Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettung-kvinna
Läst 581 ggr
Anonym
Anonym
2015-11-14 14:06
0

Vikt

Har kommit in i en period då jag gärna struntar i att äta eller tvingar mig själv att typ spy upp det jag ätit. Jag mår jättebra och mitt sociala liv har aldrig varit bättre så jag vet inte riktigt varför jag gör såhär. Det går inte jättebra i skolan vilket jag skuldbelägger mig själv otroligt mycket över. 

Får höra ofta att jag är "tanig", "jättesmal" och "måste äta" och det kanske låter konstigt men jag mår bra av att höra sånt. 

Har alltid haft mycket hets kring min egen vikt och vill alltid väga mindre.

[Devya]
2015-11-14 14:24
5

Du borde definitivt söka hjälp. Du kanske inte inser det nu men du håller på att förstöra din kropp. Din kropp kommer att ge upp till slut. I slutändan får du dålig hud, såriga fula naglar, stora hudproblem, tappar hår samt tänder och så vidare. Vill du se ut som en döende utmärglad sorglig liten figur? Vill du må dåligt och få kroniska problem samt se ut som skit? 

Jag har också haft sådana tankar som dig men jag har ryckt upp mig för jag vill verkligen inte förstöra min friska kropp och börja se ut som skit bara för att bli smalare. Använd din fokus på att styrketräna och må bra istället. Kan dock vara att du ligger så pass illa till att du måste först få hjälp av en psykolog men jag skulle ju hoppas på att du ännu kan rädda dig själv från detta sjukliga beteende. =/

Anonym
Anonym
2015-11-14 14:28
0

#1 Jag tänker alltid att jag  bara ska bli lite smalare, inte falla sönder totalt. Förstår att det är ohållbart att tänka så. 

Jag mår bra. Men jag känner sån press på att prestera i skolan att det går ut över resten av mitt liv.

[Devya]
2015-11-14 14:31
2

#2 Tyvärr lär det bara bli värre för det slutar ju aldrig där. 

Du mår inte bra om du håller på så här, du plågar din kropp och du vet nog om det här innerst inne.

Snälla, sök hjälp för det här är ingen sjukdom du vill bli fast i, för det är inget som man egentligen blir frisk från sen om man låter det gå för långt. Vill du verkligen ha en livslång sjukdom?

Anonym
Anonym
2015-11-14 14:33
0

#3 Jag vet inte vem jag ska prata med för folk säger bara åt mig att "lägga av" eller liknande vilket inte direkt funkar. 

Jag vill inte bli sjuk.

Ladydragon
2015-11-14 16:24
5

det låter som om du redan är rätt sjuk och det låter som om du har utvecklat en ätstörning du borde verkligen söka hjälpa för jag tror inte du klarar av att få ordning på det här själv