Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettung-kvinna
Läst 2996 ggr
Officielle
2016-01-03 02:55
4

Hur ofta?

Hur ofta träffar ni er pojkvän/flickvän? (Detta gäller alltså er som inte bor tillsammans med er partner) Jag känner att min pojkvän ställer in att vara med mig ganska ofta för att istället vara med sina kompisar och det börjar bli tröttsamt. Vill inte vara en klängig, jobbig flickvän men han har ställt in 5 gånger på raken och jag börjar bli less på att fråga då jag inte vill att han ska tycka jag är på eller jobbig.

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Duck Lord
2016-01-03 03:31
0

Ungefär en till två gånger per vecka. En gång i veckan då vi träffas länge. Och en lite kortare då vi kanske tar en fika i stan.

To be råttägare. For now webdesigner. https://neiwi.com

Lia
2016-01-03 04:14
0

Fredag kväll till måndag morgon spenderar vi alltid hos mig.

vendelay
2016-01-03 05:16
0

Innan vi flyttade ihop sågs vi kanske 3-4 gånger i veckan. Ett tag bodde vi i olika städer, då sågs vi 2-3 gånger i veckan.

Alla tycker olika om hur ofta de ska träffas, det beror på hur en är som person. Jag tycker att du ska prata med din pojkvän om att du tycker att det inte känns bra när han ställer in så ofta. Det betyder inte att du är klängig, det betyder bara att du antingen vill/behöver ses mer än han behöver eller möjligen att han kanske inte vet vart han vill i förhållandet. 

Lycka till!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Fridaaaa
2016-01-03 10:03
0

Innan vi blev sambos träffades vi dagligen i skolan. Men var hemma hos varandra på helgerna, enstaka vardagar.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Biancaa
2016-01-03 10:41
0

varje helg, då är vi med varandra fredag - söndag eller måndag, ibland på vardagar också 🙂

laddare
2016-01-03 13:25
0

Varje dag! Går i samma klass så spenderar timmar med honom varje dag även om vi har olika lektioner, och sover tillsammans varje natt hos någon. Dock vid enstaka tillfällen sover vi isär men är väldigt ovanligt.

Spenderar alltså ungefär 2-6h utan honom varje dygn.

Rainee
2016-01-03 14:28
1

Varje helg! 

Har du testat att prata med honom om hur du känner när han hela tiden ställer in? Låter ju inte alls som att man känner sig särskilt efterlängtad då precis.. Jag tycker det väl är okej om man ställer in då och då om något kommer i vägen, eller säger till innan man har bestämt att träffas, men inte så många gånger som han har gjort nu. Har man bestämt att man ska träffas är det ju jättetaskigt att helt plötsligt ändra sig och dra till en kompis istället. Tycker definitivt att du ska ta upp det med honom!

Officielle
2016-01-03 14:51
0

Oj, vad ofta ni träffar eran partner. :o

Saken är den att vi bestämmer en dag då vi ska träffas och ofta måste jag ställa in planer med mina kompisar för att kunna vara med honom. Blir väldigt less när han då ställer in med mig och jag helt plötsligt inte kan vara med någon. 

Är rädd för att han ska tycka att jag är jobbig och därför har jag inte pratat med honom. Vill inte att han ska känna sig begränsad bara för att han inte är singel längre. Vet att hans kompisar är rätt retsamma och tror att han prioriterar dem av den anledningen.

Biancaa
2016-01-03 15:00
1

#8 Det bästa du kan göra är nog att prata med honom om detta. Försök att träffas och prata om det då, jag hade hellre velat prata om det på riktigt än på sms eller så (du bestämmer ju självklart, men det är nog så jag hade gjort)

Officielle
2016-01-03 15:03
0

#9 Jag vet att jag borde det och ska göra det så fort som möjligt, ska ta mig i kragen senare och be honom komma hit. :)

Rainee
2016-01-03 18:29
6

#10 Du ska ju inte vara rädd för att din partner ska bli sur bara för att du pratar om en sån har sak, du har all rätt att prata om detta och säga att du vill ha förändring. Det ska ju inte vara så att han prioriterar sina kompisar före dig, enligt mig i alla fall, inte till den punkten att han skiter i dig och umgås med dem istället!

Officielle
2016-01-03 18:44
0

#11 Jag är tyvärr rätt feg när det kommer till att berätta hur jag känner eftersom att jag är rädd att förlora någon. Nu har det gått så långt att jag mår lite dåligt av det och därför kommer jag prata med honom, för mitt eget bästa. :) Menar inte på något sätt att han alltid måste vara med mig vill jag bara tillägga för er som läser.

vendelay
2016-01-03 19:04
1

#12 Jag tror inte att någon här uppfattar dig som klängig eller som att du tycker att han ska överge sina vänner för att vara med dig dygnet runt - du behöver inte oroa dig! De flesta verkar ju vara på din sida 🤗

Det är viktigt att sätta sig själv först ibland, som i detta fall. Du kan inte ha ett förhållande som du mår dåligt av! Bra att du känner att du kommer våga ta upp det med honom. Lycka till!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

obstitant
2016-01-03 19:21
3

Knäckfrågan här är ju inte hur ofta man träffas, utan att stå fast vid det man har bestämt. Jag uppfattar det inte som att du kräver att han ska vara med dig varje dag, bara att när ni har bestämt något ska han inte ändra planerna i sista minuten och dra iväg med sina kompisar istället.  Klart han ska vara med sina kompisar ibland, men han måste planera sin tid lite bättre nu när det också påverkar dig.

