Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1716 ggr
mabrigawilly
0

Gravid?

Jag hade oskyddat sex senast imorse. Igår kom mensvärken och ikväll kom mensen. Finns det någon chans att jag kan ha hunnit bli gravid? Samt att för exakt en vecka sen tog jag ett akut p-piller, och om jag fick mensen nu så kan jag väl inte ha blivit gravid av den gången? Krångligt det här ju..haha

zlarviig
0

Eftersom att du fick mens så kan man väl anta att du inte blev gravid :P Och man blir ju gravid när man har ägglossning, vilket är ca 2 veckor innan mens :)

Valkyrija
0

Akut p-piller kan framkalla ägglossning. Det hände mig. Kondomen sprack, jag tog ett akut p-piller. Kondomen sprack någon dag senare igen och jag tänkte att det p-pillret höll i sig men ack så fel jag hade… Du kan fortfarande bli gravid. Hur det funkar med mensen vet jag dock inte… Jag blödde ändå.

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

mabrigawilly
0

Hur kan jag vara säker på att det är mens jag har fått? Jag kanske blöder av någon annan anledning. Orkar inte vänta 2-3 veckor för att ta ett test..men det är väl bara att stå ut antar jag

Rainee
4

#2 Hur lyckas man med att kondomen spricker två gånger på rad? o.o

zlarviig
0

#2 Att det skulle framkalla ägglossning känns väldigt konstigt då äggen måste hinna mogna innan dom släpper. Däremot så skjuter pillret fram ägglossningen. Om man redan har haft ägglossning när man tar pillret så funkar det inte. Pillret gör inte en abort, utan hindrar ägglossningen så att man inte KAN bli gravid.

Valkyrija
0

#4 Det är en väldigt bra fråga faktiskt som jag också skulle vilja ha svar på! #5 Det va iaf vad barnmorskan sa till mig när jag berättade vad som hänt.

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.

Valkyrija
0

P-pillret gör också så att ägget inte fastnar påväg ner så jo det kan funka ändå även om man haft äggloaaning :)