde mig om för att hÀmta papper och krockade med bordet, sÄ drickan Äkte ocksÄ i golvet.

Fine. NÄgon timme efter gjorde jag ny mat, la upp den pÄ tallriken och satte mig ner. Av nÄgon anledning tyckte jag att det var bra att rÀcka mig efter saltet som stod lÀngre bort pÄ bordet, nÀr tallriken stod alldeles för nÀra kanten. Tallriken Äkte ner i mitt knÀ (uppochner) och jag hade mat över hela mig.

Sen torkade jag upp maten frĂ„n golvet (med en rengöringsflaska som sĂ„klart lĂ€ckte massor) och stĂ€llde flaskan pĂ„ golvet en liten stund. Efter det gick jag förbi platsen och det var ashalt pĂ„ golvet, jag halkade och ramlade sĂ„klart bakĂ„t med huvudet i vĂ€ggen..😊

Gick in pĂ„ mitt rum och hĂ€mtade en handduk, för att duscha. PĂ„ vĂ€gen ut snubblade jag pĂ„ Ipad-laddaren och ramlade in i dörren, medans min Ipad sjĂ€lvklart ocksĂ„ Ă„kte i golvet. 

Duschen hade heller inte nÄgot varmvatten över huvud taget, vilket aldrig heller har hÀnt hÀr.

Jag oorkar inte med mig sjĂ€lv😮

NĂ„gon mer Ă€n jag som har riktiga oturs-dagar ibland..?🙂

Herveaux
0

Ja fy f*n för vissa dagar nĂ€r det kĂ€nns som allt Ă€r ute efter att jĂ€vlas!😈

Inatt kunde jag inte sova,, pĂ„ vĂ€g till tĂ„get vart jag nerstĂ€nkt av en buss som tog en snĂ€v kurva rakt i en stor vattenpöl, tĂ„gen strulade nĂ€r jag skulle in till stan för viktigt möte, porten in till mötet krĂ„nglade sĂ„ jag fick brĂ„ka med deras porttelefon 3 ggr för att bli inslĂ€ppt. 
Strax efter mötet fick jag reda pĂ„ saker vilket gjorde mötet helt meningslöst och mĂ„ste ev tas om

Imorgon Ă€r en ny dag - tackolov. đŸ˜Ž

// Harley

Kirnzy
2

MĂ„ste ocksĂ„ tillĂ€gga att pĂ„ vĂ€gen hem idag köpte jag bandage, plĂ„ster, kompresser och sĂ„rrengöring. Jag har ALDRIG köpt nĂ„got sĂ„nt och jag har ingen aning varför jag köpte det, det kĂ€ndes bara som om det kan vara bra att ha. Som om jag kĂ€nde pĂ„ mig att nĂ„got skulle hĂ€nda..😕

#1 SĂ„ jobbigt nĂ€r det hĂ€nder sĂ„ mycket saker pĂ„ en dag! Speciellt saker som hĂ€nder bland folk eller som pĂ„verkar andra. 

Man fĂ„r ju bara hoppas att morgondagen blir betydligt mycket bĂ€ttre..😊

Tjeja
0

Stackars! Hoppas du fÄr en bra nattsömn i alla fall och en riktigt bra dag att kompensera med imorgon!

SÄdÀr kan för övrigt min vÀrsta mensdagar vara ibland. Jag blir sÄ fumlig och klantar till massa saker sÄdÀr dÄ.

