Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 895 ggr
powerade
0

P medel?

Imorse vaknade jag och hade EXTREMT ont jag typ trodde jag skulle dö… Min mens car dock 27 dagar sen..var så en gång tidigare och fick extren ont då också. Men brukar ha rätt ont då å då även om den är i tid. Pratat med mamma och hon tycker jag ska ta ppiller för att se om det blir bättre med smärtan (blev det för henne ). Men är det bara ppiller som kan hjälpa eller är det alla pmedel?

powerade
0

T.ex pplåster. Typ de enda som känns ok

Idis ida-maria
0

Min smärta försvann när jag började med cerazette

JoannaLi
0

Jag har en hormonspiral som har hjälpt mig mycket :)

Idis ida-maria
0

Funderar också på hormonspiral

Karmatarerskanise
0

P ringar är det bästa jag har haft

powerade
0

#5 den lossnar inte eller så när man har sex? Är en sån som avskyr piller så är helst utan dom om det går:$

Karmatarerskanise
0

#5 Det har aldrig hänt mig under min minst fem år.

Thotis90
0

Jag har endometrios och behandlas med dubbel dos Gestrina (minipiller). Kan det vara så att du och din mamma har endometrios? Sjukdomen innebär inte enbart smärta i samband med menstruation, utan man kan ha det när som helst under menstruationscykeln.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

powerade
0

Har enbart ont typ när det är ägglossning ( lite sådär ömt) sen när mensen ska komma…. ibland mer ont och ibland knappt ont. Tror inte det är nånting för man brukar väl ha rätt så jätteont då?:/

Thotis90
0

#9 Man behöver inte ha väldigt ont när man har endometrios. Jag känner en som har endometrios, men som inte har några besvär över huvud taget. Personligen har jag bara besvär när jag menstruerar, annars inget. Det är väldigt olika. Jag tycker att det är värt att kolla ändå då endometrios kan resultera i mindre roliga saker (jag kan t.ex. inte få barn).

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

powerade
0

Hur kollar man upp det?:/

Thotis90
0

#11 Kontakta en gynekolog eller läkare. Jag fick min diagnos genom titthålsoperation, som en läkare på kvinnokliniken beviljade mig.