Syns orgasmer?
Hej jag undrar om man råkar få en orgasm när man är på undersökning kan gynekologen märka av det då?
Ja, det skulle en gynekolog märka.. men det är nog ovanligt att man får det..? Får man fråga varför du undrar?
Jag har mycket svårt att tänka mig att man ens tänker på sex i en sådan situation. Ännu mindre får orgasm.
/Maria
Jag undrar för att jag har så extremt lätt att komma. När jag sitter på bussen, när jag bara går som vanligt i ett par jeans, jag kan vakna 2-3 gånger på natten av att jag får orgasm. Utan att jag rör min kropp alls. Osv. Och det vore väldigt pinsamt om det händer i alldeles fel situation.
Men då vet jag.
Jag tänker absolut inte på sex när jag får spontana orgasmer. De bara kommer.
#4 OK, då kanske det är bra att tala om det inför en undersökning.
/Maria
Ja, det skulle märkas men jag tror nog att en gynekolog har sett det mesta, så du behöver inte oroa dig :)
Om det är så att det brukar hända i icke-sexuella situationer är väl just hos gynekologen ett av de bästa tillfällena, då kan du prata med gynekologen om det och ev. få hjälp med det om det besvärar dig mycket. Det finns ju en sån "störning" man kan ha där det påverkar ens vardag på ett negativt sätt.