Blöder
Hade sex för två dagar sedan och blödde en hel del och blöder fortfarande lite när jag går på toa, är lite öm också. Vill inte att det ska blöda nästa gång också
Kan vara slemhinnorna som är sköra. Använde ni glidmedel? Om inte så testa det nästa gång. Om det fortsätter blöda så kolla upp det med en barnmorska.

Var det första gången du hade sex? I så fall kan det blöda lite, det behöver inte blöda nästa gång men kan göra det.
Jag tror att det blödde dom 3 eller 4 första gångerna jag hade sex.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Definiera "en hel del". Är det som mens? Och hur är det nu? Blöder du fortfarande?
Medarbetare på Skor iFokus
När vi var klara var det en blodfläck i sängen som var stor som min hand typ. Nu efteråt räcker det om jag har trosskydd för det blöder inte mycket, ibland är det rött ibland som bruna flytningar. Det var första gången ja hade sex
#4 jag har aldrig blött under sex (ta i trä) så jag vet inte vad som är normalt, men det låter ju inte som att det var ofantligt mycket. Blöder du fortfarande? Då kanske det däremot är värt att kolla upp tror jag
Medarbetare på Skor iFokus
Jag tycker att du ska söka dig till gyn och ta ett cellprov.
Ett av de vanligare symptomen av cellförändringar är nämligen att man börjar blöda vid samlag.
Sen kan det vara sköra slemhinnor eller annat, men gå till gyn och be dom kolla.
"There is life after abuse. This is mine"
Det låter ovanligt att blöda så mycket efter sex, även om det är första gången.
Så du bör absolut kolla det hos gyn.

#7 Jag blödde mycket efter första gången. Blödde flera gånger, minns inte exakt men minst dom 3 första gångerna. Ovanligt kanske, men det händer.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
#8 Skrev just det. "Ovanligt".
#6 Om du syftar på livmoderhalscancer så kan man inte ha det om man är oskuld, vilket hon var innan detta. Det orsakas av ett virus som sprids via sexuellt umgänge. Det händer ju att man börjar blöda ordentligt första gången även om det kanske är ovanligt. Jag tror inte du behöver oroa dig.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Nu när jag tänker efter så blir det lite rosarött på fingrarna om jag pullar mig själv och därför undviker jag det, jag är så rädd nu
Hpv är sexuellt överförbart och ökar risken till att cellförändringar ska utveklas och bli livmoderhalscancer, det betyder inte att man får cancer genom att ha sex "bara" att riskerna blir så mycket större.
Jag har själv HPV och har opererat bort cellförändringar som var på väg att bli cancer.
Min syster å andra sidan opererade bort sina cellförändringar i ungefär samma ålder som jag och hon hade inte hpv (den "sjukdomen" som sprids via sex) utan hon hade precis som de flesta kvinnor i min släkt cellförändringar pga genetik.
Så jo man kan få livmoderhalscancer utan hpv vilket betyder att man inte måste vara sexuellt aktiv för att få det, men riskerna är minimala jämfört med om du har hpv.
Jag skulle tippa på att det är en slemhinna som blöder, men fortfarande så bör det kollas upp, och är det en slemhinna så kan läkare hjälpa till med det.
"There is life after abuse. This is mine"
Kan tillägga att det gjorde lite ont under själva sexet också. Ska se vad som händer nästa gång vi har sex och om jag fortfarande blöder då ska jag kolla upp det
Alltså, det är inte ovanligt att blöda första gången! Tycker det är helknasigt att prata om cancer till en ung människa som bara upplevt dessa blödningar i samband med ett samlag. Slemhinnorna i slidan kan gå i veck som försvårar penetration - när man då har sex första gången kan det uppstå sprickningar. Det läker men kan blöda i några dagar. Låt det vara några dagar så det får läka. Vi kvinnor har sjukt bra läkekött i slidan, bättre än någon annanstans på vår kropp. Vi kvinnor ser också helt olika ut där nere, ingen är den andra lik - därför blöder vissa första gången och andra inte. Åter igen - jag tror inte du behöver oroa dig. Om detta skulle återkomma efter att du haft sex några gånger - kolla upp det, men att du började blöda första gången är inget konstigt.
#13 Använde ni skydd?
Om inte är det lika bra du kollar dig nu. Du har inget att förlora på det.
Nej vi använde inget skydd :/
#16 Inte bra. Använd alltid skydd.
Boka en tid för koll. Som sagt, du har inget att förlora på det.
Varför använde ni inte skydd? Tänk om du blir gravid? Har han haft andra partners? Då kan du få en könssjukdom. Använd kondom!
#18 Värst är ju att man kan få hiv :(