Mindre bröst
Hej som rubriken lyder så undrar jag om det finns nåt bra sätt att minska sin bröststorlek. Är nämligen 16 och har 70E i BH storlek, blir så extremt ledsen när jag ser mig själv i spegeln och mår inte alls bra av det. Är ganska liten kroppsmässigt är 161 och väger 44kg… 😕
Oj, det första jag kan tänka på är att antingen träna mycket, för då brukar de minska en hel del! Eller så finns det ju operation, men du är lite väl ung för det, det skulle vara sedan uppåt åldern i så fall :)
Finns BH:ar som gör att brösten ser mindre ut. Eftersom bröst är mestadels fett kan viktminskning göra dom mindre, men du har redan en låg vikt så det kan jag inte rekommendera. Det går ju tyvärr inte att punktförbränna fett, så det går inte att ta bort bara från brösten.
Annars är det operation som gäller tyvärr.
//Jessie

Har du testat bh som kallas minimizer? Min svägerska har också stor byst och hon stormtrivs i sina minimizers!
#1 #2 Tack för tipsen, operation vill jag helst undvika… Har tänkt att börja gymma till våren och får se om det hjälper lite.
#3 Åhh nej det har jag inte gjort, får ta och kolla upp det :)

http://www.twilfit.se/bh/minimizer
Här fanns massa modeller på twilfit…
Brösten kan även minska med tiden, har avsevärt mycket mindre bröst nu när jag är 20 än vad jag hade när jag var 13-15, antar att det tar ett par år innan allt "sätter sig" eller dylikt, vet inte huruvida jag gillar det nu dock då man nog vande sig tillsist även om det var en önskan an de skulle bli mindre"back in the days" (jäkligt skönt att slippa ryggsmärtorna på den fronten dock!)
Så förutom "tur med tiden" så är nog minimizer bh:ar det enklaste sättet för stunden
Ett tips är att köpa riktigt bra bh:ar i en ordentlig bh-butik där du kan få HJÄLP att prova ut modeller som passar. Detta kan bespara dig ryggproblem i framtiden och lär vara lätt värt även om det känns som mycket pengar nu.
"På natten är alla katter svarta"
#1 Att träna ger inte mindre bröst. Det kan bara ske om man förlorar fett och det är inte säkert att det försvinner från brösten. Så man ska vara försiktig med sådana tips till någon som redan har problem med sin syn på kroppen och som inte har övervikt utan tvärt om.
#8 Man behöver inte köra konditionsträning för det, man kan köra viktträning och de kan fortfarande minskas då man bränner kalorier i samband med det! Har jag sett mååånga gånger :) Och det är inget farligt för någon som är normalviktig eller underviktig, snarare tvärtom!
#9 Jag skrev inget om konditionsträning.
#10 Det var det det lät som att du pratade om, varför skulle man annars vara försiktig med att tipsa om träning? Konditionsträning kan man vara försiktig med men inte viktträning, det är bara att köra på!
#11 Det är inte bara att köra på, speciellt inte vid undervikt. Har man dålig kost kan träning g göra stor skada.
Och det lät inte alls så, jag skrev TRÄNING. Att du sedan tolkar det till kondition handlar bara om dig och inte om hur jag skrev.
#12 Hur kan det göra stor skada? Har man en normal kost så är det ingen fara, att man måste äta bra när man tränar vet nog de flesta. Jag kör viktträning men jag äter både onyttigt och nyttigt, fungerar jättebra!
Jo det lät så på det sättet du skrev för det lät inte speciellt riktat till viktträning i alla fall och därför tolkade jag det som konditionsträning, men om det inte var menat så så kan vi lägga det åt sidan. Sen är det ju onödigt att skriva att man inte kan få mindre bröst av att träna, för det kan man mycket väl få!
#13 Vanlig, hälsosam träning borde knappast minska särskilt märkvärt på brösten men däremot kan det lyfta upp dem en aningen och då musklerna växer så kan det också få dem att se t.om. större ut.
Jag tränar väldigt mycket och mina bröst är mycket större nu än tidigare. Så det beror nog väldigt mycket på ens gener och anlag för muskler och fett osv.