Medarbetare pĂ„ FĂ„gelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

tiger tok
0

Nja, min gÄrdag var ju sÄdÀr. Hade fÄtt sovmorgon med tvÄ timmar, men istÀllet för att sova lÀngre ville hunden upp tvÄ timmar tidigare Àn vanligt. PÄ jobbet kÀndes allt bara meningslöst, slutade med att jag satt och mÀrkte upp transportburar..( jobbar med djur) Kommer och kastar i mig mat, för skulle ivÀg strax efter, Skall mata hunden och han vill inte ha, han brukar kasta sig över maten. Lyckas fÄ i honom nÄgra bitar för hand. Sedan krÀks han upp maten 2 gÄnger. Skall till stallet dÀr min medryttar hÀst stÄr, spurtar till bussen, som jag sjÀlvklart ser Äka dÀrifrÄn.. men hÀstÀgaren skulle ocksÄ till stallet och kunde plocka upp mig. Bara att gÄ hem igen. NÀr jag Àr hemma mÀrker jag att hunden plötsligt ser vÀldigt tjock ut, klappar honom över magen och han kÀnns alldeles hÄrd och uppblÄst, detta gör att jag i samband med hans plötsliga matvÀgran fÄr panik, och börjar grÄta. Försöker prata med veterinÀren samtidigt som jag har grÄten i halsen. VeterinÀren tycker han skall fasta till morgondagen och att vi skall ta en promenad för att fÄ igÄng magen, sÄ det gör vi. Samtidigt som jag vet att hÀstÀgaren Àr pÄvÀg att hÀmta upp mig. Kommer hem och hÀstÀgaren ringer och berÀttar att hon Àr framme. Men jag Àr sÄ orolig för min hund sÄ jag vÄgar inte följa med, för det Àr förbjudet med hundar i stallet(!). HÀstÀgaren och jag hade planerat att aktivera hÀsten tillsammans iom att hÀstÀgaren Àr nyopererad och inte fÄr hantera hÀsten. Jag stannar hemma med hunden som ligger och sover. Strax efter nio skall jag till jobbet för att nattfodra djuren, jag som bara ville gÄ och sova. Aja jag Äker till jobbet och nattfodrar. LÄser upp katternas lucka för jag kommer pÄ att vi lÄste den tidigare under dagen. SjÀlvklart springer ungkatten ut, som jag försöker ropa tillbaka för vi vill inte ha dem ute pÄ natten. Han kommer inte. LÄser efter mig och katten fortfarande Àr utomhus. FÄr Àntligen komma hem och sova. Allting frÄn det att jag kommer hem utspelar sig under en och en halv timme.

_Fisken
2

Helt otroligt! Jag ska tÀnka pÄ dig o din story nÀr jag har otur nÄn dag; "jaja, det Àr dÄ inte vÀrre Àn Krinzys bravader!"
..
Det positiva Àr att du brÀnt hela Ärets otur i ett svep sÄ nu kan du le Ät allt o tÀnka att resten av 2018 Àr som att glida pÄ ett bananskal.

Kirnzy
0

#4 SÄ trÄkigt, hoppas det gÄr bra med hunden :) #5 Japp det var planen, ingen mer otur i Är!

_Fisken
2

Jag kopierade texten och skickade den till min dotter, 22 Ă„r. Hon sade "Haha. Fy f*n, jag skulle gĂ„tt o lagt mig och legat still". 
Jag lÀste det igen och skrattade sÄ tÄrarna rann. Fl'Ät. Hoppas du fick nÄt att Àta
utan att brÀnna dig. :-)

Arrowhead
0

Hahah, nĂ€ fyfan, kunde inte lĂ„ta bli att brista ut i asgarv hĂ€r men lider med dig!😂
Vi fĂ„r hoppas att det var nog med otur för i alla fall ett par mĂ„nader sĂ„ har du betat av det pĂ„ en o samma gĂ„ng😉

[Thiah]
0

Jag skrattade,tyvĂ€rr, ocksĂ„ Ă„t dig. Hade en sĂ„dan dag för nĂ„gra dagar sedan. Allt gick pĂ„ tok, inget hölls i hĂ€nderna (förutom kartongen som skar upp flera sĂ„r den dagen) eller pĂ„ borden. Ungarna gnĂ€llde, det var halt som fan ute och jag gled mer Ă€n gick
 Tillslut gav jag upp och insĂ„g att alla vĂ€rldens gudar var emot mig. :P