Sen tycker jag inte du ska ställa in ev. planer med dina vänner för att vara med honom, om han frågar kan du mycket väl säga "tyvärr, på fredag har jag planer med tjejgänget, men vi kanske kan ses på lördag?"

Officielle
2016-01-03 19:42
0

#13 Tack så mycket! :) #14 Ska absolut sluta ställa in med mina kompisar då jag vet att de varit lite sura sen vi blev tillsammans.

[scrappy]
2016-01-03 20:18
0

Varje dag träffas vi

Aleya
2016-01-03 21:00
0

Varannan vecka typ. Det är som ganska många mil mellan oss.
Men det duger, och vi smsar och hör av oss till varandra.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Jazmin1e
2016-01-04 00:47
0

Innan vi flyttade ihop så träffades vi i stort sett varje dag ändå.  Minst 4 gånger i veckan var det i alla fall. Så länge ingen av oss skulle jobba eller resa bort med familj/vänner.

[rumelle]
2016-01-05 05:28
2

Innan vi flyttade ihop träffades vi ungefär en gång vartannat år, men var då tillsammans några veckor åt gången.

Gaara
2016-01-05 17:08
0

Den jag har nu träffade jag i stort sätt varje dag både på jobbet och på fritiden innan vi flyttade ihop. Men så har vi hela tiden bott på gångavstånd ifrån varandra. Min förra kille träffade jag varje helg då det var en timmas resa mellan och det alltid var jag som fick komma till honom pga hans kattallergi han utvecklade mot min katt i början av förhållandet. Min första kille träffade jag ca 3 gånger i månaden innan vi flyttade ihop. Men det var för att vi bodde i olika städer, jag i Sthlm och han i Norrköping. Men allt beror ju på hur lätt man kan ta sig till varandra, hur mycket annat man har att göra i sitt liv, samt hur lika man är. Jag och min kille är inte bara varandras livs kärlek utan även varandras bästa vänner. Så det var ju inte så konstigt att vi sågs så ofta innan vi flytta ihop. :) Han är liksom min andra hälft. Vissa har lägre behov av att träffa sin partner. Men känner du att du inte får ut det du vill ha av förhållandet får du prata med honom av det. Går det inte att kompromissa så kanske det är bättre att bryta. Man ska aldrig nöja sig med mindre än vad man vill ha ut av livet tillsammans med någon.

Gaara
2016-01-05 17:12
0

Men som sagt, att ställa in en träff hela tiden är inte ok. Ställa in kan man ju göra om man hamnar på akuten eller någon nära gör det. Men inte för att man ska hänga med polarna…

Vyer
2016-01-05 20:23
0

Vi försöker ses minst tre gånger i veckan.

[stefanmurhagen81]
2016-01-06 01:19
2

Jag är singel men hade jag haft en flickvän så skulle hon helt klart utan tvekan gå före kompisar ❤️ Jag är inte ens nå noga med att ha kompisar nå mer jag känner inte att jag har nåt behov heller av att ha kompisar nu som jag hade som barn och tonåring 😛I framtiden om jag får en flickvän så vill jag som minst träffa henne 2 gånger i veckan helst mer ❤️

Biancaa
2016-01-08 13:01
0

TS, hur har det gått? Har ni pratat något om det än?

Officielle
2016-01-10 22:45
0

Nej, fegade ur när jag träffade honom då han var så snäll och gullig haha

Biancaa
2016-01-10 22:59
0

#25 Haha åh.. brukar också göra så. Man är så bestämd att man ska säga det man tänkt men sen så är han söt och pussas och kramas massa så det skiter sig 😃

Officielle
2016-01-10 23:03
0

#26 Ja precis! :) Är inte första gången direkt haha. Ska ta det nästa gång tänkte jag :')

-Cissi-
2016-01-12 14:21
0

Okej nu ska vi se.. När jag träffade min kille så bodde han i Stockholm och jag i Eskilstuna då träffades vi väll kanske varannan helg eller så sen fick han nytt jobb i Göteborg och då blev det så att vi träffades ca en gång i månaden eller mer sällan. Jag flyttade sedan ihop med han i ca 2år (i Göteborg) och sen hittade jag ett jobb i Nyköping och fick lov att flytta isär, så nu på senaste tiden har det väll kanske blivit att vi träffas med en och en halv månads mellanrum. Men nu håller killen på att flytta till Västerås så när allt lagt sej kan vi nog ses oftare igen. Hoppas det inte blev för rörigt.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .