Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettoff-topic
Läst 2013 ggr
emeliiiiieee
0

slutar inte blöda

Skulle raka ansiktet men råkade skära mig på läppen och slutar nu inte blöda. Var ca 1 timme sen jag skar mig och det har lugnat sig lite men blöder ändå. Äter blodförtunnande. Hur ska jag få det att sluta?

Fien
0

Alunstift? Hade min pappa när han skar sig när han rakade sig. Annars tryck. Man har ju rätt mycket blodkärl i ansiktet så kan ju blöda rätt bra…

Karmatarerskanise
0

Håll tryck mot det länge. Hårt tryck.

ApanAnn
1

Det hjälper dig inte just nu, men se till att ha blodstillande vadd hemma nu när du går på blodtunnande. Det får småsår att sluta blöda snabbare. Är du orolig och inte får det att sluta så ring 1177.

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

emeliiiiieee
0

Efter ca 2,5 timme slutade det blöda helt. Nu bär jag rör läppen spricker det upp. Får smörja med mjukgörande osv. Vill inte börja blöda så igen

[Devya]
5

Det brukar ta länge innan ens läpp blir bättre för vi pratar och äter väldigt ofta vanligtvis. ;)

Helt normalt att det blöder en hel del då man väl får ett sår där! Jag vet bara då jag får torra läppar och råkar riva bort en liten skinnbit. Nog blöder det minsann jättemycket och länge och det är ju ingenting. Jag förstår fullt ut att det blödde mycket och bra mycket längre tid då du råkade skära dig med rakbladet där. :) Hoppas att du är försiktigare i fortsättningen även om jag inte riktigt förstår varför du behöver raka ditt ansikte. Låter lite plågsamt!

Maria
1

Jag tror aldrig jag hört om någon kvinna som rakar ansiktet😉

Kanske du skulle vara försiktig med sådana saker så länge du äter blodförtunnande. Annars får du väl göra som herrarna gjorde förr (och kanske nu) sätta en bit papper på tills det slutar blöda.

/Maria

emeliiiiieee
0

Brukar i vanliga fall vaxa men blev en nödlösning nu. Har inte blödit mer sen det hände

[Devya]
0

#7 Måste fråga utav nyfikenhet, vad exakt vaxar du? Det berömda"mustasch"-området som många kvinnor hakar upp sig på eller även andra delar av ditt ansikte?

emeliiiiieee
0

#8 vaxar nedre delen av ansiktet då ajg tycker jag har så mycket fjun. Dvs mustaschen, hakan och kinderna.

Aleya
0

Ett tips ts är dessa: https://www.amazon.com/Shiseido-Facial-Razor-total-Value/dp/B01070J0YY/?ascsubtag=[]st[p]cityerekl0039soyb8nbm0628[d]M[i]ycFeVB[r]google.se&tag=thestrategistsite-20 Den är speciellt gjord för att raka ansiktet då det är vanligt bland kvinnor i japan att göra det.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Devya]
0

#9 Låter jobbigt att behöva hålla på med sådant men jag om någon förstår mycket väl liknande problem. Själv epilerar jag mina armar med jämna mellanrum annars har jag hårigare armar än gubben min och det tycker jag är inte så trevligt av någon orsak. Skyller på kulturen. :)