Vitt könshår??
Hoppas att detta ligger i rätt kategori nu.
Jo, det är nämligen så att jag under några få år (2-3) har märkt av helvita könshår bland de andra. Jag har annars mörkbrunt hår.
De har tidigare suttit endast på en ca två kvadratcentimeter på höger blygdläpp men har "spridit" sig och börjat att gå upp mot venusberget. Jag plockade ett hårstrå med pincett (aj!) och såg att även roten på de vita hårstråna är ljus, alltså så är hårstråna vita hela vägen och inte endast "i toppen".
Har ni hört om något sånt här innan? Tacksam för svar!
Du kanske börjar bli gråhårig😉
/Maria
Finns olika diagnoser där man kan ha fläckar med vitt hår. Har inte koll på det men du kanske kan hitta något om du googlar. Tror inte det ska vara farligt på något sätt, utan är helt enkelt en störning i pigmenten på ett litet område.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
#1 Haha jo det är ju en möjlighet, fast med tanke på att jag inte ens fyllt 18 än så skulle jag inte gissa på det 😉
#2 När jag tänker på det så har jag haft pigmentlösa fläckar som är helt vita på knäna och smalbenen i flera år och de har börjat dra ihop sig och försvinna nu det senaste. Ska googla dock!
Tack för svaren :)
Jag har en manlig kollega, som på huvudet…det över axlarna har en liten fläck med ljust hår och i övrigt har han mörkt
Personligen tycker jag det är lite fränt och måste säga tycker det låter fränt på dig med. Varför vara som alla andra 😃
Vissa blir gråhårig tidigare än andra. Jag vet av en kille som började bli gråhårig redan då han var 17 år gammal. :)
Vanlig gråhårighet brukar nog inte drabba fläckar dock, utan det kommer lite mer jämnt utspritt även om det inte behöver komma överallt på en gång. Men här är det ju en avgränsad fläck som är helt drabbad, så det är nog en pigmentstörning.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
I min familj blir vi gråhåriga tidigt, min pappa och faster var helt gråhåriga när de var 30, och själv hittade jag de första gråa/vita hårstråna när jag var 16 ^^ Har inte tänkt på mitt könshår dock.
_No way! Yes way!