Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettoff-topic
Läst 1835 ggr
Anonym
Anonym
0

knäpp finne

jag är en tjej på 14 år. jag har en stor finne, och nu när jag testade klämma den sprutade!! det utnågot geggigt vatten och det kändes typ som att huden sprack.. det är en stor finne och det har gjort ont på den, men är det nlrmalt om det sprutar ut vatten och känns som att huden spricker??

Aleya
0

Låter som en cysta eller dylikt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Ria74
0

Ja, det är helt normalt. Ibland kan det bli nästan som en böld och då känns det nästan som huden spricker.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Anonym
Anonym
0

vad är cysta??? om någon undrar var den på kinden

Karmatarerskanise
0

Låter dom en finne som mognat. Det som kommer ut är var. Rengör ordentligt.

Annielle
0

Låter helt normalt ja, varit med om liknande många gånger! 

Bäst är alltid att låta bli finnar och sådant, stor risk att man kan få ärr och skadade/förstorade porer annars.

Ju äldre man blir dess tu mer syns ärren och skadade porerna  dessutom….

Jag vet så väl hur svårt det är att låta bli att pilla och klämma, men önskar verkligen att jag inte hade gjort det.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

[Devya]
1

#1 Cysta? Vad pratar du om egentligen? 

Låter helt klar som att det var en stor finne som sprack vilket är helt normalt. Det händer ibland och det är absolut inget som ts behöver fundera mera över.

Cysta?  Aldrig i livet. :) 

Kläm dock aldrig på finnarna. De kan bli infekterade och så tar det ännu längre innan de försvinner helt och hållet! Det är bättre att vänta ut det.  :)

Aleya
1

Oops. Jag var trött igår. Det är en vanlig finne. Men jag brukar själv kunna få små bölder med bara vätska i. Och dom får jag mest på sommaren. Men det var jag det.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen