behandla pormaskar själv
Hej, jag har problemhy med pormaskar
Undrar om det finns ngn mask man kan köpa där man liksom drar med sig pormaskarna när man använder den eller en del av dem iallafall?
jag rengör ansiktet och använder ansiktsmask varje dag men det hjälper inte nämnvärt, har nästan aldrig finnar bara pormaskar och dem är mest på hakan och kinderna. Finns andra tips på hur man kan tömma/ta bort själv? Jag har gått till en expert och det var svindyrt var fint i någon månad sedan kom det mesta tillbaks ändå så tänkte de kunde vara billigare med "egenbehandling"
tack för svar,
Finns små "plåster" man kan köpa, man har dom på i ca 10-20 min och drar sedan bort. Jag använder själv ibland och det är definitivt skillnad på näsa och näsa :)
Här har du ex på lyko vad jag menar https://www.lyko.se/beauty-formulas/beauty-formulas-purifying-charcoal-cleansing-nose-strip-1 Ska finnas att köpa liknande i vanlig mataffär med om du kollar hygienavdelningen :)
Jag har sån svart mask som jag köpt på fyndiq, många som tycker den e bra men tar ingenting på min hud :/ har börjat få jätte mkt på näsan som jag aldrig haft innan. Sjukt störtigt
Salicylsyra eller bha t.ex Paulas choice 2% bha liquid som finns på skincity.se. Brukar ha bra effekt på pormaskar och acne. Se till att toppa med spf i ansiktet varje dag dock då syror gör huden mer solkänslig 😊