Ångra abort..
Någon mer än jag som ångrat en abort så mycket att man nästan går under?? Skulle va skönt att prata med någon i samma sits. Jag ångrar mig något fruktansvärt och det driver mig till avgrunden :'(
Jag finns här! Skicka PM!
Hur gör man det? Det hände inget när jag klickade på ditt användarnamn
Hej!
Du är inte ensam alls. Att ångra en abort tror jag nog är rätt så vanligt. Det beror ju säkert på också varför man valt att göra en abort.
Om du behöver någon att prata med kan du skicka pm till mig.
#2 Sitter du på mobil versionen kan man inte klicka på namn. Ändra till skrivbordsversionen så går det
Jag valde att göra abort för många år sedan och jag ångrade mig i länge! Det tog mig nästan 7 år att komma över det.
Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar 

Jag ångrade mig i flera år. Är 15 är sen jag gjorde en abort och det var tungt i kanske 5 år. Idag är jag så tacksam att jag fick möjligheten att göra det. Mitt liv hade sett så annorlunda ut och jag vill inte ändra på något av vad jag har idag.
Mitt har tyvärr blivit mycket värre. Känns som jag blivit straffad pga aborten :-(

Antar att det inte är så länge sedan du gjorde den?
Nae några månader sen men haft mycket otur efter det :-(

Självklart blir du inte straffad för aborten. Att göra abort är en rättighet som varje kvinna borde ha. Det är ett stort och tungt beslut att ta och du har all rätt att sörja och ta den tid du behöver till det. För mig var det jobbigast tills ungefär då barnet skulle ha fötts om jag inte gjort aborten. Sen lättade det lite. Efter några år gjorde en vän till mig abort och då kom det upp till ytan igen. Efter det har allt varit bra och jag har inte mått dåligt över det igen. Så, det kommer säkert kännas bättre för dig med.
Vilken vecka va du i?

Kommer inte ihåg… 10-12 typ.
Dom erbjöd det när jag skulle göra aborten men tackade nej för att jag då hade bestämt mig o va säker på att göra aborten. Vilket jag ångrar jätte mycket idag, för om jag pratat med kurator hade jag antagligen aldrig gjort aborten.. Dom har erbjudit kurators kontakt nu med, gick en gång men bröt då ihop, det gjorde mig bara påmind av aborten att prata om det :-/

Tycker att du ska gå till kuratorn ändå. Man vinner inget i längden på att inte prata om saker. Även om det är jobbigt för stunden.
#16 Kanske kan det hjälpa att be? När man har så stor ånger över något så kan det hjälpa att vända sig till Gud med det. Han kan trösta, och om du känner att du behöver förlåtelse så kan han ge det. Det är bara att öppna munnen och prata med honom.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Jag har bett men är så rädd att gud inte förlåter mig för vad jag gjort. Är troende o har alltid sagt till mig själv att jag aldrig ska göra abort. Tyvärr blev det så ändå för va i en krissituation :-( eftersom jag haft så mycket otur sen aborten börjar jag fundera ifall jag blir straffad på något sätt..
#20 Bibeln är supertydlig med att Gud förlåter den som kommer till honom och ber om det. Men det kan vara ännu svårare att förlåta sig själv. För att verkligen bli fri måste man förlåta sig själv också. Gud kan förlåta de hemskaste synder, om man bara ångrar sig och ber om det. Det är nåd. På samma sätt måste vi visa oss själva nåd. Vi kanske tycker vi gjort något fruktansvärt, omöjligt att förlåta, men vi får göra som Gud - visa oss själva nåd, och välja att förlåta ändå. Jag tror inte att Gud straffar dig, men jag tror att du straffar dig själv och är mer sårbar för och uppmärksam på jobbiga saker som händer just nu. Prata med Gud om vad du känner. Be om förlåtelse och tacka honom för att han är full av nåd och förlåtelse. Att han gör allting nytt. Och be honom om hjälp att förlåta dig själv. Låt det få vara en process. Det är många känslor som måste få bearbetas. Be ofta. Din rädsla för att Gud inte förlåter dig håller dig bara borta ifrån honom. Den rädslan kommer inte ifrån Gud, och är inte sann.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus