Röda prickar ben
Har aldrig haft några modellben? Men vad är detta för prickar? Har känslig hy, dem började uppstå när jag regelbundet rakade mig och fortsatte ännu värre efter vaxning har nu låtit hår växa ut för att vila huden/ hur får jag bort prickarna? (Dem syns ju trots jag låtit Huden vila ett tag)Börjat smörja in varje dag med salva som innehåller karbamid kanske hjälper lite vet inte. Tack för svar
Jag kunde inte lägga in någon länk (konstigt) men sök på Keratosis Pilaris för det ser ungefär ut så.
Annars beror det säkert på din rakning så bra att du låter benen vila.
/Maria
Tänkte det kunde vara Keratosis Pilaris det konstiga är dock att jag inte haft detta förut o de blossade upp efter rakning/vaxning men tyckte jag vilat huden så länge nu att det inte borde vara kvar, men ja.. enda sättet är väl å gå till VC o fråga annars? Kan man göra de me ngt kosmetiskt som detta? Det kliar väl också lite så inte enbart kosmetiskt kanske. Hört att huden är extra känslig vintertid också oavsett
Tänkte det kunde vara Keratosis Pilaris det konstiga är dock att jag inte haft detta förut o de blossade upp efter rakning/vaxning men tyckte jag vilat huden så länge nu att det inte borde vara kvar, men ja.. enda sättet är väl å gå till VC o fråga annars? Kan man göra de me ngt kosmetiskt som detta? Det kliar väl också lite så inte enbart kosmetiskt kanske. Hört att huden är extra känslig vintertid också oavsett
Ber om ursäkt om de blev flera inlägg