Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettskönhet-och-mode
Läst 1871 ggr
Flöffo
1

Bh hemma?

Hur brukar ni göra med Bh? Har ni på er den hela dagen även när ni är hemma? Ifall ni inte har bh på er (t ex hemma) hur gör ni då med bröstvårtorna? Struntar ni i om de syns eller använder ni något för att täcka över? 🙂

//Flöffo

Karmatarerskanise
0

Har bh bland folk. Annars inte. Och då spelar bröstvårtorna ingen roll :)

Splatter
1

Har bara på BH när jag är ute eller om det kommer manliga vänner hem till mig, om det är kvinnor så kan jag skippa ibland. 

Har aldrig haft BH på mig i hemmet, aldrig brytt mig ärligt talat för jag har ju en tshirt eller liknande på mig ändå. 😛

Tarotstollan
1

Har endast bh på mig när jag är ute och bland folk.  Aldrig hemma.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Scorpio97
1

Jag har i princip alltid på mig BH hemma också. Jag använder BH för att det är bekvämare än att vara utan, annars skulle jag inte ha det ute heller. Om jag ska städa, eller vet att jag kommer röra mig mycket/springa i trappen vill jag absolut ha BH på mig.

Men någon enstaka gång ibland tar jag av mig den, typ om jag är förkyld (blir öm i hela kroppen då) eller helt enkelt har en BH som sitter lite sämre på mig för att dom bra är i tvätten, eftersom det i dom situationerna är bekvämare utan BH. Och jag struntar i om mina bröstvårtor syns, speciellt hemma.

//Jessie

emeliiiiieee
4

Jag har i princip aldrig bh på mig förutom på jobbet. Struntar fullständigt i om folk ser lite bröstvårtor.

rayn
1

Har bh på hela tiden då jag tycker det är obekvämt när de annors hänger. Brukar bara sova utan då jag trott att de inte skulle göra dem lika hängiga, men då det visat sig vara en myt kan jag ibland sova med bh också utan dåligt samvete 😃

Bröstvårtorna syns ibland igenom mina bhn men det är inte något jag bryr mig om, det är ju inte en hemlighet att jag har dem.

Sindri
1

Jag gillar inte bh, men behöver det verkligen. Jo, jag har har jättefina, dyra sorter som lyfter och  stödjer, men jag gillar inte syntet och det klämmer åt ändå.

Har det bara om jag skall iväg utan ytterplagg, eller nån komma hit (jo, även barnen räknas dit).

Jag blev överlycklig då jag hittade amnings-linnen på H&M:s mamma-avdelning.

De har ett innerstöd med resår nertill och lite stöd från sidorna eftersom man skall kunna fälla ner en "kupa" för att amma. Har klippt bort alla spännen och bara sytt på banden i passande längd, dragit ut sidostöden lite mer och sytt fast, så det ser rätt Ok ut istället för bh. Min räddning!

Sabinan
2

Har i princip alltid bh på mig utom när jag sover.
Om bröstvårtorna syns bryr jag mig inte om.

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

vendelay
1

Har bh om jag ska vara ute längre än en timma av den enkla anledningen att det gör ännu ondare utan. Till mataffären och så går jag oftast utan bh, och hemma har jag aldrig bh. Tycker inte att det är skönt, syns bröstvårtorna så är det väl ingen större fara? Säger som någon här över att jag har ju faktiskt ändå en tröja på mig 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Em_
1

Brukar duscha hemma efter jobbet och då tar jag oftast inte på BHn igen. Min kille får la glo om han vill 😃 Med vinterjacka som döljer kan jag gå till Ica eller så utan, annars har jag BH bland folk.

Fridaaaa
0

Bh hemma också, även fast jag inte har så stora bröst tycker jag det inte är skönt utan :) Så den åker bara av när jag ska t.ex sova, :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lia
0

Jag har egentligen stort behov av bh. Men pga reumatisk värk i precis hela kroppen kan jag inte ha det. Det blir för smärtsamt och jag får hemska kramper och värk lång tid efter. Så aldrig.

pyromanen
0

Har alltid bh på mig hemma dagtid. Använder bh till stor del av praktiska skäl, då mina bröst är stora och tunga så att jag inte känner jag ksn röra mig fritt itan nåt som håller dom på plats. Jobbar mycket praktiskt och fysiskt hemma och vill då ha bh. Enda undantagen är mirgon och kväll, när jag sntingen inte klätt på mig än eller tagit kvällen och vet jag bara ska vara inne/ i soffan/lata mig. Bor ensligt i skogen så om jag har bh eller ej på dagarna är det ingen som ser, det är alltså enbart för min egen komforts skull.

Lona
0

Jag har oftast bh även hemma men har svårt att hitta en med sömmar som jag tål. Är överkänslig mot många typer av tråd så underkläder och badkläder kan vara rena helvetet, jag får stora sår. Hemma har jag på sista tiden föredragit en mjuk "stödtopp" trots att jag egentligen behöver en rätt rejäl bh med mycket stöd - jag hade stor byst redan från början och har gått upp väldigt mycket på sista tiden.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

OlgaMaria
0

Lider verkligen av att ha bh på mig men trivs heller inte med om mina bröstvårtor syns. På vintern är det enkelt att ha kläder som täcker men på sommaren är det svårare :( skulle verkligen önska linnen med täckande tyg över brösten.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Sindri
0

Har du kollat efter linnen som är dubbla precis över bysten? Räcker inte det borde det inte vara svårt att lägga in extra stoppning där.

Gillar inte bh heller så jag förstår dig.

OlgaMaria
0

#16 Kollar ibland efter lämpliga linnen men otroligt svårt att hitta tycker jag. Nuförtiden finns det ju en hel del korta  och luftiga linnen som man kan ha över ett annat linne så det kör jag med en del.

Sparven88
0

Jag har alltid bh på mig. Från morgon till kväll. Rätt stor byst, så jag tycker det är jätteskönt att ha bhn på.

Fransu
0

Jag har alltid bh, till och med då jag sover. Fast då en mjuk variant utan bågar. Jag har ganska stor byst, så det känns konstigt utan.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Elsaharr
0

Har oftast bh för annars måste jag i princip gå och hålla brösten hela tiden flr att det inte ska göra ont. Men ibland har jag sportbh.

Zingo ;D

[Tuulikki]
0

Har alltid BH utanför hemmet, men hemma har jag mjuka "BHar" (ungefär som sportbh fast helt sömlös & mjuk) eller linnen med insydd BH. Kan inte vara utan stöd.

vendelay
0

#15 Jag vet att MQ sålde linnen med extra tyg över brösten förut, googla på typ "linne med inbyggd bh". De som jag menar har alltså ingenting som sitter åt eller gör ont/är hårt, utan det är bara vanliga linnen med extra stoppning vid brösten.

Maria
0

BH är det värsta plagg jag kan tänka mig. Jag har inte särskilt stora bröst men avskyr detta plagg.

Hemma har jag aldrig BH  och vintertid så har jag ofta stora tröjor så då skiter jag i BH också men på vår och sommar så har jag BH på mig när jag är hemifrån eller på jobb, men enbart av respekt för andra😃

/Maria

vendelay
0

#23 Jag förstår dig. Jag har tyvärr väldigt stora bröst så jag halvt dör om jag inte har något stöd men hemma klarar jag verkligen inte av att ha på mig bh! Gör ont, är obekvämt och blir svettigt 😕

nadilda
0

Jag använder BH så lite som möjligt, avskyr BH:ar. Hemma går jag oftast omkring i en morgonrock så då spelar det inte någon roll vad man har under.

Annielle
0

Använder aldrig bh när jag går ensam hemma och skulle ha skippat det för det mesta annars också om jag hade känt mig bekväm utan bh eftersom jag har så ont och är så spänd i axlarna som bh banden bara förvärrar.

Har tack och lov ingen stor byst som egentligen "måste" ha bh i allafall.

Hade jag känt mig bekväm att gå runt utan bh bland folk hade jag inte brytt mig om i fall bröstvårtorna syntes, vad spelar det för roll ärligt talat?!?

Var dig själv, det finns redan så många andra.

vendelay
4

#26 Exakt, det är ju inte som att ingen vet om att vi har bröstvårtor…

Annielle
3

Nä, och det har ju killar också så! 😉

Fridaaaa
0

Anledningen till att jag inte vill att bröstvårtorna ska synas är för att jag personligen tycker det är fult genom en tröja/linne eller liknande, man som kvinna xD När man går hemma bryr jag mig inte, men inte på stan/bland folk och så :P
Men säkert smaksak :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ria74
0

Jag har alltid bh på mig dagtid eftersom det är bekvämast så. Har ganska stor byst som gör ont om den inte får stöd.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Sindri
0

#17 av: OlgaMaria
Men nästa gång du passerar en H&M gå in och kolla deras amningslinnen. De funkar rätt bra, dels p.g.a. att de är dubbla, och dels för att de har en resår under den inre delen som stödjer lite. Jag har stor byst, men tycker de funkar hemma, och ute om jag har ytterkläder på mig.

Har funderat på att leta efter lösa kupor (som kan finnas i baddräkter) och sy fast emellan lagren. Då skulle det se ännu snyggare ut.

OlgaMaria
0

#31 Kollar på hm.com och det står att det är en inbyggd topp som har resår nertill. Är det resår hela vägen runt? Är framför allt det trycket runt bålen som jag inte klarar, även om det är löst.

Sindri
0

Ja, resår runt hela, men den är inte så hård. Går inte att jämföra med en bh. Men är du superkänslig är det bäst att prova och känna efter.

