Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1057 ggr
FrokenAnonym
0

"Slapp", 22år?

Jag har hela mitt liv haft problem med det att det inte riktigt är "som man ska va" där nere. Vilket förstör mitt självförtroende kraftigt när det gäller sex. Perioder i mitt liv har jag varit tightare liksom, utan att göra något speciellt (vad jag vet) Hur kan det pendla Så? Hade problem med detta även när jag förlorade oskulden (13 år) att jag va inte så tighta som en oskuld brukar va. Har nu inte haft sex på ca 4 månader och det gör väl sin del med muskulaturen men har köpt knipkulor som jag använder flitigt UTAN större resultat. Även köpt en tightening gel, inte heller någon skillnad. Det här förstör verkligen mycket för mig, kan träffa killar. Men så fort man närmar sig stadiet då man hamnar i säng så stöter jag bort dom för jag inte vågar! VAD KAN JAG GÖRA? Kan inte leva så här, usch..

Denna kommentar har tagits bort.
[Devya]
10

#1 Du faller precis ner till samma nivå som dem som kallar sin tjej för slapp.

Du är knappast för slapp. Kan hända att du blir väldigt våt och därmed upplever det som om du inte är så trång där nere, men det är bara en positiv sak. Ju våtare man är desto lättare blir det att ha sex och kunna ha sex I olika ställningar. Det har åtminstone jag upplevt.

Vid ett skede så upplevde min kille mig att jag var "slapp" men det var bara för att jag blev så väldigt tänd på honom. I slutändan lärde vi oss båda hur vi skulle använda det till vår fördel. Och han är verkligen inte liten kan jag tillägga som en kommentar till #1. ;)

Herveaux
11

Ibland undrar jag verkligen hur tjejer och killar förväntar sig att kvinnokroppen "ska vara" där nere… 😕

TS, vem är det som har sagt att det inte riktigt är "som man ska va" där nere?
En gynekolog, partner…du själv?

Jag är inte mycket för att ha vaginalt sex längre (könsdysfori) men som ett exempel från mina egna erfarenheter:

När jag var 18 träffade jag en äldre kille som tyckte jag skulle göra knipövningar.
Han var över medelsize mellan benen.
Några år senare träffade jag min nuvarande make, han tycker sex med mig är fantastiskt och tycker absolut inte jag "borde vara trängre".
Han är under medelsize mellan benen.
Har jag gjort knipövningar eller använt andra hjälpmedel för att tajtas till? Nope. 

(Bra) Sex handlar inte om storleken på parternas könsdelar.
Allas kroppar är unika, så med en ny partner får man tillsammans utforska och prova sig fram för hitta sitt eget sätt att ha det skönt tillsammans.
Finns inget "ska vara", "måste vara", "borde vara".

#1 …att komma med klassikern "killen är väl för liten då" gör väl inte saken ett dugg bättre för någon inblandad? Killar lider av storlekskomplex dom också.
En killkompis fick den kommentaren av sin flickvän strax innan hon gjorde slut och det har verkligen satt sina spår. Han är över medelsize, men tror nu på exets ord att en tjej inte ens känner av honom när dom har sex.

// Harley

Karmatarerskanise
3

Vem har sagt att du inte är som man ska? Vem har sagt att du inte är tight?

Pytteliten
7

Jag funderar också på hur du kan veta att du inte är som andra. Hur många andra tjejers underliv har du studerat i detalj och känt på? Jag får intrycket att du är heterosexuell och dessutom undviker sexuella kontakter i hög grad, så min egen gissning är inga! Så jag är helt säker på att din känsla kommer sig antingen av att någon underintelligent klantskalle med egna mindervärdeskomplex har sagt något nedlåtande och/eller en egen osäkerhet och okunskap hos dig. 

Fast på en punkt har du rätt, för det finns inget facit, inte ett sätt som är rätt och som alla borde se ut på. Så därför finns det heller inget sätt man ska se ut på!!!

Mitt råd är att du bokar ett gynbesök. En helt vanlig koll, och under tiden kan du ta upp dina känslor inför detta. Då får du verkligen veta, av någon som är proffs och dessutom garanterat har fått samma fråga många gånger tidigare. För det är ingen ovanlig fundering du har!

SilverRosen
1

Jag håller med alla ovanstående..