Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettgynekologsnack
Läst 3492 ggr
Rutan_
2

Knipkulor

Någon som använder knipkulor här som kan berätta vad ni tycker om dem? Hur lång tid tar det innan man känner någon skillnad? Vilken sort (material) tycker ni bäst om?

OlgaMaria
0

Nej det har jag ingen erfarenhet av och jag undrar om det är nödvändigt. Går bra att knipa ändå, när man lärt sig. Beror ju på hur stora problem man har, men det går ganska fort att öva upp muskulaturen så man kan märka skillnad ganska fort.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Rutan_
0

Jag har knipt som en galning under tre månaders tid men jag tycker inte att det blir nån skillnad. Enligt barnmorskan kniper jag rätt =/

Clementinbarn
0

Jag har kulor hemma, som är jättestora enligt mig så dom har aldrig kommit till någon användning! Och jag lyckas inte knipa rätt utan kulor heller! :(

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

Karmatarerskanise
1

Vad synd att ingen kunnat hjälpa dig. Jag rekommenderar mindre kulor. Gärna med kulor i sig så det skapas vibrationer. Väldigt korta stunder i början eftersom det är en sjujäkla träning! Har man dom i för länge kan det bli väldigt svårt att få ut dom när musklerna är spända. Och 1 det är väldigt mycket effektivare än vanliga knipövningar. 3 köp mindre!

Rutan_
0

#4 Tack för svar, får ta och kolla upp lite närmare vad som finns.

Lottasbk
0

Här kommer en liten artikel på hur man tränar med knipkulor som nybörjare: http://www.oliverocheva.se/knipkulor-for-nyborjare/

Hoppas den kan hjälpa till lite :)

Ebolaa
0

#5 Jag är bara nyfiken. Varför ska du träna bäckenbotten? 

I den här länken stod det att bäckenbottensträning först ger effekt mellan 2-4 månader med regelbunden träning, så det borde ju börja ge resultat snart i så fall :)

http://www.tena.nu/kvinnor/traningssidan/backenbottentraning/

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

mollyt
4

#7 det är alltid bra att göra knipövningar som kvinna, framförallt i samband med barnafödande ( du har stor nytta av att vara vältränad efter förlossningen) för att minska risken för urinläckage och liknande. 

Sedan är det många som gör knipövningar för att de får kraftigare orgasmer om muskulaturen är starkare 🙂