Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettskönhet-och-mode
Läst 2610 ggr
[smalldreams]
2016-11-07 16:44
0

Bara primer

Jag vill inte sminka mig så mycket för tycker inte jag passar i det men vore kul att "fräscha" upp sig då och då. Går det att använda bara primer och ingen foundation för att få finare hy? tyckte jag såg en större youtuber tala om det så undrar vad ni andra tycker =)

Vrilen
2016-11-07 17:04
0

Therese Lindgren Pratade om det i sin senaste video men har själv aldrig testat <3

Jojaton
2016-11-07 20:32
0

Beror på vad för typ av primer du tänkt använda - men med de flesta bör det funka bra :)

Johanna - Instagram

Everlyn
2016-11-07 20:45
0

Jag använder sån blur-primer när jag inte känner för att sminka mig men ändå vill ha fin hy, tycker det blir bra :)

[smalldreams]
2016-11-07 22:06
0

https://www.lyko.se/smink/ansikte/primer/maybelline-baby-skin-pore-eraser

http://eleven.se/lumene-beauty-base-matifying-pore-minimizing-primer-33636.html#description

Tror ni någon av dessa skulle funka? har ingen koll själv. Tipsa gärna annars :)

och hur applicerar man den helst bara över ansiktet som en kräm med fingrarna eller?

Jojaton
2016-11-07 22:50
0

De du länkade till hade jag bara applicerat i t-zonen (mitten av pannan, näsan, och hakan) och på kinderna med fingrarna. Värm upp den lite mellan fingrarna först så brukar de smälta in finare.

Johanna - Instagram

[smalldreams]
2016-11-08 00:14
0

#5 Ok, men vilka rekommenderar du då att applicera i hela ansiktet? :) de är främst det jag söker.

Jojaton
2016-11-08 21:52
0

#6 Beror på hurdan hud du har/vad du vill att primern ska åstadkomma? Du KAN ha både Lumene och Maybelline primern du länkade i hela ansiktet, men jag tycker de är lite för "feta" och silikoniga för det. Men jag är inget fan av silikonprimers överlag ska jag väl tillägga.

Johanna - Instagram

[smalldreams]
2016-11-09 23:50
0

#7 jag har ingen koll alls haha de är därför jag frågar, vet inte ens vad jag länkat in princip =)

Skulle vilja ha fin hud - finare bara :)

TheaV
2016-11-10 10:21
0

Annars kan man ju använda exempelvis CC-cream, de är inte lika täckande som en vanlig foundation 🙂

[smalldreams]
2016-11-13 05:18
0

Absolut men vill inte ha något som ger färg alls utan mer som en kräm kanske kan använda en ansiktskräm istället för primer?  vore ju kul om den hade en effekt så att huden ser mer fin ut och kanske täckande.

[rumelle]
2016-11-13 07:12
0

Vill du ha något som jämnat ut huden och är täckande så är det en produkt med pigment som gäller. En primer är ju till fär att ge en bra bas till övrig makeup så att den håller bättre under dagen.
Det du kan prova annars är en vanlig ansiktskräm och sedan bara använda ett transparent puder. Det är inte täckande men kan jämna ut hudtonen en aning samtidigt som det ger minimalt med färg.

Jojaton
2016-11-13 08:38
0

Men vad är det du menar med att huden ska se finare ut? Jämnare färg, jämnare textur (linjer, porer osv) mer lyster, mattare…?

Johanna - Instagram

[smalldreams]
2016-11-13 09:51
0

#12 Jag frågade bara om du kunde rekommendera en primer, jag kan inte förtydliga mitt svar vill bara att huden ska se finare ut och får senare utforska mer i om jag vill ha något specifikt en youtuber tror det var therese lindgren rekommenderade att ha primer i ansiktet och att man inte behövde något annat därav att jag frågar om det…

Jojaton
2016-11-13 12:05
0

#13 och jag försöker ta reda på vilken primer som skulle passa dig bäst. Förväntar du dig tex att huden ska få lyster och vi rekommenderar nermattande primers kommer du ju inte bli nöjd - eller hur? Finare hy betyder nämligen olika saker för olika personer. Har du någon skönhetsbutik i närheten av där du bor, tex Kicks eller Åhlens, kan du ju gå dit och fråga och be dem applicera i ansiktet så du får se/känna skillnad. Men förvänta dig att de ställer lika många frågor som mig, haha.

Johanna - Instagram

[smalldreams]
2016-11-14 13:20
0

#14 ok fattar, men är nybörjare och har inte koll så tänkte om någon bara kunde tipsa. Har inga specifika önskemål förutom att jag vill ha något som gör att hyn ser finare ut vilket jag misstänker att primer är till för delvis. Vill inte ha glittrande hud eller så dock

Jojaton
2016-11-14 13:29
0

Prova typ Kicks Blurpimer eller Hydrating om du är torr. Ingen av dem kommer ge någon färg - utan endast minska intrycket av porer och linjer (alltså ge en slätare effekt)

Johanna - Instagram