fotproblem
Jag hade för en tid sedan blåsor på hälarna efter mycket gående och dum som jag var så klippte jag bort huden på blåsorna… Nu är det på högra foten ett ganska djupt hål som inte verkar vilja gå bort. Vet någon här hur ska jag bäst behandla dessa för att de ska läka fint? (Är anonym för att jag skäms, hoppas att det är okej) !OBS! BILD I KOMMENTARERNA !OBS!
#1 Har använt compeed skavsårsplåster sedan dag 1 men de lossnar ju stup i kvarten🤔
Använd sandaler utan häl och rör det inte.
Måste fråga varför du klippte bort den skyddande huden?
#4 Jag måste fråga mig själv varför också.. Jag VET JU att den ska sitta kvar men ändå klippte jag bort den🤦♂️
😂 våra beslut är inte alltid logiska!
#6 Verkligen inte😂
Plåster, fotvänliga skor och tid
Jag har haft värre skavsår än det där, där jag inte klippte bort huden ovanför, men den skavdes bort. Med skydd och tid så blev mina fötter normala igen🙂
Har misshandlat mina fötter rejält flertalet gånger🤪
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
#0 Det ser ju ut som om det har läkt ordentligt inunder och att det bildats hud fastän den givetvis är väldigt tunn.
/Maria

Det ser inte så farligt ut som jag befarade när jag läste det du skrev. Som andra skrivit får du vara försiktig med skavet och ge det tid. Något som skyddar kan vara bra, men det är viktigt att det luftas också. Så inget tätt (som t ex Compeed…). Och håll rent, givetvis!