Flytningar
Hej! Jag har så sjuuukt mycket flytningar, varje gång jag går på toa så ligger det en vit slemmig massa där, måste bära med mig trosskydd överallt och byta trosor minst 1-2 gånger per dag. Skulle egentligen behöva byta flera gånger men då går mina trosor åt på en gång.. Är det någon som har liknande? Jag har haft såhär väldigt länge nu. Det kan även lukta väldigt starkt ibland, jag kan känna det bara jag sitter med benen lite öppna, det luktar inte äckligt, bara väldigt starkt. Vad kan det bero på? Det är inte så superkul att gå runt med :/
När jag var yngre hade jag rätt kraftiga flytningar, det var hemskt =(
Har inte lika mkt längre, kommer mest innan det är mens dags. Behöver inte trosskydd längre men hade förr.
Å ja, ibland kan det lukta lite, inte äckligt men inte heller som parfym hehe.
Är rätt tacksam att det blivit bättre för mig med åren, var jobbigt när jag var yngre!
Jag hade det så när jag var yngre.det gick över med åldern.men gå till gynekolog.
#1 Åh, ja det är inte så kul.. Känns dock som att jag har mer än de i min ålder brukar ha, vet inte om p-medel ger extra :( Skönt att det minskade med åren!
#2 Hoppas att man kanske kan göra något åt det, men vad kan gynekolog göra?
Jag har samma sak på gång här och har alltid haft det. Jag byter trosor två gånger om dagen eller så använder jag trosskydd nu som då.
Jag har väääldigt mycket flytningar, det är alltjämt vått i trosorna och det är otroligt obehagligt men mina flytningar luktar inte särskilt mycket alls. De luktar sådär syrligt och friskt, inte särskilt stark lukt. Det har aldrig hänt att jag känner av lukten då jag har på mig byxor och då har jag väldigt bra luktsinne.
Jag tror inte att det är meningen att det ska lukta så pass starkt att du känner av det fast du har kläder på… Kanske du har någon sorts av obalans i underlivet? =/
#4 Blir exakt samma för mig, och det är så obehagligt om man går på toa men inte har några trosskydd med sig så får man sätta på sig sina "blöta" trosor igen.. Uuuusch, händer alltför ofta när jag går på toa i skolan.. Jag vet inte om jag har obalans, mina luktar inte illa, men de kan lukta lite chips/pommes/kaviar ibland, men för det mesta luktar de bara normalt men väldigt starkt. Jag antar att det beror på att de ligger och "jäser" i trosorna eller något..
#5 Ja, i värsta fall så brukar jag ta och sätta papper i trosorna om jag inte är hemma för jag klarar inte av den där känslan av våta trosor *ryser*.
Njaa, de ska väl nog inte alls lukta som chips eller dylikt. Det låter ju som en väldigt otrevlig lukt. Mina luktar ungefär som yoghurt eller filmjölk, dock en väldigt svag lukt av det, inte starkt alls. Som sagt, en lite syrlig och frisk luk, det är väl så som jag skulle beskriva mina flytningar. Så fort de börjar lukta väldigt starkt så är nog något fel, så skulle jag spekulera åtminstone.
