Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpsykisk-hälsa
Läst 1049 ggr
Anonym
Anonym
2016-03-15 23:39
0

Behöver stöd.

Tog precis ett graviditetstest eftersom jag mått så extremt illa och dåligt i över en veckas tid. Visade sig att jag var gravid, men jag har en koppar spiral!!!… Jag har som ett till lager på kakan, hyperemisis gravidarum (extremt illamående vid graviditet) som inte heller är vanligt. Vad är chanserna liksom?! Känner mig  precis som när jag hade halsfluss och jag kan knappt äta något, men jag har inte ont i magen. Jag mår dåligt över allt annat och har fått mörka ringar runt ögon. Jag känner mig som Bella i Twilight när hon blev gravid, det är vad jag kan jämföra mig med. Helt drained. Jag är hundra på att jag inte ska behålla barnet, men jag vill bara ha det över nu för jag känner mig döende… Det finns ingen chans att behålla, jag har inget fast boende eller jobb och jag har planer på universitet i höst. Jag lider av ätstörningar, panikångest och depression, och jag har aldrig velat ha barn. Mår så himla dåligt just nu. 😕

Sagolikt
2016-03-15 23:42
0

Oj, jobbigt läge! Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, har inga egna erfarenheter eller goda råd.

Finns det någon du kan prata med, t ex din mamma, en kompis eller killen ifråga (ursäkta, vet inte hur jag ska uttrycka det, men är du gravid fanns det en karl inblandat i tidigare skede).

Anonym
Anonym
2016-03-15 23:53
0

"1 Jadå, vi är tillsammans och ska gå till doktorn tillsammans imorgon (jag är i annat land så det fungerar lite annorlunda här, har europeiskt hälso försäkring)

Sagolikt
2016-03-16 00:07
3

#2. Vad bra att du har någon vid din sida. Man behöver inte försöka klara alla motgångar ensam, ibland (ofta) är det starkare att våga be om hjälp och stöd av någon. Hoppas att det blir ett givande läkarbesök imorgon som kan ge klarhet i hur du kan gå vidare.

Jag vill bara säga att jag önskar att du inte behövde må dåligt över det här. Du har inte struntat i eller slarvat med skydd, du har haft ett som tyvärr visade sig inte fungera för just dig just nu. Det är olyckligt och otur men inte ditt fel.

Karmatarerskanise
2016-03-16 00:09
2

Tyvärr är inga preventivmedel helt säkra. Vilken tur att du har din pojkvän som stöd!

Anonym
Anonym
2016-03-16 12:01
0

Tack ni. Jag är som i shock, är inte i ett stadie i livet där jag kan eller vill vara gravid, och jag tror inte det stadiet någonsin kommer… så himla typiskt att man ska vara 1 på 1000 :(

[lillelull]
2016-03-16 23:45
0

❤️ Usch va jobbigt alltså, man går ju såklart och tänker att man ska va säker när man har en kopparspiral och så händer nått sånt här..😕
Känner en till som blivit det trots kopparspiralen..
Så himla olyckligt att det har skett när du faktiskt har ett skydd som man borde kunna lita på. Klandra dig absolut inte för detta, det är ren och skär otur och det finns inget du hade kunnat göra åt det.  Viktigt att du  inte går och tänker på detta som nånting du gjort fel eller ska känna dig skyldig över!🌺 

Men det kan vara skönt att prata av sig om allt detta och du kanske ska prova på ett nytt preventivmedel sen som kan passa dig bättre även om alla har en "fel marginal"  så kanske det kan vara bra att kolla på ett annat alternativ. 

Har du funderat på att ev sterilisera dig?
( om jag får fråga, vill du ej svara så behöver du inte göra det)
Så som jag förstod det vill du inte ha barn alls och det var därför jag tänkte på de alternativet. 

D är så bra att du har stöd av din pojkvän. Viktigt med stöd från alla håll man kan få. Man ska aldrig behöva gå igenom nånting sånt här ensam.❤️
Det kan ju vara bra om du kan få kontakt med någon psykolog/psykiatriker som du kan prata med både nu och efter du gjort abort ( om det nu är det valet du gör) om du nu inte redan går till någon eller har någon samtalsterapi dvs.