Så med andra ord kan man råka få ännu större bröst också och det kan hända för ts som redan verkar väga väldigt lite och inte har särskilt mycket fett att förlora oberoende.
Man ska istället försöka acceptera sin kropp som den är oberoende om man har stora eller små bröst! Om det inte är brösten så lär man nog hitta något annat att klaga på istället.
#13 Hälsosam träning ger inte mindre bröst. Därför förkastar jag ditt råd.
#14 #15
Ja, men jag har väl inte sagt något annat? Ingen har gett rådet att göra ohälsosam träning. Förstår inte vad ni får det ifrån. Om de inte blir mindre så får de definitivt ett lyft och då brukar de oavsett se bättre ut, så det kan hjälpa i alla fall. Sen är det upp till ts om hon vill ta det rådet eller inte, men man behöver inte bli otrevlig för det!
#16 Ingen är väl precis otrevlig?
Jag ville bara poängtera att om ts tar ditt råd så kan hon få ännu större bröst. Jag tycker också att det är mycket bättre att man försöker tycka om sin kropp än att börja få fix idéer om att få vissa kroppsdelar att bli mindre, speciellt om man redan är ganska liten.
Träning i allmänhet är ju super och det är något att rekommendera till alla så länge de vet vad de sysslar med förstås. Det är lätt att man kan göra sig illa om man pysslar med t.ex. styrketräning. Jag själv har haft ryggproblem i över två veckor pga ett misstag på gymmet…
#17 Ja det tycker jag med, men ts frågade efter tips och jag gav tips. Det ultimata vore ju att acceptera sig själv självklart, det var inte som att jag eller någon annan gick emot det. Stämningen kändes väldigt otrevlig. Och som sagt, jag försökte bara hjälpa, och jag har sett många gånger att vissa fått mindre bröst, även vid hälsosam träning.
#18 Jag tror dock att det är ytterst tveksamt att ts skulle få mindre bröst av träning med tanke på att hon väger redan otroligt lite. Om hon skulle vara överviktig så kanske det skulle fungera men nu är jag väldigt tveksam.
Jag har nog inte sett någon som redan är ganska liten, få mindre bröst av styrketräning. Jag själv som ett exempel, jag har enbart fått större bröst av att styrketräna och inte tvärtom. Det är mest därför som jag börjar opponera mig. Jag vägde väldigt lite där innan, närmare 43kg och hade relativt stora bröst. Jag började äta mer och styrketräna och vips så vägde jag 53kg. Jag fick en fastare och muskulösare kropp än tidigare och mycket större bröst. Så idag har jag mycket mera muskler och brösten putar ut mera än tidigare nu då jag har F-kupa och tidigare hade jag D-kupa.
Om ts börjar styrketräna och äta ordentligt så lär hon med största sannolikhet öka i vikt och det kan även betyda att hon även får större bröst. Så om du ska ge tips så borde du också komma ihåg att nämna att hon även kan råka få större bröst av styrketräning.
Om du tycker att mitt inlägg var otrevligt så läser du alltför mycket in i det för jag tycker inte alls att jag skrev på ett otrevligt sätt, jag ville bara varna om att ditt råd kan ge ett resultat som är motsatsen till vad ts vill uppnå. Inget annat.
#19 Oavsett så är det ju alltid bra att träna, även om hon kanske inte får mindre bröst. Jag tränar för att hela kroppen blir fastare och mer formad, och det kan ju hjälpa en att acceptera sina bröst, även om de är stora! Nej, jag tycker inte ditt inlägg var otrevligt, men fraser som t.ex. "Hälsosam träning ger inte mindre bröst. Därför förkastar jag ditt råd." kändes inte särskilt trevligt även om de inte var menat som otrevligt. Jag försöker förklara mig själv, jag har sett människor som fått mindre/fastare bröst av styrketräning. Jag vet inte om de blir mindre eller om de bara ser ut så, men oavsett så tycker jag att det ser bättre ut. Sen är det upp till ts om hon vill ta den risken att de kan bli större, men i mitt fall så har det definitivt hjälpt mig att tycka om mina bröst mer!