Mina flytningar luktar aldrig starkt oberoende hur länge jag har haft på mig trosorna under en dag. Däremot så kan ju underlivet i sig lukta mindre fräscht men det är ju inget fel på själva flytningarna och deras lukt. =P
#6 Tycker papper blir ännu obehagligare så jag sätter på mig ändå trots att det är blött, känslan går över efter ett tag men det är ju inte särskilt trevligt liksom ;) Alltså de luktar i vanliga fall typ surt, men det kan bli starkt. Har varit hos gyn för att kolla andra problem förut och de har i alla fall inte sagt någonting om det :o
#7 För mig är papper ett bättre alternativ än våta trosor, även om trosskydd är att föredra. Om jag inte använder trosskydd så får jag lida med att ha våta trosor dygnet runt. Det finns inte en enda timme där jag skulle vara torr. Det är alltjämt plaskvått eller väldigt fuktigt. Jag önskar att detta kunde helt och hållet försvinna. Jag avskyr det…
Det ska nog alltjämt lukta syrligt men aldrig riktigt surt eller starkt surt, men kanske vi alla är lite annorlunda angående det, jag är ingen expert. Jag har åtminstone aldrig starkt luktande flytningar och det är jag tacksam för eftersom jag får så pass mycket flytningar att det kan gå igenom trosorna och ibland på byxorna.. =/
#8 Ja jag hatar det också.. Har hört andra som sagt att de kan känna sina flytningar eller underliv ibland, så tror inte att jag är ensam.. Vet dock inte om det har något att göra med att det är obalans eller liknande :/
#9 Nej, du är knappast ensam om den saken. Jag luktar sunkig endast om jag har haft det väldigt svettigt på gymmet. Det har aldrig haft att göra med flytningarna åtminstone, om jag har luktat lite sämre där nere.
Genom sin mat så kan ändra sitt PH värde i kroppen och då kan man bli friskare även i underlivet, man får flytningar av en anledning och är man då "ren" inuti eller vad man ska säga så får man mindre flytningar. Det handlar om balans.
Jag har skrivit om detta i en annan tråd förut, genom att äta syrlig mat och örter och liknande kan göra att PH-balansen blir mindre sur. Men om jag förstod det rätt så är det mängden som är jobbig.
Sen jag började äta ren mat så har jag fått mindre flytningar, även minska på mjölkprodukter har funkat för vänner till mig.
Ska se om jag hittar mat som ändrar PH-värdet i kroppen som exempel för det kanske kan hjälpa så att det även blir mindre mängd?
Fiffi kan bli "arg" av många anledningar, tvättmedel, vad man har för trosor, vad man tvättar sig med osv. Har jag upplevt iaf. :-)
Hur är din mens? Använder du mycket tampong? Vad tvättar du dig med?
Försöker du lufta ibland?
Anledningen till att det luktar kan ju vara mängden och värmen där som du nämnde.
Störigt, det förstår man ju.
Jag har alltid haft rätt mycket flytningar till och från, dock luktar de ingenting så jag tror att jag bara är sådan och har accepterat läget. Däremot är det väl inte alltid så mycket att det känns blött i trosan, det är mer att det kanske inte ser så fräscht ut när man tittar i dem. haha! Mycket beror nog på vart i menscykeln jag är, märker du någon sådan skillnad?
Däremot har jag märkt att flytningarna kan börja lukta illa om jag använder annat än bomullstrosor. Spets är typ det värsta jag kan ha på mig. Vad använder du för trosor?
Annat som kan påverka är väl hur mycket du tvättar och hur.

#12 Mina flytningar luktar inte illa oberoende vad jag har på mig för trosor. oO De luktar likadant oberoende om jag har på mig spets, silke eller vanliga bomullstrosor osv.
Vitlök och skaldjur bland annat kan få det att lukta väldigt mycket utan att något är fel.
#12 haha jag blir irriterad av att exempelvis ha spetstrosor på mig en hel dag. Vilket leder till illaluktande flytningar om jag fortsätter använda dem.

#15 Typ alla trosor jag har så har ju en liten tygbit där nere som oftast verkar vara av bomull, men kanske jag har fel.
#11 Använder inte tampong alls, tycker att det är obehagligt så använder bindor. Tvättar mig endast med vatten och sover oftast utan trosor för att lufta. Får lika mycket oberoende på vart jag är i menscykeln, märker ingen markant skillnad i alla fall, så det blir att jag ofta får byta trosor varje dag :/
#12 Märker ingen större skillnad på var jag är i menscykeln tyvärr.. Sen har jag ingen aning om vad för tyg mina trosor är gjorda av, använder inget speciellt tyg i alla fall, men det kan vara en bra sak att tänka på för framtida köp i alla fall, att helst köpa i bomull! :)