Bareminerals
Hej!
Jag hade tänkt att testa bareminerals foundation powder men undrar vilken man ska ta. Det finns ju orginal, matte, veil och sedan vet jag inte riktigt. Men jag får oljig hy i hela t-zonen och vid ögonen av vanlig flytande foundation. Om jag inte har foundation får jag aldrig oljig hy utan kan få mer torr hy om jag inte använder någon kräm för torr hy. Man kan säga att jag har kombinerad hy. Vilken sorts bareminerals ska man satsat på? Och man behöver inte ta puder ovan på det va? Tacksam för svar:)
har för mig att veil inte är direkt någon foundation ( inte täckande) så vill du ha ett mer foundationaktig puder bör du satsa på matte eller original. Jag rekommenderar att köpa ett startpaket för man får inte alls samma resultat utan bareminerals egna borstar, dessutom får man då med 2 foundations, en mineral viel(som används för att göra att huden ser mindre oljig/fet ut och för att fästa makeupen), 3 olika borstar(en mindre täckande, en mer täckande o en concealer borste), en bronzer och en primer. Då har man allt man behöver för att lyckas så att säga, men prova först i butik så att det passar din hud, men det tror jag den gör för jag har liknande hudtyp som dig, jag blir dock fet kring hårfäste o käkben o supertorr så jag typ flagnar runt t-zonen, och för mig fungerar bareminerals kalasbra, mycket bättre än allt annat jag testat i foundationväg, dessutom toppen att man kan ha samma puder både som foundation och concealer. Jag använder själv bareMinerals original foundation :)