OlgaMaria
0

#33 Antagligen funkar det inte. Är superkänslig. Har hittat en del "bh-linnen" som har inbyggd resår men jag vill bara ha ett täckande tyg liksom. :)

Zadeira
0

Jag använder aldrig BH. På sin höjd sport-topp om jag är ute bland folk och måste ha något extra, men BH klarar jag inte av.

citytjejen
0

Har oftast bh på, ibland utan hemma dock. Om bröstvårtorna syns spelar väl ingen roll, speciellt inte hemma?? 🙂

/Christina

skruttelutt
0

Alltid bh, förutom när jag sover. Obekvämt annars.

powerade
0

Brukar jämt ha bh typ. Men inte nu , piercat bröstvårtorna så vill va utan så mycket som möjligt xD ( eller nör jag bara ska vara hemma typ sjuk eller så) Bryr mig inte så hårt om bröstvårtorna syns, eller jo nu för mama vet inte om mina piercingar;)

obstitant
0

Nä, den flyger av så fort jag kommer innanför dörren! 🤪När jag är hemma går jag oftast utan eller med en sorts "bh-linne" som gör att det inte hänger och slänger så mycket om jag ska t.ex. städa eller gå omkring och göra fysiska saker hemma. Nu när man har tjock vinterjacka kan jag även ha sånt linne om jag bara ska gå ner till affären  t.ex.

fridarebecka
2

Jag använder bara sköna BH:ar så jag brukar inte orka bry mig om att ta av den hemma.

[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
CaptainBunchie
0

När jag går ut, har besök eller är iväg har jag alltid BH på mig.

Hemma brukar jag ha det dagstid, alltså om jag är hemma hela dagen utan att gå ut så brukar jag ta på mig bh när jag klär på mig (sitter gärna i pyjamas en bra stund på förmiddagen) och tar sedan av mig den på eftermiddagen/kvällen när jag börjar tycka den bli obekväm. Är bara jag och min mor som lever här hemma (förutom djuren) så jag tror inte att någon av oss dör med lite bröstvårtor.
Jag gillar att ha bh annars då jag har ganska stor byst som gärna hänger lite och är i vägen och skapar en så obehaglig varm 'underboob-svett/värme' som jag inte får med bh på.

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

IceTee
0

Jag har nästan alltid bh på om jag har underkläder på mig, men det är för att jag får ont annars
Bröstvårtorna gör jag inte så mycket med, de sitter fast och sköter sig själva så jag behöver inte tänka på dem!

Medarbetare på Skor iFokus

[Forest]
0

Har nästan alltid på mig bh, tycker inte det är obehagligt att ha på mig bh.

Annielle
0

Det här kan vara intressant läsning angående Bh eller inte:

http://morotsliv.com/2016/01/slang-behan-for-fastare-och-friskare-brost.html

Sindri
6

#44 av: Annielle

Jag säger som en av kommentarerna; lätt att säga för den som inte har stora bröst! Önskar inget hellre än att kunna gå utan bh, eller bara linne under. Avskyr syntet och det går inte att hitta en bh som är stödjande i naturmaterial. Hur många lager ylle jag än har på mig på vintern är brösten alltid kalla om jag har bh på.

Var också med i "släng-bh"-svängen på 70-talet. Man var ju förhatlig borgarbracka om man använde det. Det var en oerhört plågsam period och jag stod inte ut mer än ett par månader.
Dessutom finns inga plagg som är gjorda för hängbröst.
Och precis den reflektionen som gjordes om naturfolk som aldrig använder bh har jag också gjort. Känner också en dam med stora bröst som ej använt bh på 20 år, och det finns inte ett uns spänst i dem.

Nej, snömos, skulle jag vilja säga om den forskningen. Gjord av en man, dessutom. Men hallå!
Däremot kan det kanske stämma om att bh som klämmer åt inte är så nyttigt. Väntar fortfarande på den ultimata designen i naturmaterial. Tills dess använder jag  bh så lite det går.

Annielle
0

Ja, man måste ju utgå i från sig själv och vad som fungerar bäst helt enkelt! 🙂

Vad synd att du inte lyckas hitta någon vettig bh i naturmaterial ens, min syrra som har stora bröst använder bara naturmaterial och det fungerar bra, men du kanske har ännu större bröst och därför inte får det att fungera…

Jag tyckte mest att det var läsvärt och intressant med en del tänkvärt, håller väl inte med om allt själv för den sakens skull.

Vi är ju alla olika vad det gäller gener och anlag tänker jag också, vissa blir ju i princip aldrig rynkiga trots dålig livsstil med mera, medan andra blir det tidigt trots att de lever sunt, det är nog det samma med brösten.

Carrosh
0

Har alltid bh på mig, utom när jag ska sova. Blir alldeles för tungt att gå utan. Sportbh brukar jag alltid ha när jag är hemma, det är bekvämast.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!