Ångest över brösten?
(Visste inte vilken kategori men gissar på denna)
Har alltid haft dilemmat om att jag inte trivs med mina bröst. De har aldrig varit något konstigt. Men jag lärde mig leva med dem. Så de var ju inget mer med de.
Men sen fick jag barn, och hade "hoppats" på att som många sa att brösten växer under graviditeten, men de gjorde inte mina… självklart med min tur i livet med allting.
Så nu sitter jag här 1 år och 2 månader, och har sån ångest över brösten, de känns liksom som att dem krympt, men de har liksom tappat de där "fluffiga" som gör dem fasta och får dem att se större ut, så nu känns de mer som att man har "hängtuttar" eller taxöron som mamma kallar de för.
Och de känns helt sjukt med tanke på hur små de är… Känns inte ens längre lönt att använda bh, de är fruktansvärt svårt att hitta en bh som passar, och hittar jag någon som passar någorlunda får de brösten att se större ut än vad de är, de vill säga ganska mycket större, och då får jag ångest över att behöva ta av mig den sen för att brösten blir sådär små igen…
Men jag läste en artikel här om dagen att även vi med små bröst bör använda någon sorts bh eftersom att mycket rörelse kan få bröstvävnaden skadad eller något sånt där, kommer inte ihåg exakt…
Så hur gör man nu? Vad ska man tänka på? Hur vet jag vilken storlek jag ska ha? Kan inte gå till typ twilfit eller vad dem heter eller triumph för dem är så fruktansvärt dyra.. Sist köpte jag en bh för 399 kr på twilfit eller vad de heter, och den gick typ sönder efter 6 veckor (2 tvättar, vitt var vädelöst den blev typ skitig på en gång, mammas frenetiska tvättande)
Snälla hjälp mig 😕
Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!
Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus

Du bör kunna reklamera den efter så kort tid. Gå tillbaka till affären.
Angående färgen; kan det ha varit så att den är tvättad med vittvättmedel? Om den är infärgad i vitt tappar den färgen om man använder tvättmedel med blekmedel i. Då blir den grå eller beige.
Vill du inte ha BH eller behöver det så tycker jag att du kan låta bli att använda det. Försök hitta en mjuk BH om du känner att du behöver en.
>>>Malum domesticum<<<
#1 Hade inte kvittot kvar, samt att jag flyttade 25 mil ifrån butiken den är köpt i :/ de är länge sen nu så de hjälper mig inte idag tyvärr.
Och jo den blev tvättad med vittvättmedel, men de var under tiden jag använde den som den blev typ grå/svårt. Väldigt fort
Alltså jag vill ju ha bh, jag känner mig mer bekväm med det. Men att hitta en som passar finns ju knappt på värdskartan de är mitt dilemma, jag hatar å gå ut å veta om att jag inte har någon på mig, samt att jag tycker de är så fruktansvärt pinsamt när bröstvårtorna syns, vilket dem gör väldigt ofta nu med tanke på att brösten blev känsligare efter graviditeten.
Det finns jättefina bh:ar utan bygel, brukar passa jättebra om brösten är små! Jag skulle föreslå en bygellös bh eftersom du har små bröst. Finns lite sexigare i spets, mer bekväma i bomull osv. Brukar finnas i de flesta klädaffärer, typ H&M.
Bh:ar med bygel ska du inte tvätta i maskin, och gör du det ska du använda en klädpåse. Vit tvätt bör tvättas med tvättmedel för vitt och inte tillsammans med några andra färger.
Låter väldigt konstigt att den gick sönder så fort, om kvittot finns kvar tycker jag att du går tillbaka och klagar!
Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Själv hittade jag nyss Twillfits egna träningsbh. De säljer ut dem nu för 199. Den är helt mjuk och håller på plats jättebra.
Sen vill jag bara tillägga att en bra BH kostar.
>>>Malum domesticum<<<
#3 Men dem utan bygel brukar ju vara tunna? Då syns ju bröstvårtorna iaf? Uscha
Anledningen till varför jag tycker om bygel, är för att de liksom "lyfer" upp brösten lite eller vad man ska säga.
Använder tvättpåse. Alltid bara helt vitt med vittvättmedel.
Och som sagt kvittot försvann och de är nu 25 mil till den butiken.
Jag hade väldigt små bröst i tonåren, aldrig mer än typ 70A, vilket är lätt att hitta i vanliga klädaffärer för ca 100-150kr. Annars använde jag mycket sportbh:ar och de kostar ju oftast inte mer än 99:- på exempelvis H&M (och mina har hållit i flera år).
Som TjockaBerta säger så kostar en bra BH mycket, men jag förstår inte varför du behöver en "bra" bh om du har små bröst. Då kan du lika gärna köpa en för ett rimligt pris i en vanlig affär, eller?
Vad har du för storlek?
#5 Ja, de brukar vara tunna men det finns tjockare (typ som såna där bh-tröjor som MQ säljer?) och annars kan du ju bara sätta in inlägg från en gammal bh :) Men vill du hellre ha bygel ska du självklart ha det!

Alltså, aldrig vittvättmedel om plagget är infärgat i vitt.
>>>Malum domesticum<<<
Du kan få lite bröst utav mig, skulle inte va helt fel med lite mindre bröst för min del..är så fruktansvärt stel i axlar pga att dem väger en del. Svårt att hitta bh i min storlek. Bikinisar är typ helt omöjligt att hitta..
Försök se det positiva med små bröst. Du får antagligen inte ont i dem när du springer ner för trappen eller är ute och joggar. Du kan säkert sova på mage utan problem, åh gud vad jag önskar det! Bröst är bröst små som stora komihåg det!
När jag fått mitt första barn hade jag problem att hitta bh. 65aa… Det var 20 år sen. Nu använder varenda pubertetstjej bh så det finns massor på tex H&M. En grej som jag uppskattar med mina små bröst är att ingen kille fallit för mig pga av brösten. Dvs det är inget som kommer att vara ett jätteproblem när brösten faller ihop. Jag ser i omklädningsrummet på jobbet att det inte är mer läckert med stora hängiga bröst än med små och jag märker på mina egna att små inte påverkas lika mycket av tyngdkraften. 😌
#13 Ja, fast personligen förstår jag inte hur de ska funka som träningskläder utan stöd. Det verkar ju mest vara ett linne med extra tyg för brösten, så jag skulle nog påstå att det går att använda som en vanlig bygellös bh (fast med mera tyg förstås).
Det är helt upp till dig hur du vill använda det. Jag har aldrig testat :)
Jag har G-kupa och det är inte så lätt att hitta direkt. Jag har gjort så att jag gick in på Change, de mätte mig och jag köpte 3 bhar där (400kr/st så det är inte billigt). Sen har jag hållit utkik på nätet efter bhar i samma storlek och beställt därifrån🙂 Köpte senast en på Bonprix, tror den kostade typ 80kr. Det är väldigt lite jämfört med 400😉
Självklart förväntar jag mig inte att den ska hålla lika bra som de från Change, men det är kul att ha några att byta med!

För den som inte gillar sina bröst rekommenderar jag ett besök på närmaste badinrättning en välbesökt dag. Då inser man snabbt att det finns lika många sorter som det finns kvinnor! En del har opererat bort ett eller kanske båda, men är glada att vara vid liv. Och varför får inte bröstvårtan synas? Det är ju något vi alla är födda med (även män!) och de behövs till det brösten faktiskt finns där för. Jag såg en dokumentär om kvinnor som fått ta bort bröst eller delar av bröst p g a cancer. Några hade fått dem rekonstruerade och var på ett sista besök för att få en utanpåliggande bröstvårta (alltså en mojäng att lägga i BHn för att det skulle se snyggt/naturligt ut utanpå kläderna. Minns särskilt en kvinna som var så lycklig för denna detalj! Då ska väl inte vi som har turen att vara kompletta behöva dölja våra 😉.
Tänk vilken underbar plats jorden skulle vara den dag vi accepterar oss själva och varandra. Då kan alla vara nöjda och glada med det de har fått av naturen!
Det finns vadderade tränings bhar. Väldigt sköna. Kolla sportaffärer.