Kvinna iFokus

Kvinna

Etiketti-hemmet
Läst 1208 ggr
powerade
2016-03-02 14:07
0

Bananchips

Vet ej vart jag ska vända mig, men tänkte att det hänger många här inne. Så jo, är det någon som brukar göra bananchips? Hur gör ni? Såå goda ( iallafall dom man köper)

Inkanyezi
2016-03-02 14:33
1

Jag antar att du inte menar de bananchips jag brukar göra, utan sådana som man kan köpa i godishyllan för "naturgodis"? De senare har jag ingen aning om hur de gör. Jag har försökt, och det närmaste jag har kommit har varit att göra på samma sätt med vanliga bananer som inte har mognat än. De måste i så fall vara rejält gröna. Om de har börjat mogna blir det bara gegga av dem om man försöker fritera. Men med gröna bananer smakar de inte sött, och för att glasera dem som de som säljs vet jag inte hur man gör. (Jag är helt enkelt inte särskilt intresserad av att tillsätta socker.)

Alla som jag har gjort har inte haft mer chans än en snöboll i h-e. De går åt kvickt och om de står framme så är barnen där fortare än kvickt. De kan faktiskt sparas nästan obegränsat i vårt inneklimat, men jag har inte varit med om att det har varit många kvar annat än när jag är ensam hemma.

Om du följer länken mot tostones, så är det inte chips, och de kan inte sparas någon längre tid utan ska ätas direkt; lagas till när man gör maten.

Scorpio97
2016-03-02 14:36
1

Jag skulle tro att det går att torka banan på samma sätt som man torkar andra livsmedel. Skiva och in i ugnen på 50 grader, med ugnsluckan lite öppen. Vänd efter halva tiden och ta ut dom när dom verkar ha bra konsistens (förmodligen efter någon timme).

Men jag har inte provat själv, eftersom jag inte gillar bananchips. Men det fungerar i alla fall att torka annan frukt på det viset.

//Jessie

powerade
2016-03-02 15:22
0

#1 förstod inte riktigt vad du babblar om:$ #2 mjo jag läste att de går göra i ugnen, men tänkte om någon visste hur det blev eller om det finns något annat.:)

Denna kommentar har tagits bort.