Ont när jag blir kåt?
Hej! Har märkt en konstig grej på sistone, och det är att när jag blir upphetsad och våt så gör det ont i underlivet. Om jag lugnar mig lite så slutar det och det är bara i början, sedan under sex gör det inte ont. Det gör dock ont precis när min kille ska stoppa in sin penis i mig och vid de första juckningarna, men sedan släpper det. Vet inte vad det beror på, spänner jag mig omedvetet? Någon som känner igen sig?
Ingen? :(
Låter som att du kan ha problem med muskel eller muskelfäste där omkring.
När jag hade det gjorde det jätte ont vid minsta spänning
#2 Hmm, ja det kan nog vara så, men är bara i början jag får ont, sen går det bra.. Varför fick du ont?
#0 #1 Endometrios är lite så. Jag har det och ibland, inte alltid, när jag blir upphetsad så kan jag typ känna mensvärk i underlivet, tror det hänger ihop med att just upphetsningen gör att man får mer blodtillförsel till muskulaturen i underlivet (lite som #2 säger) och min ärrvävnad som är runt livmodern.
För det är lite likadant, så fort jag har "tänjt" lite så blir det bättre, men ibland kan jag få mensvärk efter sexet. Det är vanligt med endometrios. Ibland får jag helt sjuka mensvärkar efter sex, det är inte kul.
Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.
#4 Jaha, men jag känner inte mensvärk, utan jag känner typ att det krampar lite eller känns obehagligt typ i hålet.. Men låter inte alls kul att ha som du har, dock så kan du i alla fall ha sex, känner en som fått lägga av med det helt som har endo :(
#5 Det kanske har med någon spändhet att göra i så fall för dig? Tänkte på när du upplever det som kramper, kanske lite meditation skulle hjälpa innan ? ;) haha
Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.