off topic, fattig..
9 dagar tills nästa insättning med pengar och har 246 kr tills dess 🤐
Tror ni jag kan köpa så jag överlever 9 dagar till haha? någon annan som vart i en knaper situation som detta?
Är det mat du saknar? Eller vad behöver du?

köp pasta och ät, och kolla igenom lokala affärerna efter "är snart" produkter, har levt betydligt mer knapert än så i en längre tid, och sitter fortfarande här
You can't spell Bitchy without Itchy
Kål, morötter och potatis samt andra rotfrukter brukar vara billigt också!
Pasta.. och typ flingor ??
Som andra säger, leta efter billig mat i affärerna. Köp ingenting onödigt. Om du har möjlighet kanske du kan dumpstra?
Just nu är ju kål och rotfrukter väldigt billigt.
Jag levde på mat för 500:- i månaden under en period. Köp en påse torkade baljväxter som du kokar själv och fryser in, potatis och andra rotfrukter går ofta att hitta billigt nu och lite krossade tomater att göra enkel sås på så klarar man sig riktigt bra. Havregrynsgröt är också billigt och enkelt.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Min mamma som har 4 barn överlevde på 200 på 10 dagar.
Det var att vara kreativ. Hon köper ofta konserver när de är billiga, havre, mjöl etc. Och ändå var det frukost, lunch, middag och kvällsmat. Väldigt god mat också. Jag har en hel del recept på "fattigmans mat" som jag kan skicka till dig om du vill.
Mvh Linn
Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien
Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon
Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com
Since 2016
När vår son var liten och vi hade dåligt med pengar så hittade jag boken "Stora boken om god och billig mat" och jag gör fortfarande recept därifrån.😃
/Maria
Soppa på rotsaker är både billigt och mättande.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Tips på riktigt god och billig mat:
Vita bönor (köp torra och blötlägg och koka själv, mycket billigare och enligt mig godare)
Tomatkross/Passerade tomater
Spiskummin, vitlök, chilipeppar och salt (typ tacosmaker)
Detta blir en toppengod gryta och det jag tycker är allra godast till är potatismos (går att göra på bara potatis och mjölk (eller vatten, men mjölk blir godare) så sparar man in på det dyra smöret). Går också såklart att servera med ris eller liknande, men potatisen är ju bra för att få i sig lite c-vitamin och sådär :) Sedan havregrynsgröt till frukost, räknade ut någon gång att en portion havregrynsgröt (utan topping) kostar ca 0,15 kr :P Så det är många portioner havregrynsgröt på 250 kr ;) Toppa med billig sylt så blir det lite godare än bara plain havregrynsgröt. Tips är också att ha i morötter och gul lök i grytan för att få till ännu lite mer vitaminer. Går att göra pizzasallad eller liknande till på vitkål om man har olja och vinäger, annars kan man äta kålen som den är eller steka upp den med lite kryddor :)
Som student lever jag typ på morötter, lök, linser, vitkål, potatis och liknande. Mycket krossade tomater :)
Gör ibland Shepherds pie med vegetarisk "köttfärssås" med röda linser, lök och morötter i också (+ potatismos), det är också väldigt gott :D
Annat tips är ÄGG! Hos mitt Ica finns ägg för ca 1 kr styck (30-pack) 3 ägg i en omelett till lunch varje dag så räcker de ju i 10 dagar (för då ca 30 kr plus lite mjölk eller vatten i omeletten :) ).
Så kan man göra böngrytan till middag (för alla dagar) (blir ju lite ensidigt att äta samma i 9 dagar, men blir ju billigare så, man kan ju dela upp storkoket och ha olika kryddsättningar på grytan om man vill) :)
Och så havregrynsgröt till frukost :) (Går ju att ta havregrynsgröt till mellanmål också om man brukar behöva mer än tre mål/dag :) )
Ärtsoppa. Koka stor sats med lite rotsaker mm i
Ärtsoppa. Koka stor sats med lite rotsaker mm i