Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1257 ggr
Anonym
0

Tvätt för underlivet

Hej! Är 18 år gammal, ganska knubbig tjej och söker tips på tvättar för mitt underliv. Tycker det luktar lite så skulle gärna vilja ha hjälp. Något tips?

Bill&Bull
0

Finns anpassad intimtvätt på apoteket att köpa

||My Love For Animals Is Immortal||

tlover
0

Jag använder olivolja, vissa kan däremot inte använda olivolja vad jag förstår.

Men använda iallafall inte tvål, det torkar ut och förstör PH balansen. För tillfället kanske det blir bättre men sen blir det sämre om inte du har ett specialunderliv som klarar tvål.

edit: bara vatten kan också funka.

l'm back

Anonym
0

kör med bara vatten och vill ha så billigt som möjligt!

Scorpio97
3

Bara vatten eller vatten+olja brukar vara det som är bäst. Underlivet ska lukta lite lätt syrligt, men jag antar att du menar att det luktar något annat?
Om det inte luktar som det ska kan det bero på att det är instängd (pga binda, för tajta kläder eller liknande), att man är torr (tamponger) eller att man har obalans eller Svamp. Om du ofta har tajta byxor på dig, så försök att lufta ibland med kjol eller luftigare byxor och sov naken. 

Man kan faktiskt även tvätta för ofta eller med för starka medel (tvål är exempelvis inte bra), och få lukt pga det.

//Jessie

Fridaaaa
0

Jag kör intimtvål. Finns på tex apoteket :) 
Fungerar bäst för mig i alla fall!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Rainee
0

#4 Det luktar väl inte dåligt om man har Svamp?

Scorpio97
0

#6 Jag har då läst om/pratat med flera som har luktat illa vid Svamp, men nu när jag googlade så kom det inte upp på vanliga symptom. Så det kanske inte luktar på alla? Men om jag luktade illa därnere och inte hittar någon annan orsak, skulle jag i alla fall kolla om det är Svamp.

//Jessie

Anonym
0

är bisexuell och min tjej smakade gott och luktade gott. Vill lukta och smaka gott.

tlover
0

#8 det finns glidmedel med smak annars. Det är nog bättre än till exempel tvål där nere.

l'm back

Rainee
0

#7 Det brukar inte stå som symptom och min barnmorska säger att det inte luktar, men det kan säkert göra det!

Lona
1

#10 mfl, jag kan tänka mig att vid Svamp så kanske själva svampinfektionen inte luktar men att det ofta är rejäl obalans samtidigt i underlivet och att det luktar av den anledningen?

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Rainee
0

#11 Det kan säkert vara så! Jag är inte jätteinsatt ;)

Rainee
0

#11 Jag vet bara att mina svampinfektioner aldrig brukar lukta :)