P-piller
Jag är 18 år och fick nyligen min första seriösa pojkvän, vilket även har gjort att jag börjat med p-piller (Rosal). Jag har tagit dem i sex dagar nu men har inte haft sex utan kondom än. Jag har dock några frågor. Är det okej om jag tar dem inom en kvart efter att jag "missat" dem? Jag tycker nämligen det är ganska svårt att ta dem på EXAKT samma tid varje dag. Men skyddar de fortfarande eller måste jag börja om på nytt och vänta en vecka till innan vi skippar kondomen? Och är det okej att ta postafen med, eftersom jag mår ganska illa av dem nu i början? Uppskattar verkligen alla svar :)
Hör står informationen. En kvart är ingen fara.
Tack så mycket, Hera! Känner mig mycket lugnare nu. Men undrar fortfarande om det är okej att ta postafen med dessa p-piller?
#2 Om det inte står på deras olika sidor på fass att dom inte kan tas ihop bör det gå.
Men är inte det mot åksjuka? Det är inte det du har.
Nej jag vet men de fungerar mot all slags illamående vad jag vet. Min mamma tog t.ex. Postafen när hon var gravid, både med mig och mitt syskon - Fungerade bra för henne och enligt barnmorskorna var det helt okej. De fungerar för mig också :)