Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1336 ggr
kycklingochris
0

HJÄÄÄLP!!!!

Hejsan, jag skulle behöva lite hjälp och kanske råd tack.

Jag är snart 16 år gammal och har haft regelbunden mens sedan den första när jag fyllde 11. Jag har ett förhållande med min pojkvän som nu har varat i 1 år och jag har också ätit p piller sedan mars förra året och hoppat över mensen ett antal gånger. 

Senast jag åt mina p piller som jag skulle var i början av December och fick alltså mens några dagar som vanligt. Sen dess har jag ätit p piller och hoppade över mensen för ungefär en och en halv vecka sedan.

Nu till problemet: Förra lördagen,alltså snart 2 veckor sen hade jag och min pojkvän sex,inget konstigt och gjorde inte ont eller något sånt. Men på kvällen den dagen när jag gick på toa såg jag liiite blod i mina trosor. Sedan dess har det varit blod i mina trosor. Vissa dagar varje gång jag går på toa,vissa dagar bara på dagen eller bara på kvällen/morgonen. Och detta är alltså inte alls den mängden som en vanlig mens,det är lite och till och från. Vet alltså inte vad detta kan vara,har aldrig haft en mellanblödning förut så kanske kan vara det… men vet som sagt inte och tycker det har varit sådan lång tid nu. 

Tack på förhand!

Rainee
0

Det kan definitivt vara en mellanblödning! Särskilt eftersom du har hållit på och hattat lite med mensen. Så tror inte du bör oroa dig alls faktiskt, kroppen är kanske lite förvirrad bara ;) Om det håller på under en väldigt lång tid kan du ju gå till umo och prata :)

farvendal
0

Om du man håller på att trixa med mensen så som du gör, så är det vanligt med mellanblödningar.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Karmatarerskanise
0

Låter absolut som en mellanblödning.

[Devya]
0

Låter helt normalt i mina öron. Om jag hoppar över mensen så kan jag ibland få mellanblödningar.

Tjeja
0

Hoppar man över mensen med ppillrena får man oftast mellanblödningar till slut. Slemhinnorna i livmodern samlar ju på sig då och till slut måste det ju ut i alla fall liksom. Då kommer mellanblödningarna som ett bre på posten.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.