Cysta?
För ca 2 h sen så låg jag i sängen och kände att det var en "hård kula" ner vid vänster sida buken. Kändes typ lite som när man hade barn i magen.
När jag låg där kände, tryckte lite och undra vad sjutton detta var för något, så sa det bara "ploff" och sen var det borta.
Blev lite skraj och sen började det svida och göra ont jättemycket i buken.
Tog en alvedon och la mig igen för att se om det skulle lätta och medans jag gjorde det så googla jag och fick fram att det kunde ha varit en cysta som hade suttit på äggstocken.
Om det var det så skulle det ju kunna förklara varför jag inte fick mens förra månaden.
Tycker dock det är konstigt att jag inte känt av den tidigare med tanke på att den var så stor. Kändes ju som den var nästan som en pingisboll.
Kan de växa så fort eller kanske flera som vuxit ihop?
Vad jag fattar så kan man få dessa om man tar mini-piller, vilket jag gör.
Började med dem igen förra året efter uppehåll på ett par år. Aldrig haft några problem med dem överhuvudtaget tidigare och sen jag nu började igen så har jag inte känt något annorlunda heller. Det har fungerat fram tills nu.
Ska jag kanske byta preventivmedel nu med tanke på detta? Var ju ingen trevlig upplevelse direkt och gjorde hemskt ont även om det släppte ganska fort iaf.
Först måste du ju undersökas för att ta reda på vad det var. Låter ju väldigt märkligt.
Som jag förstår gör ju en sprucken cysta väldigt ont och man får ofta en inflammation i buken efteråt så det brukar nog inte gå över så snabbt låter mera som en hård klump avföring som släppte och vandrade vidare i tarmarna när du tryckte på den. kramper i tarmarna kan ju göra rätt ont men ofta går det över rätt snabbt
Det finns ganska mycket plats runt äggstockarna så cystor kan bli rätt stora innan man märker dem min cysta de tog bort han bli runt 1kg innan jag märkte den och enda sättet jag märkte den var att den tryckte på urinvägarna så jag fick urinstopp