Var köper du BH:ar?
Var någonstans köper du dina BH:ar? Lite var som (H&M, Lindex etc) eller på riktiga underklädesbutiker?
Vad har du för storlek?
Vad tycker du är rimligt pris för en BH?
Jag köper endast BH:ar på underklädesbutiker. Jag har en storlek som inte finns så ofta på de billiga kedjorna, 85G.
Var inne på Change idag, de hade ta 3 betala för 2. Fick 3 fina BH:ar för 800kr, alltså 1200kr egentligen. Blev dessutom medlem och såg på deras hemsida att man får en del rabatt när man är medlem🙂
Tidigare har jag gått till Twilfit och de tyckte jag också var bra, där gav jag ca 350kr för en BH, den höll i flera år🙂
Tycker ca 400kr är rimligt för en bra BH eftersom de håller länge bara man sköter dem rätt!
Jag prenumererar på bh och trosa set från miriale(.com tror jag att adressen är). Tror seten kommer varannan/var tredje månad och jag kan hoppa över en sändning när jag vill (de har också olika serier, tror att de har någon med större storlekar). För 1 bh och 2 trosor blir det ca 240 kr med frakt.
De är de bekvämaste bh:arna jag har hittat (dock är inte varenda en bra, men typ 8 av 10 har varit jättebra, en del har tyvärr haft formlös kupa eller så har bandet under bysten varit stumt).
Jag har köpt bh:ar från H&M ibland, där har jag fått köpa olika storlekar. Jag brukar ha 85C, de ovadderade från H&M har jag kunnat ha i 85C medan de med vadderade kupor har jag fått köpa en storlek mindre. Förr beställde jag alltid bh:ar från H&M, men nu måste jag prova dem i butik.
Jag betalar inte mer än 200-300 kr för en bh.
#2 Oj vad smart! Gick in på deras hemsida och tyvärr verkar F vara det största de har. Men idén är ju kanon!
Hade gärna haft en "vanlig" storlek t.ex 75C, det finns ju typ överallt :)
Den bästa BH:n jag köpt var i Barkarby på Triumph. Kostade 150 kr (outlet)
Jag har storlek 70C.
När jag var på Twilfit var jag tvungen att ha 70E! Knäppt.
Brukar köpa på REA men om annars skulle jag nog lägga priset runt 300-400.
Men riktig underklädesbutik håller jag nog till på. Eller så beställer jag på typ TImarco om jag vet exakt vilken jag ska ha och vad som passar.
Men jag måste prova allt innan jag bestämmer mig.

Köper på twilfit eller motsvarande underklädesbutik. Har storlek 65C.
Jag har oftast 75D, och jag köper dom flesta på Lindex eller HM, men har även någon från Twilfit. Jag köper helt enkelt dom BH:ar jag tycker är snygga och bekväma, sen vart dom är köpta spelar inte så stor roll.
Priset beror lite på vart jag köper dom. I en mer seriös underklädesbutik verkar det även vara bättre kvalité så att dom passar bättre och håller längre, då kan jag tänka mig att betala 300-400 kr för en BH. I vanliga klädbutiker brukar jag bara köpa BH:ar om dom kostar 100-200 kr styck. Oftast passar jag på när det är rea.
//Jessie
Det varierar var jag köper BH. Gekås, H&M, Lindex, Gina Tricot, Kappahl. Har 75C och betalar inte gärna mer än 200 kr för en BH.
Gekås har bra utbud! Kvalitén varierar en del men de har väldigt många storlekar och modeller.
Jag köper mina bh:ar oftast på Change. Lindex, KappAhl, HM och liknande har tyvärr inte min storlek. Jag har 65 H-I ungefär, besvärlig storlek att hitta bh:ar till.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
#10 Ja det är skitsvårt! När man kommer över D blir det svårare och svårare.
Underklädesbutik, 75 D, max 500 kr. Bra kvalite är inte dyrt i långden.
Tycker lindex har riktigt bra underkläder för sin prisklass, men har jag råd blir det Triumph.
H&M, ginatricot, New yorker t.ex köper jag på
80B eller M så finns lite överallt :)
Jag betalar max 200-300 kr för en BH.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Köper bara lindexs utan byglar nu för tiden, dom är sååå sköna 🙂
[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
har en viss förkärlek för ella m som finns på lindex, älskar deras bhar! Men älskar även snygga underkläder så köper typ allt jag tycker är snyggt, oftast lindex och hm, i sällsynta fall kappahl. har haft 75c i flera år men nu har brösten växt ytterligare så skulle nog behöva 70-75d-dd men har varit för lat/snål att uppdatera underklädesgarderoben.. dessutom är min favorit bh typ 80b tror jag men den sitter helt okej, typ samma storlek som mina 75c..
Jag köper när jag hittar typ, vilket är väldigt sällan. Men har än så länge hittat på Change och någon enstaka på lindex. Blir svårt att hitta när man har 60c.. Kan även ha 65b men även det är svårt att hitta. :o
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Köper i stort sett bara på nätet, brastop och liknande outlet-butiker då. Annars gillar jag Ewa Michalak också, får lite annan profil (projektion som bara den! älskart!) med dom, och dessutom gillar jag att man kan måttbeställa från dom, dom har från 55-60 upp till 110 eller nåt sånt tror jag. Inget jag själv behöver men vill stödja dom som ändå erbjuder det, och att deras bhar sen är jättefina är ju inte fel heller 🙂 Har 70-75 DD-E beroende på märke och modell, så ganska mitt-emellan-storlek, bara precis tillräckligt för att det ska vara svårt att hitta i vanlig butik🤦♂️
Har köpt de flesta på lindex. Har storlek 75B. Betalar nog max 200 kr för en BH.
På t.ex Lindex och KappAhl finns det ju 90-110 men jag ser väldigt sällan de små omkretsarna såsom 60-65?
Köper oftast Triumph, men även en del av Twilfits sortiment när det passar. En välsittande bh är guld värt och det kan jag betala 500kronor för om det är riktigt bra. Jag har storlek 80D eller 75E beroende på modell.
Handlar alla mina BH:ar i en liten underklädesbutik. Hade gärna handlat på Twilfit eller liknande, men de har inte min storlek. Jag har 65E, så medelstor kupa men för liten omkrets för att kunna handla var som helst.
SE*Simbelmynes
Jag kollade Twilfits hemsida nu och de hade typ ingen i min smak i min storlek :(
Har storlek 65F "egentligen", men kan också ha 70D-E.
Köper mest BHar på Twilfit, då de har min "egentliga" storlek, men händer att jag köper vissa på Lindex också, i de alternativa storlekarna. Min smärtgräns är 250 kr.
Brukar beställa från Figleaves, har storlek 28F eller 28FF, vilket skulle bli 60G eller 60H här i Sverige. Brukar mest köpa deras rea-produkter, det är kul att köpa Freya eller Cleo för £10-16, blir typ 125-200 kr för en bh som passar jättebra. :)
Istället för en bh från en svensk butik som antingen är alldeles för stor eller onödigt dyr för 700 kr.
#18 Ewa har jag inte vågat prova än, men vill testa någongång för att få schysst projektion också. 😃Tror dock jag har lite för breda bröst för polska bhar. :( Comexim har jag läst ska vara nice också, men de är smalare än Ewa.