Kvinna iFokus

Kvinna

Etiketti-hemmet
Läst 1056 ggr
Anonym
3

Vilken underbar jul..

Ja då hade man längtat hem till släkten för att ha det trevlig och fira jul. Efter att knappt varit tillsammans ett dygn måste man lyssna på deras skit snack. Så underbart ha rasister i släkten….Blir verkligen en trevlig julstämning när man måste lyssna på dom. Usch har bara lust och packa ihop grejerna och åka här ifrån. 

Ville bara skriva av mig. Blir så ledsen bara och samtidigt så arg. Det är pinsamt att lyssna på dom…😢

Karmatarerskanise
0

Säg till att du inte vill höra på det!

Aleya
1

Det är väl bara skita i det. Du har dina åsikter och dom deras. Du kan bara ändra din syn på hur du blir påverkad av detta, inte deras åsikter.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Rainee
1

Förstår dig så väl. Min pappa kommer ofta med riktigt onödiga och tråkiga kommentarer, man blir så arg! Men jag ser till att stå ut vid de få tillfällen jag träffar honom ändå, försök du också. Led in de på andra samtalsämnen eller koncentrera dig på annat just då istället! Hoppas du får en bra jul trots omständigheterna :)

Anonym
3

#1 Jag försöker, men blir bara värre om ber sluta eller säger emot :(

#2 Nej det inte lätt att bara skita i det. Det gör mig ledsen att min familj har sån människosyn. Plus måste sitta och lyssna på det så svårt låta bli inte bry sig.

Aleya
0

#4 du låter som en mycket ung person. Alla har vi olika syn på saker genom erfarenheter genom livet. Och när du blir äldre lär du se detta på ett annat sätt och kanske kan strunta i skitsnack.

Medarbetare för Julen

Anonym
1

#3 Försöker prata om annat men går en kort stund tills de pratar om samma sak igen. Blir nog värre imorgon när fler kommer. Känner mig som svarta fåret just nu.

Anonym
3

#5 Jag är inte mycket ung. Snarare dålig på att skriva i så fall haha..

Såklart kan man ha olika syn på saker, men det finns en gräns på vad för åsikter man kan ha. Jag kan ta att man inte tycker samma sak alltid, men nu är det bara vidrigt att lyssna på.

Aleya
1

#7 om du inte är ung så måste du vara otroligt känslig. För jag förstår inte ärligt varför man ska bli ledsen över att höra sådana saker. Är det för att någon slags roll du har gett någon som har falerat eller vad?

Medarbetare för Julen

Anonym
9

#8 Nej ska inte ta åt mig när nära och kära helt kallhjärtat kan sitta och prata om att dom vill skjuta och begrava människor för att dom inte är svenskar. Visst jag som överkänslig. Sorry :)

vendelay
3

Förstår dig, min släkt är likadan. Det är fruktansvärt, de säger både rasistiska och sexistiska saker och jag mår så dåligt av det. Jag är ledsen att du ska behöva känna såhär. Jag har försökt att säga ifrån men det tycker de typ är "roligt" och jag har bett dem att inte prata om såna saker (typ flyktingar) när vi ska fira något osv men inget hjälper. I år har jag sagt att jag inte vill fira jul med dem, det känns otroligt bra och jag är så lättad att slippa behöva lyssna på dem. Jag hoppas det löser sig för dig, vännen. God jul ❤️

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Aniara14
2

#0 Om din släkt är såna hemska rasister som du påstår, så är det ju faktiskt väldigt konstigt att du ändå längtade efter att få åka hem till dom och fira jul. Visste du inte om det redan, eller har dom ändrat sig helt nyligen?

På vilket sätt visar det sig hur rasistiska dom är? Kan du ge några exempel på vad det är dom säger så vi fattar vad det handlar om?

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Aleya
0

#8 nu tar jag det du skriver med en stor nypa salt. För det låter otroligt radikalt om dom nu vill göra en handling som är olaglig. Och då kanske denna personen har andra problem än bara att vara främlingsfientlig.

Medarbetare för Julen

Anonym
4

#12 Visst du får tro att jag överdriver, men det var så de sa.  Om någon som inte är svensk kommer nära gården så är det bara o skjuta och gräva ner dom, för de ska inte lämna gården..

Anonym
3

#11 Det har alltid varit små kommentarer och det har jag kunnat tagit, men nu helt plötsligt har det eskalerat. Om jag visste att det skulle bli såhär hade jag valt fira jul någon annanstans och inte längtat hit.

Anonym
2

#10 Tack och god jul på dig med ❤️Ja nästa år firar jag nog inte jul här igen..

Aleya
0

#13 som jag skrev så om det är som du påstår borde den/dessa personen/personerna uppsöka något proffs att prata med. Så jag skulle nog vara mindre orolig över det som är rasistiskt om jag var du.

Medarbetare för Julen

Aniara14
1

#14 Vad kan det bero på då, att det "plötsligt har eskalerat"? Har det hänt dom personligen nåt väldigt negativt p.g.a eller i samband med icke-svenskar?

Att skjuta ihjäl och begrava nån bara för att hen inte är svensk låter ju helt sinnessjukt. Förhoppningsvis är det bara tomt prat som dom inte alls menar på riktigt.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

[tk1971]
1

Jag har också lite av det där problemet. Men då pratar jag om sambons släkt (som vi för övrigt firar jul med). Jag vet att många av dem är väldigt anti mot utlänningar, och alla som inte är som de är vana vid. Ibland har jag hört de mest häpnadsväckande uttalanden om bl.a. "svartingar". Då blir jag upprörd, men saken är ju den att jag kan inte reagera på det eftersom jag är tvungen att träffa dem igen. Vad skulle hända om jag sa emot, och kanske startade ett gräl? Varje släktträff mede dem skulle ju infekteras av detta. Så jag kan bara tiga. Tyvärr.