Gravid?
Alltså har ställt denna frågan för länge sedan, då jag alltid kännt att min mage är 'uppblåst '' så att jag lixom går och spänner in magen, och ibland så känns det som att jag knappt kan ha jeans på mig just för att det gör så ont.
Alltså jag mår skitdåligt över min mage, när jag är avslappnad ser den ut såhär….
Någon som vet om jag kan vara gravid eller ej lixom? läst att tjejer kan vara gravida utan några symtomer. dock så har jag haft ont i ryggen länge samt har jag inte fått min mens på ett tag…?
anledningen till varför jag har strukit över mina byxor eller dylikt är för att jag inte vill att någon ska veta att det är just JAG på bilden.
Ta ett grav. test för att vara säker :)
Ta ett gravtest.
Min mage kan dock se liknande ut när jag ätit viss kost.
Men gör ett test för att vara säker
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Varför tar du inte bara ett gravtest? 🙂
"Små stjärnor lyser också i mörkret"
Gör ett graviditetstest så får du veta om du är gravid. Finns många olika till alla symptom man kan få som gravid men man kan ju börja med att utesluta graviditet iallafall. Vet en kvinna som åkte in på akuten med magsmärtor och åkte hem med en bebis, helt ovetande om att hon var gravid så nog kan man gå utan större symptom på graviditet. (hon hade ingen/typ ingen mage eller några andra symptom) Har man dessutom p-medel som kan göra att mensen försvinner är det ju ännu svårare att upptäcka ett sådant fall.
gjorde graviditetstest förut och så men då gav det inte utslag, men ska köpa det och se. ser man resultatet bättre om man kissar på morgonen?
Har nu sett programmet "I still didn't know i was pregnant"? Där är det ju kvinnor som helt plötsligt börjar föda! 0-0 Har i och försej aldrig varit gravid men det går väl inte att missa när man väl är hög gravid och snart ska föda? Borde man inte känna sparkarna? Kanske lite irrelevant men ville bara säga det Cx
When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.
#5 Hur länge sedan är det du gjortde testet?
Ja morgonurinen brukar vara det mest säkra.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#5 urinet är ju mer koncentrerat när man inte kissat på länge ( typ på morgonen) så då brukar det göra tydligare utslag eftersom att det är en högre koncentration hormoner i urinet. Visar även nästa graviditetstest bör du överväga att gå till läkare då en upplåst/"stor" mage kan ha många orsaker så som stress, allergi mot något i kosten, känslig mage o.s.v. Jag blir själv uppblåst om jag dricker vanlig mjölk men inte när jag äter sås gjord på vanlig grädde. Blir även uppblåst när jag dricker "fel" saker som är för surt för min mage så som apelsinjuice och läsk. Men gå till läkaren och gör en ordentlig utredning om graviditetstesten visar negativt.
minst ett halvår sedan kanske?
Jag kan inte förstå att du inte besökt läkare om din mage växt så på kort tid och gravtest visade negativt.