Konstig "feber"?
När jag hade feber förra gången för ett tag sen låg temperaturen under den vanliga istället. Tror att jag har runt 36,4 normalt. Som lägst var det nere på 34,5 typ och jag frös konstant. Nu verkar jag få samma sak igen, vad är det för fel på mig? Trodde att 34,5 grader var typ livsfarligt men uppenbarligen inte eftersom att jag blev frisk igen.. Det känns lite läskigt och jag kan inte hitta vad det beror på. Kan man ha feber med undertemperatur istället??
Lägre temperatur räknas nog inte som feber. Ring 1177 och fråga.
Inte kikat igenom ordentligt själv, men här är lite om temperatur i det hela: https://www.1177.se/Varmland/Tema/Kroppen/Kroppens-temperatur/Kroppstemperaturen/
Låter rejält illa om du talar sanning. Hypotermi.
Och du vet redan detta, ändå frågar du på forum istället för på akuten?
Nja
Jag tror snarare att du bör byta tempmätare.
/Maria
Samma har hänt mig ett par gånger men tror inte att det är något farligt för jag lever ju ännu. Har också andra i min umgänges krets som har upplevt samma sak.

Hypotermi ska man alltid ta på allvar då det är ett symptom vid sepsis (blodförgiftning). Det är jätteviktigt att man får det uppkallat om det faktiskt är en hypotermi som inte kan kopplas till yttre nedkylning. Att ge råd som "det händer mig och jag lever" är ganska dumt i sådanna fall. Skulle ni ge samma råd till en bröstsmärta? Skulle det röra sig om sepsis är det allvarligt! Även sköldkörtelrubbningar kan ge hypotermi, så är det en faktiskt låg temp är det viktigt oavsett att kolla upp. Det första du bör göra är hur som att försöka trampa med en annan termometer. Vanligaste orsaken till lågt uppmätt temp än fel på termometern. Kan du inte få tag på en annan termometer är det bättre att kontakta din vårdcentral eller annan lämplig vårdenhet och få tempen mätt.
#6 Då jag har tagit upp det ned läkare så har de bara viftat bort det dock. Har aldrig fått någon förklarning om vad det kunde bero på annat än att läkaren har sagt att det är inte farligt.
Jag har många gånger haft 34grader (oftast ligger den på 34-35 för mig) och det behöver inte vara farligt. Läkare har sagt att det inte spelar någon roll så länge jag inte är "sjuk' av det eller om den inte blir alldeles för låg (32 och lägre (men om man vanligtvis har högre så är ju 34 lågt)) . Så på det sätter håller jag med #5 men om du påverkas av det så skulle jag iallafall kollat upp det.
#8 Ts har alltså 2 grader lägre än normalt. Det är väl all anledning till att kontakta läkare oavsett hur ts mår.
#9 inte enligt dom läkare jag har vart hos. Innan hade jag 37grader som normalt och även när den gick ner till 34 så sa läkarna att det inte var farligt. Sen sa jag faktiskt att om man vanligtvis har högre och får så lågt som 34 grader så spelar det roll, alltså att man antagligen bör kolla upp det.
#10 "läkarna" borde inte få vara verksamma om de avfärdade 3 grader lägre temp som dessutom ligger på hypotermi. Det är inget att diskutera. Det SKA kollas upp eftersom det inte är normalt och det finns en orsak. Den orsaken ska en bra läkare leta efter och hitta. Och det är inte antagligen som är rätt ord.
Blir mörkrädd när jag ser hur ni avfärdar detta med anledningen att ni minsann haft låg temp och "läkare" sagt att det inte är konstigt.
Dags att söka nya läkare. Eller termometer.
#11 jag avfärdade det inte för att jag har haft det utan bara för att alla läkare som jag har vart hos har sagt att det inte spelar någon roll för att jag inte mår dåligt, och jag har vart hos väldigt många olika läkare. Men man kan väll inte lita på läkare och det verkar finnas många dåliga isåfall..
Uppenbarligen.
Du bör definitivt kolla upp detta! Speciellt med tanke på att du känner dig sjuk, nämn även för läkaren när du senast var sjuk på samma sätt, det kan ha ett viktigt samband att det upprepar sig så och gör det eventuellt lättare för läkaren att diagnosticera det.
Var dig själv, det finns redan så många andra.
Det var visst 34,8 som lägst. Denna gången gick det inte lägre än 35,9 så det var nog inte samma sak. Sökte aldrig vård för jag mådde bra annars. Förutom att jag frös så mycket att jag behövde sova med värmedyna och en massa filtar. Använde både en öron och en muntermometer och båda visade samma temperatur så det var inget konstigt med det. Men har länge undrat vad det berodde på. Har för mig att det kom i samband med en förkylning..